Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Scudo 2013: facelift se omezil na novou čelní masku a palubní desku
18.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská modernizace patří k těm menším. Z motorů jsou na výběr pouze turbodiesely, nabídka karosářských verzí je ale nadále patřičně košatá.
O užitkových vozech se na Autoforum.cz zmiňujeme relativně zřídka. Důvodem ale není zášť vůči těmto typům aut, ale spíše menší množství premiér než v případě čistě osobních automobilů. Frekvence se nám ale očividně zvyšuje, neboť po nedávném představení Mercedesu Unimog či Fordu Transit Courier zde máme inovovaný Fiat Scudo. Ve srovnání s německými modely se však jedná o facelift z kategorie těch lehčích, neboť po stránce venkovní byla vyměněna pouze maska chladiče.
O poznání více práce odvedli v Itálii na interiéru, kde se objevuje nová šedá palubní deska. Ta dle výbav přináší stříbrně nebo černě lakované doplňky, vsuvky či výdechy klimatizace, přičemž pro vrchní dvě úrovně Family a Executive bylo sjednoceno kvalitnější látkové čalounění. U druhé jmenované výbavy pak u osobního modelu můžete počítat s parkovacími senzory, audio systémem nebo automatickou klimatizací pro přední i zadní část.
Tím novinky pro letošní rok v podstatě končí, přičemž nabídka volitelných verzí zůstává nadále široká. Kromě dvou osobních provedení (liší se platforma o délce tří nebo 3,2 m) lze totiž sáhnout po dvou typech kabiny nákladního modelu, přičemž specifikovat můžete míru prosklení. Další selekce pak zahrnuje dvě platformy (3 metry a 3,2 m), dvě venkovní délky (4,8 a 5,13 metru), dvě venkovní výšky (1,94 a 2,28 metru) a dvě délky ložné plochy (2,25 a 2,58 m).
Dle vybrané specifikace se následně liší objem zavazadlového prostoru (5, 6 a 7 m3) i užitná nosnost (1 000 nebo 1 200 kg), pohonné jednotky jsou však pro všechny osobní i nákladní verze Fiatu Scudo identické. Volit přitom můžete ze základní 1,6litrové pohonné jednotky Multijet, která produkuje stejných 90 koní jako dříve, v případě dvoulitrového turbodieselu však došlo k navýšení výkonů na 130 či 165 koní.
V rámci cen můžeme poinformovat o italské a holandské nabídce, která u inovované verze startuje na sumě 14 200 Eur (370 000 Kč) respektive 14 650 Eur (381 000 Kč) za základní nákladní provedení. V obou případech se přitom jedná o částky, které odpovídají stávajícímu českému ceníku, díky čemuž s příchodem novinky můžeme očekávat minimální změny také na tomto poli. Ostatně k větším ani není důvod...





Zvenčí se Fiat Scudo modelového roku 2013 prakticky nezměnil, uvnitř pak nabízí luxusněji vypadající kabinu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnes (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nejčtenější články
Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
10.4.2025Číňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
10.4.2025Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch