Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F70 2013: detaily ze soukromé prezentace prozrazují skoro vše
31.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na odhalení vzhledu stále čekáme, v technických detailech a dynamických ambicích nástupce Ferrari Enzo ale už máme prakticky jasno.
Nedá se říci, že by nové informace přinášely nějaké závratné novinky, neboť Ferrari nás kusými specifikacemi vozu, který interně nazývá F150, „krmí” již nějaký ten pátek. Jestli se bude jmenovat F70, nebo v Maranellu znovu sáhnou po jmenném názvu, můžeme zatím jen spekulovat a podobné je to se vzhledem - více než upravené oficiální ilustrace vám stále ukázat nemůžeme. Z hlediska technických specifikací ale už víme kde co.
Vůz, který má být jediným skutečným konkurentem pro McLaren P1 se totiž oficiálně částečně představil již v prosinci a co nezaznělo tehdy, padlo později v rozhovoru se šéfem Ferrari. V tomto příběhu můžeme nyní pokročit o kapitolu dále, neboť automobilka uspořádala jednu z vícero prezentací pro vybrané zákazníky a její účastníci o tom, co slyšeli, nechtěli mlčet.
Že se taková prezentace opravdu odehrála dokládá i přiložený snímek, zajímavější jsou ale informace, které na ní zazněly. Pokud máme shrnout to nejdůležitější, co zaznělo přímo či zprostředkovaně na internetových fórech, pak vůz:
- bude vyroben v 499 exemplářích,
- bude k mání jen ve třech barvách (na rudou lze sázet s jistotou, další si můžete tipnout),
- přijde na 1,2 milionu Eur (přes 30 milionů Kč),
- motor 6,3 V12 nabídne výkon až 800 koní v 9 200 ot./min,
- elektromotor přidá dočasně dalších 150 koní,
- maximální točivý moment soustavy bude k dispozici od 1 000 ot./min (díky elektromotoru, pochopitelně),
- váží 1 270 kilogramů, hybridní část ukáže na váze 150 kg,
- dostane aktivní zadní přítlačné křídlo i difuzor,
- zrychlí na stovku za 3 a na dvoustovku za 7 sekund,
- maximální rychlost činí 370 km/h,
- deceleruje z 200 km/h na 0 během 115 metrů,
- chce pokořit Nordschleife v čase pod 7 minut, na Fioranu si s ním Ferando Alonso připsal čas 1:20,
- interiér bude ušitý na míru konkrétního zákazníka, s pevnými sedadly, ale nastavitelným volantem a pedály,
- má celou šaší vyrobenou z uhlíkových vláken, spodek je kompletně zakrytován kevlarem.
Jak vidíte, známo je opravdu mnohé a nejde jen o technické detaily. Informace o ceně již padla, vůz by měl být světu oficiálně předveden na autosalonu v Ženevě a první zákazníci se jej dočkají ještě letos v prosinci.
Jak bude F150, F70, Enzo II nebo zkrátka nový supersport Ferrari fungovat, uvidíme až časem, nejlépe zřejmě z oficiálních časů na okruzích. Severní smyčku německého Nürburgringu zatím žádný silniční vůz v čase pod sedm minut nezdolal a pokud Ferrari nepředběhne již zmíněný McLaren, mohlo by nové Ferrari být tím prvním...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.

Přímo na prezentaci se pochopitelně fotit nesmělo, fyzické důkazy o tom, že se odehrála, ale přesto existují


Jak bude nové Ferrari vypadat můžeme zatím jen hádat. Nejblíže realitě budou zřejmě tyto upravené oficiální upoutávky


Kdybyste snad ony „teasery” chtěli shlédnout bez úprav...
Zdroje: Ferrari Chat, Teamspeed
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 7 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 9 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 10 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
dnes
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
