Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější

(+ videa) Legendární pracant ze Stuttgartu dostal multifunkční volant, bohatší prosklení i nové motory nabízející až 354 koní. Volit můžete z 10 karosářských verzí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější

29.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Legendární pracant ze Stuttgartu dostal multifunkční volant, bohatší prosklení i nové motory nabízející až 354 koní. Volit můžete z 10 karosářských verzí.

Svých patnáct minut bulvární slávy si Mercedes-Benz Unimog vybral loni, kdy se jako nový mazlíček objevil ve vozovém parku Arnolda Schwarzeneggera. Ten přitom s několikatunovým pracantem rozhodně nehodlá svážet odpad v Los Angeles, ale spíše jen provokovat legislativce, mezi něž ještě nedávno patřil. Jeho model totiž i přes veškeré snahy německé automobilky dokáže zprovodit ze světa jednoho ledního medvěda již při pouhém nastartování, další dva pak padnou za obět samotné jízdě. Přitom stačilo jen chvíli vyčkat a bývalý Terminátor mohl sáhnout po zcela novém modelu, jehož pohonné jednotky již splňují normu Euro VI a mohou se tak bez problémů pohybovat i po státě s tak přísnými emisními zákony, jako je Kalifornie. Ledním medvědům by to ale asi stejně nepomohlo, emise opravdu škodlivých plynů jsou jedna věc, produkce CO2 jiná.

Vyjma regulací se Mercedes-Benz při ladění pohonných jednotek zaměřil také na efektivnost, přičemž napříč spektrem došlo ke snížení spotřeby o 4 procenta. Na výběr jsou přitom tři čtyřválce a dva šestiválce, jejichž objem se pohybuje v rozmezí 5,1 až 7,7 litru. V závisloti na tom pak lze očekávat i daný výkon, přičemž základ se pyšní 156 koňmi a 650 Nm točivého momentu, vrchol nabízí 354 koní a až 1 200 Nm (dostupných mezi dvanácti a šestnácti sty otáčkami). Přesné jízdní výkony samozřejmě závisí na konkrétním modelu, žádné dechberoucí údaje ale rozhodně nečekejte. Stejně jako není překvapivé, že nižší spotřeby a emisí dosáhla značka především díky novým katalyzátorům, filtrům pevných částic a vstřikování AdBlue.

Po stránce stylistické lze očekávat bohatší prosklení kabiny, díky čemuž je zajištěna lepší viditelnost do všech stran. Dále byly vylepšeny čelní světlomety, které dostaly LED technologii a přibyla denní světla zasazená do masivního čelního nárazníku. Přední stěrače jsou pak uchycené na střeše, na spodní část čelních partií míří kamera. Skrze ni pak řidič může zkontrolovat přichycené komponenty, tedy např. radlici u sněžné frézy nebo třeba sekačku trávu.

Jak jsme již naznačili, volit lze z deseti verzí (U 216, U 218, U 318, U 423, U 427, U 430, U 527, U 530, U 4023 a U 5023), ke kterým se pak přidávají modely Econic určené třeba pro dopravu na letištích nebo odvoz odpadu (v tomto případě lze volit z verzí 4x2, 6x4 a 6x2/4, čímž jsou jasné jedna až dvě zadní nápravy). Ve všech případech přitom platí, že první číslo v názvu označuje velikost, zatímco druhé dvě by měly informovat o výkonu. Na to se však nemůžeme spolehnout, neboť jak dokazuje třeba vrcholná pohonná jednotka, žádnou verzi s čísly 35 tu nemáme.

Uvnitř všech modelů je pak jistotou větší prostor i komfort. První zlepšení je dáno prodloužením kabiny o 120 mm a zároveň posunutím pohonných jednotek dozadu a níže (čímž došlo ke zlepšení stability a snížení těžiště), druhé zařazením nových prvků. Kromě multifunkčního volantu tak máte k dispozici třeba lepší vyhřívání (volantu i čelního skla) nebo klimatizaci, nový je třífázový systém dofukování pneumatik a spoléhat můžete také na lépe čitelné přístroje a intuitivní ovládání.

