Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari oficiálně zezelená, V8 čeká turbo, V12 elektromotor. Proč vlastně?
24.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové chtějí do roku 2021 srazit emise CO2 o 20 %. Proto každý osmiválec dostane přeplňování, dvanáctiválcům ale prý více svědčí hybridní technika.
V letošním roce jsme se dočkali příchodu nového Ferrari California T. Písmeno na konci názvu přitom značí přítomnost turbodmychadla, které se pod kapotu vozů z Maranella vrátilo po dvaadvaceti letech - posledním takovým modelem byla legendární F40. Jen jednou vlaštovkou však přechod italské automobilky směrem k přeplňování nekončí. Během příštího roku by měl dorazit také nástupce Ferrari 458 Italia, který ve svých útrobách rovněž přivítá osmiválcové turbo. A to bude pouze začátek snah značky o výraznou redukci emisí CO2.
Ferrari aktuálně oznámilo skrze šéfa pohonných jednotek Vittorio Diniho, že „naše průměrné emise CO2 aktuálně činí 270 gramů na kilometr. Chceme ovšem využít všech dostupných technologií, abychom je každým rokem zredukovali o tři procenta. To znamená, že do roku 2021 poklesnou přibližně o 20 %.“ Přeplňování je přitom jen jednou z cest, tou další je hybridizace.
Dini uvedl, že v budoucnu sice „každý osmiválec dostane turbodmychadlo“, pro dvanáctiválce je dané řešení nevhodné. Aby prý značka dosáhla patřičného zlepšení oproti atmosférické pohonné jednotce, pak by musela použít turba hned čtyři. A to by si samozřejmě vyžádalo zvětšení motorového prostoru, ve kterém by navíc docházelo k nežádoucímu přehřívání.
Doplnění spalovacího agregátu elektromotorem je tak logickou cestou, jak nám ostatně Ferrari předvedlo na hybridním supersportu LaFerrari. Ten si totiž ke svému kombinovanému výkonu 963 koní dopomáhá zapojením obou jednotek (800 koní produkuje dvanáctiválec, 163 pak elektromotor). Obdobná kombinace tedy v brzké době čeká i nástupce modelů F12 a FF.
Zajímavé ovšem je, že Ferrari by podobný kontroverzní krok činit nemuselo. Jakožto značka vyrábějící 7 000 exemplářů ročně totiž může se zástupci Evropské unie a americkými úřady pro ochranu životního prostředí jednat o vlastních pravidlech. A kdyby limity překračovalo, odvrácení zákazníků či hořekování nad vyšší pořizovací cenou by to asi nezpůsobilo.
Mimo to by navíc stačilo, aby značka formálně přesunula své ústředí na stejnou adresu, na které sídlí Fiat, a alespoň papírově spojila své technické centrum s mateřskou automobilkou. V takovou chvíli by totiž Ferrari nebylo považováno za samostatnou společnost, nýbrž za právoplatnou součást koncernu, která může těžit z papírových emisí motorů, jakými je třeba dvouválec TwinAir. Pár tisíc Ferrari by se v prodejích Fiatu ztratilo jako pára nad hrncem, klidně s emisemi 500 g CO2 na kilometr.
K tomu ale zjevně nikdy nedojde, koník z Maranella tak nadále bude pokračovat ve svém ekologickém tažení. Dini dále uvedl, že od roku 2007, kdy průměrné emise CO2 činily 435 gramů na kilometr, již došlo k 40procentnímu zlepšení. Značka tak sice neprodává mnoho aut, pochlubit se ovšem může větším poklesem než mainstreamové automobilky. Jestli je to někomu k něčemu dobré, posuďte sami...






Hybridní Ferrari LaFerrari si objednal i Jay Kay z britské skupiny Jamiroquai. Ten zvolil neobvyklý odstín, díky kterému je jeho exemplář zelený skrz na skrz
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Blackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před hodinouČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva