Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat našel využití pro svou upadající slavnou značku, začal prodávat lidové Maserati. Za jeho cenu je to terno
13.6.2025 | Petr Prokopec
Maserati samo o sobě upadá, jeho jméno a typické vzhledové elementy ale pořád mají své kouzlo. Možná právě tyto okolností se sešly v mysli někoho z vedení Fiatu, když dal sportovní verzi už tak atraktivního Fiatu Pulse ještě lákavější vizáž podobnou právě Maserati.
Je tomu pomalu přesně rok, co jsem mohl otestovat Abarth 695, tedy ostrou verzi Fiatu 500. A přiznám se, že zvuk jeho výfuku mi v uších rezonuje dodnes. Za pár dnů pak sice budu moci usednout do zcela nového Abarthu 600e, ovšem jeho vokální projev mně potěšit ani nemůže. Sportovní divize italské automobilky se totiž rozhodla, že na starém kontinentu bude hrát už jen elektrickou písničku. Vzhledem k tomu, jak moc nevhodný je bateriový pohon právě pro sportovně laděné vozy, mi to jako dobrý nápad opravdu nepřijde.
Ne všude je ale tak zle, mimo Evropu lze narazit na trhy, kde Fiat i Abarth prodává specifické modely, které se této neozdravné kůře vyhnuly. Jedním z nich je Brazílie, kde je Fiat vedoucí automobilkou. A s prodeji mu pomáhá právě i sportovní divize Abarth, která tam může jít dál na ruku především zákazníkům. V její nabídce tak najdeme i spalovací SUV Pulse, které se velikostí blíží zmíněnému elektrickému „šestikilu“. Tento vůz aktuálně prošel faceliftem, který se zaměřil hlavně na čelní partie. A dostal vážně zajímavou masku chladiče.
Jakkoli se může zdát, že jde o nevýznamný detail, Pulse proměnil opravdu razantně. Kde totiž dříve figuroval výplet ve tvaru včelích pláství a velké logo značky, tam dnes najdeme horizontální lamely. Pokud jsou vám povědomé, jste na správné stopě, tohle je styl aktuálně upadajícího Maserati. Že by Fiat našel pro tuto značku nové využití? Kdo ví, každopádně tohle spojení funguje dobře, místo trojzubce ale na přídi najdeme nápis Abarth a malé logo škorpiona v rohu. Čtyřmetrové SUV tak působí mnohem atraktivněji, přičemž navrch dostalo ještě upravený přední nárazník či 18palcová litá kola. Paleta barev je pak omezena na černou, bílou, šedou a červenou.
Zbytek exteriéru zůstal nezměněn, zatímco uvnitř se měnily jen detaily jako čalounění a pár dekorů. Kromě toho se do standardní výbavy nastěhovalo střešní okno. Zbytek spočívající mimo jiné v 7palcovém přístrojovém štítu a 10,1palcové obrazovce multimédií ale zůstal zachován. A podobně je na tom Abarth Pulse také v motorovém prostoru, kde svou práci odvádí přeplňovaná jedna-trojka, která byla uzpůsobena spalování běžného benzinu i v Brazílii populárního etanolu.
Se spalovacím mtorem je výlučně spárován šestistupňový automat, který na přední kola přenáší 185 koní. Stovku tak můžete mít na tachometru za 7,6 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 215 km/h. V prvním ohledu přitom brazilský Abarth Pulse zaostává za evropským Abarthem 600e (5,9 s), v tom druhém má ovšem navrch (200 km/h). Možná nejpodstatnější ale je, že Abarth Pulse je k mání od 157 990 brazilských realů, tedy za asi 600 tisíc korun. Tady vám stačí pomyslné „šestikilo“ v tisících korun, za to od Fiatu dáte minimálně 1 099 900 Kč. Tedy takřka dvojnásobek - za tuhle cenu je brazilský Maserati-Abarth terno.














Sportovně laděný Pulse se dočkal faceliftu, který mu nadělil hlavně novou čelní masku ve stylu Maserati. Vypadá to dobře, konečně je zase slavný trojzubec k užitku. Foto: Abarth
Zdroj: Abarth
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 2 hodinamiFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
před 5 hodinamiJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Propouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před hodinouHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 2 hodinami„Hrozí náhlá ztráta brzdných schopností.” Ferrari až po třech letech výroby objevilo kritickou chybu klíčového modelu za víc jak 10 milionů
před 3 hodinamiNad kdysi převratnými dvouspojkovými převodovkami zapadá slunce. Další automobilka s nimi končí ze stále stejných důvodů
před 4 hodinamiFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 10:49 - GeneHawkins
- Rychlodotazy 07.30. 10:20 - Brus
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan
- Pin rádio Bolero 07.30. 06:51 - roseblack
- Policejní kontroly a měření 07.29. 15:56 - řidičBOB
- Politický koutek 07.29. 07:26 - Stepan
- Škoda Auto obecně 07.28. 17:57 - jerry
- Detektory policejních radarů 07.27. 16:58 - Brus