Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F12 Speciale se začíná rýsovat. Shodí 200 kilo a přidá 30 koní
27.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná verze by měla vážit 1 430 kilogramů, její dvanáctiválec přitom nabídne 770 koní. O striktně limitovanou verzi navíc nepůjde.
Ferrari F12 je na trhu již od roku 2012. Teoreticky by tak Italové měli nejvyšší čas na přípravu faceliftu či lehké modernizaci, ke které dříve či později jistě dojde. Mimo to se ovšem podle nových informací našich britských kolegů v březnu na autosalonu v Ženevě dočkáme odlehčené a výkonnější varianty. Prozatím se spekuluje o názvu Speciale po vzoru Ferrari 458, ve výsledku však automobilka z Maranella klidně může přijít s označením GTO jako u předchozího dvanáctiválcového modelu 599.
Zatímco ovšem tuto otázku necháme momentálně nedořešenou, ostatní informace se již začínají rýsovat. Víme totiž, že ostrá verze by měla být o 200 kilo lehčí než standardní model, který váží 1 630 kg. Zároveň by výkon 6,2litrového dvanáctiválce měl být navýšen ze stávajících 740 koní na 770 koní. Díky tomu speciální Ferrari F12 nabídne poměr výkonu a hmotnosti 538 koní na tunu, čímž bez problémů překoná i Lamborghini Aventador SV a jeho 492 k/t.
Souběžně s těmito změnami lze očekávat zlepšení jízdních parametrů. Stovku by ostřejší verze italského kupé měla pokořit za 3 sekundy či ještě rychleji, standardní provedení tedy pokoří o minimálně desetinu. Nejvyšší rychlost 340 km/h základního Ferrari F12 ale velmi pravděpodobně dosažena nebude kvůli novým aerodynamickým prvkům, které nová verze dostane do vínku.
Kromě vyššího výkonu bude mít ostrá verze k dispozici také poladěný podvozek a řízení, stejně jako by se optimalizace měly dočkat bezpečnostní a stabilizační systémy. Ty by přitom měly napomoci zlepšit chování především na okruhu, i přesto ovšem bude nová verze Ferrari F12 stále schopná relativně pohodlné jízdy také na veřejných silnicích.
Zmiňované odlehčení pak budou mít na svědomí karbonové panely karoserie, kovaná kola či tenčí okna vyrobená nejspíše z Perspexu. Uvnitř se dočkáme na kost oholeného interiéru, většina z odebraných prvků, mezi které budou patřit koberečky, tlumící materiály či multimediální systém, ale zřejmě bude k dispozici za příplatek.
Tím nám dostupné informace končí, zmínit již můžeme pouze spekulace o ceně, která prý převýší 300 000 GBP (cca 11 363 500 Kč). Ve srovnání se standardem jde o podstatné navýšení, to ale není překvapivé. Ostré Ferrari F12 bude totiž nejspíše posledním atmosférickým vozem značky v historii, neboť osmiválce přecházejí na přeplňování a dvanáctiválce dostanou v budoucnu elektrickou podporu.
Chystané ostré Ferrari F12 dostane do vínku agresivnější vzhled i více koní a méně kil...


























...ve srovnání se standardní verzí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