Ceny prozatím k dispozici nejsou, podle tiskového prohlášení by ale nové Mercedesy Unimog a Econic měly být k mání hned ve 130 zemích světa (přičemž jejich majitelé mohou vybírat mezi 650 servisními zázemími). Do budoucna přitom značka připravuje ještě jedno zlepšení, a sice novou převodovku, která nahradí stávající manuál s osmi rychlostmi a šesti zpátečkami. Její ovládání se navíc přestěhuje na sloupek, díky čemuž budete mít až 14,5 tuny nákladu (u verze U 5023) lépe v rukou.


Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 1 - Mercedes Unimog 2013 sada 01Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 2 - Mercedes Unimog 2013 sada 02Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 3 - Mercedes Unimog 2013 sada 03Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 4 - Mercedes Unimog 2013 sada 04Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 5 - Mercedes Unimog 2013 sada 05Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 6 - Mercedes Unimog 2013 sada 06Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 7 - Mercedes Unimog 2013 sada 07Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 8 - Mercedes Unimog 2013 sada 08Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 9 - Mercedes Unimog 2013 sada 09Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 10 - Mercedes Unimog 2013 sada 10Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 11 - Mercedes Unimog 2013 sada 11Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 12 - Mercedes Unimog 2013 sada 12Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 13 - Mercedes Unimog 2013 sada 13Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 14 - Mercedes Unimog 2013 sada 14Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 15 - Mercedes Unimog 2013 sada 15Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 16 - Mercedes Unimog 2013 sada 16Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 17 - Mercedes Unimog 2013 sada 17Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 18 - Mercedes Unimog 2013 sada 18Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 19 - Mercedes Unimog 2013 sada 19Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 20 - Mercedes Unimog 2013 sada 20Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 21 - Mercedes Unimog 2013 sada 21Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 22 - Mercedes Unimog 2013 sada 22Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 23 - Mercedes Unimog 2013 sada 23Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 24 - Mercedes Unimog 2013 sada 24Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 25 - Mercedes Unimog 2013 sada 25Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 26 - Mercedes Unimog 2013 sada 26Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 27 - Mercedes Unimog 2013 sada 27Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 28 - Mercedes Unimog 2013 sada 28Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 29 - Mercedes Unimog 2013 sada 29Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 30 - Mercedes Unimog 2013 sada 30Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 31 - Mercedes Unimog 2013 sada 31Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 32 - Mercedes Unimog 2013 sada 32Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 33 - Mercedes Unimog 2013 sada 33Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 34 - Mercedes Unimog 2013 sada 34Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 35 - Mercedes Unimog 2013 sada 35Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 36 - Mercedes Unimog 2013 sada 36Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 37 - Mercedes Unimog 2013 sada 37Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 38 - Mercedes Unimog 2013 sada 38Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 39 - Mercedes Unimog 2013 sada 39Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 40 - Mercedes Unimog 2013 sada 40Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 41 - Mercedes Unimog 2013 sada 41Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 42 - Mercedes Unimog 2013 sada 42Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 43 - Mercedes Unimog 2013 sada 43Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 44 - Mercedes Unimog 2013 sada 44Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 45 - Mercedes Unimog 2013 sada 45Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 46 - Mercedes Unimog 2013 sada 46Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 47 - Mercedes Unimog 2013 sada 47Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 48 - Mercedes Unimog 2013 sada 48Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 49 - Mercedes Unimog 2013 sada 49Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 50 - Mercedes Unimog 2013 sada 50Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 51 - Mercedes Unimog 2013 sada 51Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 52 - Mercedes Unimog 2013 sada 52Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 53 - Mercedes Unimog 2013 sada 53Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 54 - Mercedes Unimog 2013 sada 54Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 55 - Mercedes Unimog 2013 sada 55Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 56 - Mercedes Unimog 2013 sada 56Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 57 - Mercedes Unimog 2013 sada 57Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 58 - Mercedes Unimog 2013 sada 58Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 59 - Mercedes Unimog 2013 sada 59Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 60 - Mercedes Unimog 2013 sada 60Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 61 - Mercedes Unimog 2013 sada 61Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 62 - Mercedes Unimog 2013 sada 62Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 63 - Mercedes Unimog 2013 sada 63Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější - 64 - Mercedes Unimog 2013 sada 64
Nový Mercedes Unimog je k mání v deseti různých provedeních, z nichž mnohé jako třeba sněžná fréza, hasičský vůz či sanitní vůz slouží konkrétnímu účelu. Ostatní verze pak nabízejí značnou variabilitu a flexibilitu

Zdroj: Autoblog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše