Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari nabízí majitelům hybridů skvělý obchod: Plaťte nám 176 tisíc ročně a po 8 letech nebudete muset platit za novou baterii
28.6.2024 | Petr Prokopec
Tohle je opravdu bizarní novinka. Italové říkají, že tím ochrání zůstatkovou hodnotu svých hybridních sporťáků, což snad může být i pravda, ale za jakou cenu? Majitelé budou muset zaplatit automobilce miliony, aby jim ušetřila sotva tolik, to nedává smysl.
Ještě před pár lety bylo Ferrari automobilkou, u které jste mohli pořídit buď sportovní auta s dvanáctiválcovým motorem vpředu, nebo s osmiválcovým uprostřed. Dále pak bylo možné volit mezi pevnou či skládací střechou, tím ale nabídka končila. Nicméně v roce 2013 s příchodem LaFerrari automobilka udělala krok i směrem k elektrifikaci. Na tomto poli se ostatně realizuje stále častěji, neboť v roce 2019 poslala do prodeje osmiválcový hybrid SF90 a dvě léta na to pak dokonce jen šestiválcové hybridní kupé 296 GTB a kabriolet 296 GTS.
Příští rok nás čeká další velká změna, v Maranellu totiž již nějaký ten pátek pracují na čistě elektrickém sporťáku. Ten má být pravověrným Ferrari ve stylu spalovacího Purosangue, u kterého Italové označení SUV považují pomalu za nadávku. Automobilka totiž definuje pět základních elementů, kterými musí disponovat každé její auto: akceleraci, přetížení, brzdění, řazení a zvuk. A nevadí, že elektromobil dostane zvukový generátor či systémy, kterou budou simulovat změnu převodových stupňů nebo vibrace.
Souběžně s touto novinkou pak má být spuštěna služba, od které si šéf značky Benedetto Vigna slibuje mnohé. Jak informuje Bloomberg, Italové došli k závěru, že hodnota elektromobilů a hybridů se drasticky propadá kvůli degradaci jejich baterií. To mají jistě pravdu. Lék na tento problém ale nemají, místo toho nabídnou majitelům hybridních aut bizarní službu - jakési předplatné, které jim po 8 a 16 letech zajistí dodání nových baterek. To by znělo dobře, pokud by za to majitelé nemuseli platit asi 7 tisíc Eur (cca 176 tisíc korun) každý rok.
Smějete se? Nedivíme se. Automobilka nechá majitele zaplatit asi 1,4 milionu Kč, aby pak nepřišli o část hodnoty svého vozu a měli zajištěnou náhradní baterku „zdarma”. Kdyby to aspoň byla pořádná baterie, dnešní sportovní modely ale mají ani ne 8kWh akumulátory. Tohle za 1,4 milionu je kšeft hodný Ferrari.
A pokud si říkáte, že u hybridu je to možná hodně, ale u elektromobilu to půjde, mýlíte se. Suma okolo oněch 7 000 Eur je totiž pouze tou startovní, která má být spojena jen s oněmi malými bateriemi u zmíněných hybridů (SF90 má na kontě 7,9 kWh, 296 pak 7,45 kWh). V případě ryzího elektromobilu ale čekejme daleko větší paket, a tedy logicky daleko vyšší sazbu. To vše přitom jen proto, že se značka vrhla po hlavě do použití pohonů, u kterých už ani její renomé nedokáže zabránit poklesu hodnoty. A když s něčím takovým nezvládne bojovat Ferrari, co lze asi čekat jinde?






Ferrari 296 GTB je k mání od 269 tisíc Eur, dalších 56 tisíc Eur pak budou moci majitelé během osmi let poslat značce na účet za to, že od ni následně dostanou nový paket baterií o kapacitě 7,45 kWh. To je dobrý kšeft, že? No, pro automobilku vlastně ano. Foto: Ferrari
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
před 10 hodinamiPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Žádané SUV Toyoty je i v bazarech horkým zbožím, díky tradičně zastaralé konstrukci se na něm hned tak něco neporouchá
před 6 hodinamiDalší značka přiznává, že bude muset předělat svůj elektromobil na spalovací pohon, asi nepomáhá ani spojení s prezidentem
před 7 hodinamiLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
před 9 hodinamiŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
před 10 hodinamiCeny nejlevnějších Tesel Model 3 v Evropě spadly tak nízko, že je vedle nich i Škoda Fabia mega drahá
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva