Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 124 Spider je venku. Oproti MX-5 je větší a výkonnější, ale také těžší
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný roadster bude k mání s přeplňovanou jedna-čtyřkou o výkonu 162 koní. Spárovat ji přitom můžete s manuálem i automatem.
Tak jsme se konečně dočkali. Déle než rok po představení Mazdy MX-5 odhalil Fiat svou verzi dvoumístného roadsteru, který obě značky vyvíjely společně. Zvenčí rozhodně nedošlo pouze k výměně log automobilek, místo toho byl pozměněn každý panel karoserie. Ačkoliv tedy oba vozy dostaly do vínku stejný rozchod kol vpředu i vzadu a také stejný rozvor, veškeré další dimenze se již liší. Italský model je přitom delší, širší a zároveň nižší, ve výsledku tak působí dost odlišným dojmem.
Abychom přitom nemluvili jen obecně, můžeme rovnou zmínit, že Fiatu 124 Spider naměříme 4 054 milimetrů na délku, 1 740 mm na šířku a 1 232 mm na výšku, zatímco Mazda MX-5 měří 3 914 mm, 1 735 mm a 1 234 mm. Mimo to se rozdíly najdou také pod kapotou, kde japonská verze používá buď 1,5litrový nebo dvoulitrový atmosférický čtyřválec o výkonu 131, respektive 160 koní. Italové pro změnu přicházejí s přeplňovanou jedna-čtyřkou, která dává 162 koní a 250 Nm.
Pohonná jednotka, která vychází z Abarthu 500, může být spárována s šestistupňovým manuálem či automatem, přičemž společně s většími rozměry poněkud navyšuje hmotnost. Tam, kde Mazda osazená ručně řazenou převodovkou váží 1 058 kg, Fiat ukáže na ručkách vah 1 105 kilogramů. V případě automatu je pak rozdíl „jen“ 43kilogramový, nicméně i tak se dá očekávat jiná jízdní dynamika. Konkrétní data však Fiat prozatím nezveřejnil, odhalena nebyla ani udávaná spotřeba.
Víme ovšem, že u Mazdy můžete dvoulitrový motor vytočit až do 6 800 otáček, zatímco Fiat končí na 6 250 ot./min. Tím nám ale mechanické rozdíly víceméně končí, v případě podvozku lze již opětovně mluvit o předních dvojitých lichoběžnících a zadní víceprvkové nápravě. Na výběr jsou pak 16palcová či 17palcová litá kola, přičemž velikost pneumatik je u obou sourozenců identická. Pouze Mazda ovšem prozatím nabízí lepší brzdy od Bremba, Fiat aktuálně spoléhá jen na standardní kousky.
Přesunout se tak můžeme do interiéru, kde již Fiat tak inovativní nebyl. Jediný rozdíl, který je viditelný na první pohled, je totiž nové logo na volantu. Italové ovšem dodávají, že na palubní desku aplikovali dodatečnou změkčenou vrstvu a lehce poupravili také výplně dveří. Z toho důvodu je 124 Spider o pár milimetrů širší v oblasti ramen. Zbytek však již zůstává ryze japonský, což platí rovněž o audiosystému. I když ten se nově chlubí názvem Fiat Connect 7.0.
Vrátit se ještě můžeme na moment k exteriéru, kde Italové vyjma nových panelů karoserie sáhly také po odlišných světlometech. Vpředu samozřejmě nechybí LEDky pro denní svícení, diody ovšem najdeme také vzadu. Tím nám ovšem dostupné informace končí, pročež jen dodáme, že prvních 124 exemplářů bude vyrobeno pro Spojené státy pod názvem Prima Edizione Lusso. Tato edice přitom dostane do vínku modrý lak Azzuro Italia a kožené čalounění Saddle.
Více si o italském roadsteru s japonskými kořeny, který nám hlavně kapotou do značné míry připomíná britský Jaguar, řekneme v příštím roce. Prodej v zámoří začne v létě, Evropa by ale nejspíše mohla přijít na řadu o pár měsíců dříve. Očekávat lze přitom o trochu vyšší ceny než u Mazdy MX-5, která s dvoulitrem startuje na 783 900 Kč.






























Fiat 124 Spider byl představen na autosalonu v Los Angeles...
...ve srovnání s Mazdou MX-5 je větší, výkonnější, ale i těžší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 7 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 24 minutamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 2 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 4 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 5 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch