Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari GTC4Lusso T je ex-FF bez 6,3 V12 a 4x4, vystačit si musí s V8 a turby
22.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Čtyřmístné Ferrari ve verzi T zbavili atmosférické V12 a nahradili ji V8 s dvjitým přeplňováním. Výsledkem je slabší, pomalejší, ale také lehčí vůz.
Ferrari GTC4Lusso, tedy faceliftované FF, dostalo přeplňovaný osmiválec. O [[0000016715 downsizing] v pravém slova smyslu ale nejde, aspoň ne teď - motor je sice oproti původní atmosférické 6,3 V12 menší a přeplňovaný, zákazníci ale budou mít dvě možnosti, co si pod kapotu tohoto čtyřmístného Ferrari zvolit. Tedy zda budou chtít tradičních dvanáct nebo papírově úspornějších osm válců. Novinka se bude jmenovat GTC4Lusso T a oním motorem bude 3,9 V8, pravděpodobně upravená jednotka z modelu 488 GTB.
Dále víme, že GTC4Lusso T bude mít 609 koní v 7 600 otáčkách a 760 Nm od 3 000 ot./min, takže pružný bude tento motor až až. Ukazuje se to ve sprintu na stovku, který modelu GTC4Lusso T má trvat 3,5 vteřiny, o jednu desetinku více než dvanáctiválcové verzi. Maximální rychlost má být o 15 km/h nižší, tedy 320 km/h namísto 335 u atmosférické V12.
Absence čtyř válců naopak vylepšila hmotnost auta, navzdory přidání dvojice turbodmychadel. GTC4Lusso T váží 1 740 kg, o půl metráku méně než dvanáctiválcové GTC4Lusso, ale má o chloupek horší rozložení hmotnosti - 46:54 na přední:zadní nápravu vs. 47:53 u verze s V12. Obojí, tedy snížení hmotnosti i změna jejího rozložení mezi nápravy, padá na vrub odstranění bizarního pohonu všech kol 4RM - GTC4Lusso T je pouze zadokolka.
I kvůli tomu byla nutná nová kalibrace natáčení zadních kol a také úprava dalších jízdních systémů. Ferrari také slibuje v podstatě nulovou prodlevu v reakci na plynový pedál, ovšem na toto téma jsme od této značky slyšeli i docela jiné věci. Systém proměnlivého tlaku turba má zajistit „pocit živé, ale progresivní akcelerace” na všechny kvalty, říká dále značka.
Jak to bude ve skutečnosti, si zatím počkejme. Další informace jistě přinese pařížský autosalon, kde se budeme moci podívat i na již vyprodané LaFerrari Aperta.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.




Zvenčí odlišíte GTC4Lusso T od dvanáctiválcové verze jen stěží, bude-li mít normální registrační značku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
před 7 hodinamiBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejčtenější články
Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
5.7.2025Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
5.7.2025Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
5.7.2025Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
6.7.2025Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
6.7.2025
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 15:32 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Rychlodotazy 08.05. 14:59 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.
- Onboard videa 08.04. 19:44 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.04. 18:16 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 08.04. 15:36 - jerry