Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari odtajnilo svou budoucnost. SUV je jistotou, dostane vážně zvláštní jméno
19.9.2018 | Petr Prokopec
Ferrari oficiálně odhalilo své poslední novinky, nezůstalo ale jen u toho. Možná ještě zajímavěji promluvilo o své budoucnosti plné hybridů, SUV a dalších pro něj dnes neobvyklých věcí.
Co jsme včera nakousli, to dnes musíme dojíst. Jinými slovy zde máme oficiální představení nových limitovaných Ferrari Monza SP1 a Monza SP2. Automobilka souběžně s nimi odhalila také novou produktovou řadu Icona Line, jejíž jsou součástí. Znamená to tedy, že do budoucna se s vozy, jejichž vzhled byl inspirován legendami minulosti, ovšem které pohání moderní technika, budeme setkávat daleko častěji.
O budoucnosti ale až za moment, nyní se pojďme věnovat přítomnosti. Konkrétně pak oběma roadsterům, jimž stály dle automobilky inspirací klasické závodní barchetty jako třeba Ferrari 166 MM z roku 1948. Vzhled obou novinek je přitom podobný, nicméně Monza SP1 kráčí mnohem „nekompromisnější“ cestou. Její majitelé prý mohou očekávat „opravdu unikátní zážitky za volantem“, s čímž při pohledu na extravagantní vzhled lze souhlasit.
Oba vozy měří 4 657 milimetrů na délku, 1 996 mm na šířku a 1 155 na výšku. Monza SP1 je přitom striktně jednomístná, pod krytem na straně spolujezdce tedy nenajdete ani nouzové sedadlo. Veškeré ovládací prvky byly proto soustředěny nalevo, kde je najdeme na karbonových panelech. Ferrari přitom uhlíková vlákna využilo měrou vrchovatou, proto se hmotnost 1 500 kg zdá vysoká. Je ale třeba si uvědomit, že jde o skalpovanou 812, což je na poměry Ferrari velké a těžké auto. Automobilky u něj uvádí hmotnost 1 630 kg, přesto by asi bylo oprávněné očekávat, že rozdíl bude větší.
Monza SP2 oproti tomu nabízí dvoumístný kokpit a tedy i dva „hrby“ za sedačkami. Kromě toho tu máme malá plexiskla, která si automobilka nechala patentovat pod názvem Virtual Wind Shield. Jakkoliv přitom na to ony drobné kryty nevypadají, zaručit mají dostatečný komfort u řidiče i spolujezdce. Společně s druhou sedačkou a „hrbem“ se pak starají o navýšení hmotnosti o 20 kg.
Pokud nahlédneme pod puristický design a především pak pod přední kapotu, můžeme se seznámit s nejvýkonnějším atmosférickým motorem, jaký kdy v Maranellu vznikl. Dvanáctiválec o 6,5litrovém objemu produkuje 810 koní a 719 Nm točivého momentu, což má zaručit sprint na stovku za 2,9 sekundy a na dvoustovku za 7,9 s. Nejvyšší rychlost pak přesahuje 300 km/h.
O spotřebě se Ferrari momentálně nezmiňuje, ani jeden exemplář ještě nebyl homologován. Automobilka rovněž neuvedla ani cenu či počet kusů, nicméně podle neoficiální šeptandy ze zákulisí si bude moci Monzu SP1 a SP2 pořídit pouze 200 nejvěrnějších klientů za více než 86 milionů korun a všechny prý už mají své kupce. Jsme zvědavi, zda mezi nimi bude i David Lee, který novinky předčasně „propálil“ na Instagramu.
Dodat lze snad již jen tolik, že oba modely dostanou speciální dveře, u kterých se směrem vzhůru otevírá pouze horní část. Nastupování tedy asi nebude snadné, leč jistě stylové. Působivé přitom je, že jak Monza SP1, tak i dvoumístná Monza SP2 jsou uzpůsobeny pro silniční provoz, vybrání pro registrační značku na zádi tu tedy rozhodně není jen náhodou.
Od extravagantních speciálek se můžeme k budoucnosti, která je skutečně zajímavá, třebaže skalním příznivcům značky asi nepřijde moc růžová. Ferrari se totiž hodlá nemalou měrou zapojit do hybridního proudu. Do roku 2022 tedy bude zhruba 60 procent nabídky kromě spalovacího agregátu mít rovněž elektromotor. Automobilka přitom slibuje, že i hybridy budou zábavné na řízení.
Konkrétní modely v souvislosti s hybridizací zmíněny nebyly, jedno upřesnění přesto padlo - týká se nástupce modelové řady 488, která oproti předchozímu Ferrari 458 přesedlala na turbomotor. Do roku 2021 ji ovšem čeká další rošáda, právě zde totiž na hybridizaci dojde stoprocentně a navíc u všech osmiválcových variant.
Kromě motorů V8 budou zachovány i dvanáctiválce, k nim přibude i zcela nová rodina šestiválcových pohonných jednotek. V jejich případě se počítá jak s přeplňováním, tak s elektromotorem. Dočkat bychom se měli nulové prodlevy po sešlápnutí plynového pedálu, v případě vrcholných turbohybridních agregátů pak s výkonem atakujícím až 300 koní na litr objemu.
Další detaily naleznete přímo v přiložených obrázcích z prezentace, mezi nimiž najdete i zmínku o prvním SUV značky. I když jej Ferrari tituluje jako FUV, půjde nanejvýš o spíše crossover mezi SUV a vozem kategorie Gran Turismo. Nejzajímavější je ale odhalení jeho jména, bude si říkat Purosangue. To je skutečně zvláštní volba, neboť v italštině znamená Čistá krev. Pod takovým označením bychom si představili něco jako tunové kupé s atmosférickým motorem a manuální převodovkou než auto, které obrátí tradice Ferrari naruby. Ale tak už funguje moderní marketing.
Pochopitelně, auto má mít silniční než terénní využití, nic jiného ani nešlo čekat. A že v jeho případě dojde hlavně na hybridní pohon s turbomotorem, automat a pohon 4x4, je už dnes na beton.




















Automobilka načrtla své plány do roku 2022 překvapivě konkrétně
















Plně ale odhalila jen modely Ferrari Monza SP1 a SP2. Vypadají opravdu extravagantně, překvapivě mohou se svými 810 koňmi i na silnici
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Trump zvýšil limit spotřeby ze 4,7 na 6,8 litru na 100 km a reakce výrobců šokuje. „Donutili nás prodávat elektromobily,” kaje se šéf Fordu
před 3 hodinami
Zbožštěná Sennova Honda se skutečně vrací v novém, zůstal jí motor V6 bez turba i manuální řazení
před 4 hodinami
Muž si koupil vysněné auto za 25 tisíc a nechal ho stát u domu, když musel opustit zemi. Dnes ho může prodat za 30 milionů
včera
Bohatých Rusů se zmocnila panika, stovky jejich drahých Porsche jim najednou záhadně nejdou nastartovat
včera
Líbánky se dál mění v horor. Stát, který roky podporoval elektromobily, teď vybírá tučnou daň z jedné každé nabíječky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
