Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat dokonal dílo a z dalšího modelu udělal levné Maserati, z některých úhlů vážně dokáže zmást
11.8.2025 | Petr Prokopec
Po upoutávkách a předčasných odhaleních tu konečně máme i to oficiální. Fiat zjevně vycítil, že „maseratizace” jeho obyčejných modelů funguje, a tak ji nadělil i Toru. A nezůstal jen u modifikace přídě, také interiér míří výš.
Co jsme minulý týden nakousli, to můžeme začátkem tohoto dojíst. Fiat totiž plně odhalil už druhý facelift pick-upu Toro, který se je někde znám také jako Ram 1000. Klíčová je hlavně výměna masky chladiče, kdy nové provedení připomíná značku Maserati stejně jako u jiné nedávné novinky. Ta je rovněž součástí koncernu Stellantis, na žalobu tedy rozhodně nedojde. Spíš lze u Fiatu, jehož pick-up slaví deset let od premiéry, očekávat nakopnutí prodejů. Zda se ovšem většímu zájmu nově bude těžit i slavný trojzubec, závisí hlavně na tom, jak si tato značka poradí se svými vlastními novinkami.
Toro kromě nové masky dostalo i přepracovaná světla, stejně jako nárazníky. Délka vozu se díky nim lehce natáhla na 4 954 milimetrů, rozvor 2 990 mm se ale již nezměnil. Fiat skutečně v rámci exteriéru pomalu veškerý rozpočet a kapacity vyplýtval na čelní partie, načež jedinými novinkami na bocích jsou odlišně stylizovaná 17- a 18palcová litá kola, zatímco na zádi lze mluvit jen o odlišné grafice koncových lamp. Skříňové otevírání korby pak zůstalo zachováno.
Uvnitř je novinek ještě méně, automobilka se soustředila hlavně na zkvalitnění materiálů. Vrcholná úroveň výbavy Ranch tak disponuje koženými sedadly v hnědé barvě, stejně jako dekoracemi imitujícími dřevo. Standardem je přitom 7palcový digitální přístrojový štít s novou grafikou, který lze spárovat s obrazovkou multimédií, jejíž velikost se dle výbavy liší od 7 přes 8,4 až po 10,1 palce. Mimo to značka středový tunel poprvé osadila elektronickou parkovací brzdou.
Po stránce motorické pak taktéž zůstává vše při starém, jakkoli oproti původní verzi i jejímu prvnímu faceliftu z roku 2021 došlo na změny u turbodieselu. Fiat se totiž na počátku letošního roku rozhodl nahradit původní dvoulitr novou 2,2litrovou jednotkou MultiJet. Místo 170 koní tak klientela má k dispozici 203 kobyl, s nimiž došlo na snížení spotřeby. Díky pohonu všech kol pak diesel utáhne 400kilový přívěs a na korbu dokáže pobrat rovných tisíc kilo nákladu.
Vedle toho je možné sáhnout po benzinové jedna-trojce, která je schopná spalovat i etanol a produkuje 178 koní. Fiat již oznámil, že toto ústrojí příští rok dorazí také v mild-hybridním hávu, přičemž šestistupňový automat u něj vystřídá sedmistupňová dvouspojka. Pohon předních kol ale zůstane zachován, obě nápravy tedy skrze devíti stupňový automat roztáčí pouze turbodiesel. Toto provedení má přitom k dispozici také redukční převodovku.
Zajímavé pak je, že zmiňovaný Ram 1000 je nabízen se zcela odlišným pohonným ústrojím, a sice s 1,8litrovým atmosférickým čtyřválcem naladěným na 130 koní. Na jeho korbu tak můžete naložit jen 650 kg. Zakončena je přitom zcela odlišnými světly, zatímco ta přední byla stejná jako u Fiatu Toro. A nejinak tomu bylo také u masky, kde jediným rozdílem bylo jiné logo. Nejsme si ale jisti, že tak tomu bude i nadále, neboť asociace Ramu a Maserati není tak trefná. Přímo Toro se bude stejně jako dosud prodávat primárně v Jižní Americe, hlavně pak Brazílii, kde jeho ceny začínají v přepočtu na asi 600 tisících Kč. Vzhledem k relativně vysokým cenám aut v této zemi je to sympatická cenovka, zvlášť na „Mazerády”, že?





















Pick-up Toro prošel už druhým faceliftem, který mu nadělil hlavně čelní masku ve stylu Maserati. A snad mu i sluší. Veškeré další novinky jsou spíš drobné. Foto: Fiat
Zdroj: Fiat
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejnovější články
Majitel najel s Golfem čtvrté generace přes 1 milion km, stále původní motor „Pumpe-Düse” to zvládl s lehkostí
včera
Do dražby jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka. Vkus mu nejde upřít, teď o vše přijde bez rezervních cen
včera
Ferrari ukázalo nový supersport se dvěma volanty. Auto bude prodávat, reálně ale nikdo nezatočí ani s jedním z nich
včera
Aby to nezapadlo: I s koncem roku 2025 si můžete v ČR koupit nový 130koňový dieselový rodinný kompakt za 430 tisíc Kč
včera
Maserati vůbec poprvé předalo svou techniku italské policii, své prodeje tím zvýšilo dramaticky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
