Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku

Nový roadster z Maranella dostal do vínku 605 koní a 1 340 kg hmotnosti, stovku tak snadno pokoří za 3 sekundy a na dvoustovku se rozjede za 9,5 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku

25.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový roadster z Maranella dostal do vínku 605 koní a 1 340 kg hmotnosti, stovku tak snadno pokoří za 3 sekundy a na dvoustovku se rozjede za 9,5 s.

O příchodu otevřené verze Ferrari 458 Speciale mluvíme již delší dobu, přičemž v posledních dnech začaly na světlo světa vylézat první neoficiální fotografie. K těm se zároveň přidaly i spekulace o názvu, neboť ve hře byl tradiční Spider i ne zrovna libozvučné označení VS (Versione Speciale). Značka z Maranella však nakonec nesáhla ani po té, ani po oné možnosti. Místo toho zalovila v nedávné historii, ze které vylovila označení Aperta.

Tímto přídomkem se již mohlo honosit Ferrari 599, respektive jeho otevřená verze s motorem z GTO. Ta vznikla v počtu pouhých 80 exemplářů, což pro celý svět rozhodně není mnoho. Tak „omezené“ ovšem nové Ferrari nebude, i když o regulérní model rovněž nepůjde. K dispozici totiž bude 499 kusů, přičemž se dá předpokládat, že většina (pokud ne všechny) již má svého majitele.

U samotného názvu ale ještě chvíli zůstaneme, neboť celý přídomek Aperta (v překladu otevřený) se v označení novinky neobjeví. Místo toho Ferrari sáhlo po zkratce „A“, což by mohlo souviset s onou širší dostupností. Kompletní označení tak evidentně bude vyhrazeno jen extrémně limitovaným sériím či zakázkovým kreacím, ke kterým patří také zlaté Ferrari P540 Superfast Aperta.

Tím bychom ale dané problematice mohli učinit zadost, svou pozornost tedy můžeme věnovat také zbytku vozu. Mechanika nás ale překvapí stěží, neboť jde o stejný hardware, jakým disponuje také kupé. Osmiválec o 4,5litrovém objemu tak opětovně produkuje 605 koní v 9 000 otáčkách, zatímco točivý moment 540 Nm se dostává ke slovu při 6 000 ot./min.

V rámci jízdní dynamiky otevřená verze zvládne sprint na stovku za stejné 3 sekundy jako kupé, při akceleraci na dvoustovku však již lehce zaostává (9,5 s versus 9,1 s). Na firemním okruhu Fiorano však tento nedostatek evidentně nevadí, neboť Ferrari 458 Speciale A jej obkrouží rovněž za 1 minutu 23 sekund a 5 desetin.

Tento výkon je o to působivější, když se zadíváme na hmotnost. S ohledem na přidané výztuže, jež kompenzují ztrátu tuhosti karoserie způsobenou hliníkovou sklápěcí střechou, totiž roadster váží 1 340 kg, tedy o padesát kilogramů více než kupé. Zmínit bychom přitom měli, že Ferrari uvádí suchou hmotnost.

Od mechaniky se můžeme přesunout k vizuálu, který počítá s trojvrstvým žlutým lakem, modrobílým „rychlým“ pruhem a pětipaprskovými kovanými koly Grigio Corsa. Stejně jako u kupé Ferrari zapracovalo hlavně na snížení odporu vzduchu, pročež není divu, že jde o nejaerodynamičtější roadster v historii značky.

Opomenout pak nesmíme ani interiér, kterému dominují zejména karbonové panely z modře zbarvených uhlíkových vláken. Nově navržená pak byla i sportovní sedadla potažená Alcantarou, které zdobí kontrastní švy a technické vlákno. Tím ale tisková zpráva končí, zbytek se dozvíme v Paříži.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 1 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 01Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 2 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 02Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 3 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 03Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 4 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 04Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 5 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 05Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 6 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 06Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 7 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 07Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 8 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 08Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 9 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 09Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 10 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 10Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 11 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 11Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 12 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 12Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 13 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 13Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 14 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 14Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 15 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 15
Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 16 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 16Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku - 17 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 17
Ferrari 458 Speciale A dostane hliníkovou střechu, kterou složí za 14 sekund. Stovku přitom navzdory vyšší hmotnosti zvládne za 3 sekundy jako kupé

Zdroj: Carscoops

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.