Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12
13.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
F12tdf připomíná Tour de France, o cyklistiku tu ale nejde. Za tento stroj šlape vyladěný V12 starající se pouze o 1 415 kg „živé váhy”.
Když se řekne Tour de France, většině lidí se vybaví nejslavnější cyklistický závod na světě. Ovšem v 50. a 60. letech se jezdily také závody automobilů, zvané Tour de France, a Ferrari jim dominovalo s vozy 250 GT Berlinetta. Právě tohle spojení dalo vzniknout nové limitované edici Ferrari F12berlinetta, nazvané F12tdf.
Právě tím je žlutý vůz na fotkách. Kde v marketingovém oddělení vzali tahle tři písmena, každému jistě dojde. Ovšem marketing není to jediné, co za tímhle autem stojí; napilno měli také motoráři, kteří z šestilitrového atmosférického dvanáctiválce F140 FC dostali trochu výkonu navíc; samozřejmě stále bez použití přeplňování.
Přibylo 40 koní a 15 Nm, takže motor nabídne 780 koní v 8 500 otáčkách a 705 Nm v 6 750 ot/min. To znamená, že se zlepšilo i zrychlení na stovku, konkrétně o dvě desetinky na 2,9 vteřiny, a maximálka je „přes 340 km/h”, jak uvádí Ferrari. A asi to bude hodně přes 340, s ohledem na výkon vozu. A ovšem, rychlosti jistě pomohlo také širší použití karbonu, oholení interiéru a nahrazení kůže alcantarou, mimo jiné, což znamenalo snížení hmotnosti. Se správnými příplatky, dále vůz odlehčujícími, je prý suchá váha 1 415 kg.
Nové jsou také brzdy, najdeme tu jednodílné třmeny z LaFerrari a samozřejmě karbonové kotouče, které vůz zastaví ze 100 km/h na pouhých 30,5 metrech a ze 200 km/h údajně na 121 metrech. Také standardní převodovku nahradila její nová verze, která má kratší převody a řadí rychleji. Stále to je samozřejmě dvouspojka, očekávat tu manuál by bylo bláhové.
Podstatnou novinkou je také systém Virtual Short Wheelbase. Ten natáčí zadní kola a zajišťuje stabilitu ve vysokých rychlostech, kdy odstraňuje přirozenou tendenci k přetáčivosti, kterou se vyznačuje standardní F12berlinetta. Naopak v nízkých rychlostech dopřává F12 více agility. Vůz tak má být ve výsledku „extrémně agilní a silný”, jak říká Ferrari, ale také ho mají zvládnout „méně expertní řidiči”. Kolo na Fioranu trvá F12tdf méně než 1 minutu a 21 vteřin, ale určitě ne s „méně expertním” pilotem.
A konečně, bodykit, který je podřízen funkci spíš než designu a je to na něm trochu vidět. Je tu nový přední nárazník, delší a větší zadní spoiler, větší otvory po stranách čelního skla k směrování vzduchu kolem boků auta a nové otvory k odvětrávání podběhů. Výsledkem je o 30 % lepší přítlak oproti F12berlinettě a dvojnásobná aerodynamická efektivita.
Máte-li o tento stroj zájem, doporučujeme rychle sáhnout po telefonu, protože vznikne jen 799 kusů a nepočítejte s tím, že by v Maranellu zapomněli přestat vyrábět jako u F40. Cena není známa, ale i tak se dá očekávat velký zájem ze strany sběratelů.













Ferrari F12tdf neskrývá, že je rychlejší než F12berlinetta... a skoro cokoliv jiného na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejčtenější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva