Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari odmítá, že by odložilo projekt druhého elektromobilu. Žádný takový ani neexistuje, říká šéf po zmínkách o nulovém zájmu
3.8.2025 | Petr Miler
„Jaký druhý, tys tady viděl nějakého druhého?” chce se říci s Bohumilem Stejskalem. Jaká je realita, pochopitelně nevíme - buď automobilka takové auto skutečně nikdy nevyvíjela, nebo jí teď přijde lepší se k věci postavit takto, než aby přiznala nezájem a předchozí omyl.
Přirozeně omezený zájem o elektrická auta se dnes projevuje ve všech segmentech trhu, paradoxně nejvíc patrný je ale v jeho nejvyšších patrech. Měli to přitom být bohatí lidé, které vzhledem k jejich možnostem neměly trápit uživatelské ani ekonomické limity těchto aut a ukázat tak cestu nuznějším spotřebitelům, stal se ale pravý opak. Ti lépe situovaní dnes vnímají zejména víceválcové spalovací motory jako znak prestiže. A ani použitelnost či rychlá ztráta hodnoty jim nejsou ukradené.
Dobře to dokládá i dlouholetý postoj britského byznysmena, bývalého pilota Formule 1 a otce pozdějšího pilota a dnešního komentátora ef-jedniček Jonathana Palmera, který je „sériovým zákazníkem” Mercedesu třídy S, kupuje dokola diesely a říká, že dojezd je „luxusní vlastnost”. Tento člověk, jehož jmění se odhaduje asi na 3 miliardy Kč, si může koupit koupit a provozovat prakticky cokoli, ale chce dieselové eSko, protože jen s tím má to, co od auta očekává - schopnost jej prakticky kdykoli přemístit bez odříkání skoro kamkoli.
V případě sportovních modelů jsou pohnutky trochu jiné, lidé touží po motorech s historickým odkazem a specifickým projevem, takové dvanáctiválce Ferrari jsou jejich typickým příkladem. Nikdy jsme tedy nechápali, proč by Ferrari mělo vůbec přicházet s elektrickým modelem, pakliže s ním není s to nabídnout něco opravdu výjimečného. Italům to trvalo déle, i z jejich tábora se ale nedávno ozvalo, že o první elektrický model značky je zatím „nulový zájem”, což odpovídá situaci u ještě prestižnějšího Pagani. A výsledkem mělo být, že projekt druhého chystaného elektromobilu Ferrari zamířil k ledu.
Na tato slova až nyní zareagoval po zveřejnění výsledků Ferrari za druhý letošní kvartál šéf automobilky Benedetto Vigna. Slova o „nulovém zájmu” nepopřel, k odpískání projektu druhého takto koncipovaného modelu značky ale zaujal jasnější postoj - říká, že projekt nebyl odložen ani zrušen, protože žádný nikdy neexistoval. „Nikdy jsme nemluvili o druhém nebo třetím elektromobilu,” uvedl. Logicky tak nemůže dojít k odložení něčeho, na čem firma nepracuje.
Zda je to realitou, nebo Vigna využívá situace, kdy o takovém autě dřív opravdu nebyla oficiálně řeč, a utajovaný projekt byl přece jen zrušen či odložen, pochopitelně nevíme. Na každý pád i to ukazuje ochlazení zájmu výrobců o takto koncipované modely ve vyšších patrech trhu, třebaže už skoro hotový první elektrický vůz značky Vigna pochopitelně velebí. Prý pořád v úspěch prvního elektromobilu Ferrari „velmi věří” a dodává, že si po vyzkoušení prototypu „moc těší na nadcházející uvedení na trh”, aniž by uvedl cokoli dalšího.
Tušíme, že o moc víc než víra za tím nebude, ale teprve uvidíme, co se skutečně stane - odhalení alespoň technických základů vozu by mělo být na spadnutí. A už to ukáže, zda Ferrari na tomto poli má co říct.



Nedá se říci, že by Ferrari udělalo velké štěstí už s hybridními modely, s těmi elektrickými to bude mít ještě těžší. Zda projekt druhého elektromobilu značky někdy existoval, nevíme, teď ale neexistuje. Foto: Ferrari
Zdroj: Ferrari
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalému olympionikovi zabavili vzácný Mercedes za stovky milionů a jdou po něm, je teď mezi 10 nejhledanějšími lidmi světa
před 4 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
před 6 hodinami
Další dvě automobilky zavelely k rychlé deelektrifikaci, dokonce u už prodávaných vozů. Jízda na mrtvém koni je přivádí ke krachu
před 7 hodinami
Nové Porsche Cayenne dál šokuje svou otylostí. Je vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
před 9 hodinami
Uvaří je jako žábu. Další země nechá řidiče elektromobilů platit za každý ujetý km, protože silnice se samy neopraví
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.27. 21:03 - Stepan
- Přituhuje 11.27. 19:25 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.27. 19:23 - řidičBOB
- VZKAZY 11.27. 17:04 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.27. 11:00 - pavproch
- dopsání pneu do TP 11.27. 05:02 - pumr
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.26. 15:28 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.26. 15:23 - pavproch
