Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Novo Uno 2015: facelift nadělil Unu start/stop či nová světla
28.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová technologie má zredukovat spotřebu paliva o nereálných 20 procent. Mimo to pak Uno dostalo nový multimediální systém či jiné nárazníky.
Fiat Uno se sice na evropských trzích již nějaký ten pátek neprodává, v Jižní Americe (konkrétně pak na brazilském trhu) však ve své životní pouti pokračuje směle dál. Nejde však již o původní hatchback, nýbrž o zcela nový projekt z názvem Progretto 327, který se vzhledově nechal ovlivnit modelem Panda a jako technický základ použil platformu Fiatu Palio. Logicky tak získal název Novo Uno neboli Nové Uno, se kterým zamířil na trh již v roce 2010.
Od té doby jsme se dočkali kupříkladu sportovní nebo užitkové verze, pro letošek však automobilka přichází s faceliftem. Ten je zvenčí charakterizován především lehce odlišnou čelní maskou, přičemž vpředu i vzadu najdeme také nová světla a nárazníky. V závislosti na zvolené výbavě pak můžete čekat ještě pozměněný design litých kol, tím ale venkovní odklon končí.
Přesunout se tedy můžeme pod kapotu, kde i nadále svou práci odvádějí čtyřválcové motory 1,0 Fire Evo a 1,4 Fire Evo. Ty v obou případech zvládají spalovat klasický benzin či biopalivo, přičemž stejně jako před faceliftem produkují 73, respektive 88 koní. Ty následně na přední kola přenáší pětistupňový manuál, neboť k modernizaci nedošlo ani v tomto směru.
Výkonnější a objemnější pohonná jednotka se ovšem nově chlubí systémem start/stop, který prý má zredukovat spotřebu paliva o 20 procent. Zapotřebí je v takové chvíli zařadit neutrál, přičemž k následnému naskočení agregátu má postačit sešlápnutí spojky. Tím ale máme probrané i technické novinky, detaily přitom Fiat oznámí až v průběhu příštího týdne.
Zamířit tedy můžeme do interiéru, kde zásadní změnou je představení nového multimediálního systému, který doplňuje černobílý displej, port na USB či rozhrání Bluetooth. Povšimnout si můžeme také nového displeje na přístrojovém štítu, verze s vyšším stupněm výbavy pak mohou očekávat ještě příchod vylepšeného palubního počítače. To je ale v rámci novinek skutečně vše.




Brazilský Fiat Uno se zvenčí změnil jen minimálně. Technickou novinkou je příchod systému start/stop pod kapotu verze osazené 1,4litrovým motorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 11 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
2.7.2025„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub