Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte

Ani Ferrari v poslední době nezažívá zrovna zlaté časy, což má hodně co do činění s tím, co a v jaké formě nabízí. Pokus „vykrást” F40 v této situaci nezní jako dvakrát dobrý nápad, za sebe ale řeknu, že coby pocta ikoně je i tato „falešná a prázdná” napodobenina povedená.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte

před 2 hodinami | Petr Miler

Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte

/

Foto: Ferrari

Ani Ferrari v poslední době nezažívá zrovna zlaté časy, což má hodně co do činění s tím, co a v jaké formě nabízí. Pokus „vykrást” F40 v této situaci nezní jako dvakrát dobrý nápad, za sebe ale řeknu, že coby pocta ikoně je i tato „falešná a prázdná” napodobenina povedená.

Rok 2025 nebude v historii maranellské automobilky zapsán zlatým písmem, to si v polovině října tohoto léta páně už můžeme říci jasně. Působení automobilky ve Formuli 1 je letos jedno velké fiasko korunované zatím nesmyslně vyznívající akvizicí Lewise Hamiltona, proslýchá se, že firma má poprvé po letech problémy s prodejem, což má negativní vliv na zůstatkové ceny aut, vytáhla nesmyslnou elektrickou prvotinu, se kterou rovnou předem kapituluje a na akciových trzích Ferrari před pár dny zaznamenalo největší propad v historii coby jakési sesumírování toho všeho.

Kopat dnes do Ferrari je tesy snadné, samo si lehlo na zem a vystrčilo zadek. A když vám povíme, že v rámci svého programu pro nejzámožnější klienty postavilo moderní připodobnění legendární F40 postavené na základě hybridní 296 GTB, je to rozhodně dobrý impuls k naleštění si bot s kovovou špičkou a napřáhnutí nohy k dalšímu kopanci. Ale auto nazvané SC40 nakonec není - alespoň z mého pohledu - takový nesmysl, jak se na první dobrou může zdát.

V rámci všech italských designových absurdit poslední doby vypadá zvenčí - navzdory použití poněkud nepříhodného bílého laku - jako docela dobrý mix moderny a klasiky, který F40 jasně připomíná a zároveň si na ni nehraje. Odkazů na F40 je tu spousta a někomu to může přijít moc, pokud se ale povznesete nad správný dojem, že tohle auto nemá s F40 fakticky nic společného a považovat jej budete jen za projev pocty, podle mě „funguje”. Jasně, všechno, co na F40 mělo nějaký smysl a technický důvod, je tu jen povrchní hra na totéž (třeba zelinkavé díly z kevlaru a uhlíkových vláken, potěmkinovské napodobení vyklápěcích světel apod.), ale po mém soudu jsou to citlivé a jemné vizuální odkazy bez ambicí být něčím víc.

Po technické stránce ostatně obecně není co řešit, vozu za základ posloužila technika zmíněné 296 stojící okolo hybridního třílitrového přeplňovaného šestiválce s výkonem až 850 koní. S ním a osmistupňovým dvouspojkovým automatem hrnoucím výkon na silnici jen přes zadní kola dokáže auto dosáhnout rychlosti 100 km/h za 2,9 sekundy, maximální rychlost dalece přesahuje 320 km/h. A není to jen o výkonu, aktivní aerodynamika a hromada elektroniky tu nahrazují to, co u F40 kdysi krotil jen ryzí řidičský talent.

K designu fakticky dodejme, že SC40 definují hlavně nízká příď, vizuálně široká stavba a výrazné pevné zadní křídlo, tedy přesně to, co definovalo i původní F40 sebou. Jak už padlo bílý lak zvaný Bianco SC40 míří trochu jiným směrem, ale proč ne. Uvnitř jde znovu o v detailech upravený interiér 296 plný karbonu a kevlaru a rudého čalounění alcantarou, opět připodobnění povahy interiéru F40. Na manuál samozřejmě zapomeňte, byť to by nakonec byl nejlepší odkaz na skutečnou ef-čtyřicítku.

Jestli se vám auto zamlouvá, posuďte sami, můj smířlivý pohled vám nevnucuji. Tak či onak si vůz stejně nebudete moci koupit, protože vznikl pouze v jediném exempláři, jehož přípravy pod taktovkou šéfa designu Ferrari Flavia Manzoniho trvaly přes dva roky. Ferrari cenu nezveřejnilo, ale raději se na ni ani neptejte - s ohledem na značku výrobce a exkluzivitu tohoto stroje očekáváme sumu v řádu stamilionů korun.


Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 1 - Ferrari SC40 2025 oficialni 01Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 2 - Ferrari SC40 2025 oficialni 02Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 3 - Ferrari SC40 2025 oficialni 03Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 4 - Ferrari SC40 2025 oficialni 04Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 5 - Ferrari SC40 2025 oficialni 05Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 6 - Ferrari SC40 2025 oficialni 06Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 7 - Ferrari SC40 2025 oficialni 07Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 8 - Ferrari SC40 2025 oficialni 08Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 9 - Ferrari SC40 2025 oficialni 09Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 10 - Ferrari SC40 2025 oficialni 10Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 11 - Ferrari SC40 2025 oficialni 11Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 12 - Ferrari SC40 2025 oficialni 12Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 13 - Ferrari SC40 2025 oficialni 13Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 14 - Ferrari SC40 2025 oficialni 14Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 15 - Ferrari SC40 2025 oficialni 15Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 16 - Ferrari SC40 2025 oficialni 16Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 17 - Ferrari SC40 2025 oficialni 17Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 18 - Ferrari SC40 2025 oficialni 18Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 19 - Ferrari SC40 2025 oficialni 19Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 20 - Ferrari SC40 2025 oficialni 20Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte - 21 - Ferrari SC40 2025 oficialni 21
Líbí? Nelíbí? Za nás je SC40 solidní pocta původnímu Ferrari F40, víc v kulisách současné doby od samotného Ferrari aktuálně čekat nelze. Foto: Ferrari

Zdroj: Ferrari

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše