Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí
27.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Aby Ferrari eliminovalo hrozící nárůst hmotnosti hybridní F70, zapojilo do vývoje váženou kapacitu z oblasti konstrukce F1.
Ne snad, že by na karbonovém-kevlarovém monokoku nástupce Ferrari Enzo bylo něco špatně. Naopak, zcela jistě jde o vkusnou ukázku špičkového fortelu maranellských inženýrů. Přesto ale budeme doufat, že zrovna tuto formu prezentace nebude po italské automobilce nikdo opakovat. Totiž mít na výstavě vůz a vedle něj průřez konstrukcí nebo odhalené součástky, tak to se dá naprosto pochopit (nadšenci mechanickou pastvu vždycky uvítají), ale když ve „světové premiéře“ představíte akorát kousek auta, může být z toho jeden v rozpacích. To je ale asi tak všechno, co s tím můžeme udělat. Holt čas pro novou F70 ještě nenastal, tak se alespoň podívejme na její nosné jádro.
Přestože se Ferrari ještě nedávno na adresu karbonových kompozitů vyjadřovalo v tom smyslu, že jej nehodlá masivně nasadit jako hlavní nosní prvek především kvůli špatné opravitelnosti konstrukce aut po nehodně a raději bude používat hliník, v případě limitované série nové vlajkové lodi udělá opět výjimku.
Lidé zasvěceni do tohoto projektu potichu přiznávají, že nový monokok postavený a upečený ze spousty typů karbonových tkanin s různou orientací vlákna (k dosažení požadovaných vlastností) váží pouze 70 kg. A to je jeho součástí také střecha se sloupky, která byla ke spodní části připojena lepením a šrouby, a rovněž něco jako pomocný rám určený k uchycení předního zavěšení. Dalším pátráním byste objevili prostor pro akumulátory (jako součást hybridního pohonu) nebo do interiéru zčásti integrované horní poloviny konstrukce sedadel.
Na návrh a výrobu šasí přímo dohlížel bývalý technický ředitel Scuderie F1 Rory Byrne, který tvrdí, že jeho tým pracoval s těmi nejnovějšími a nejmodernějšími technologiemi odvozenými od poznatků uplatňovaných při stavbě monopostů Formule 1 a že dosud žádné Ferrari určené do běžného provozu nemělo tak sofistikovanou konstrukci. Byrne rovněž prozradil, že nové šasí je o 20 procent lehčí a zároveň o 27 procent odolnější vůči torzním silám než identický základ Enza. Tato úspora se ovšem na váze neprojeví. Rozdíl vyrovná hybridní technika, naštěstí Amedeo Felisa, šéf Ferrari slibuje, že k překročení hmotnosti Enza (1 365 kg) nedojde. V zákulisí se mluví o hmotnosti 1 100 kg.
Italská automobilka slibuje, že další posílení tuhosti karoserie pomůže vylepšit ovladatelnost a jízdní vlastnosti, ačkoli spousta příznivců by dnes už raději uvítalo termín představení hotového stroje. Oficiálně oznámený nebyl, víme ale, že vybraným zákazníkům bude auto představeno ještě letos a světová premiéra proběhne na jaře příštího roku, patrně v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
















Karbonové šasi Ferrari F70 vypadá naživo opravdu pevně

Monokok i se střechou váží podle nepotvrzených informací jen 70 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Nejčtenější články
Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje
25.10.2025
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
26.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025
Muž se zbavuje brutálního „Bugatti pro chudé” po najetí pouhých 64 km. Říká, že ho prostě nezvládá
26.10.2025
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
26.10.2025
Živá témata na fóru
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- BMW Divize 11.21. 16:44 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
