Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Tipo hatchback a kombi jdou do prodeje, projděte si nové detaily i fotky
4.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Obě italská pětidvířka se chystají do prodeje, přičemž nabídnout mohou až 550litrový zavazadelník či 120 koní a 9,6sekundovou akceleraci.
První příspěvek do rodiny Tipo jsme si mohli představit již loni, kdy sedan navíc vstoupil i na český trh. Na hatchback a kombi však bylo třeba vyčkat do ženevského debutu. Ani na výstavišti Palexpo však Fiat nedal do placu veškerá fakta, jež se těchto variant týkají. K tomuto kroku došlo teprve nyní, tedy ve chvíli, kdy obě pětidvířka začínají najíždět do showroomů. Na tuzemské ceny je sice i nadále brzo, nicméně veškerá ostatní zákoutí již osvětlit můžeme.
Začneme u rozměrů, kdy hatchback počítá s 4,37metrovou délkou, 1,79metrovou šířkou a 1,5metrovou výškou. U kombíku se pak délka natáhla o dvacet centimetrů na 4,57 m, výška pak díky standardně dodávaným střešním ližinám činí 1,51 m. Šířka se již nezměnila, v případě rozvoru pak oběma novinkám naměříme stejně jako sedanu, tedy 2,4 m. Zavazadelník u hatchbacku pak pobere 440 litrů, u kombíku 550 l.
Maximální objemy zatím zveřejněny nebyly, víme ale, že u praktičtějšího modelu je možné po sklopení zadních sedadel (dělených v poměru 60:40) počítat s rovnou podlahou a ložnou plochou o délce 1,8 metru. Kromě toho Fiat zmiňuje také nízko posazenou hranu zavazadelníku, v rámci kabiny pak byly u obou variant rozesety přihrádky, schránky a kapsy, jež poberou dodatečných 12 litrů.
Přesunout se můžeme na zcela opačný konec vozu, tedy pod kapotu. Zde bude možné dostat dva dieselové motory, tři benzinové a jeden, který spaluje taktéž LPG. Dále selekce zahrnuje tři typy převodovek, pětistupňový manuál a jedno- či dvouspojkový automat. Všechny agregáty vyhovují emisním normám Euro 6, přičemž výkonem pokrývají škálu od 95 do 120 koní.
V případě jízdní dynamiky je nejlákavější volbou jedna-čtyřka T-Jet naladěná na 120 koní, která v případě hatchbacku zajišťuje zrychlení z klidu na stovku za 9,6 sekundy a nejvyšší rychlost 200 km/h. Průměrná spotřeba pak byla vyčíslena na 6 l/100 km, což platí také pro kombi. Ten se dále pyšní stejnou maximálkou jako hatchback, ke sprintu na stovku ovšem potřebuje o dvě desetiny déle.
Nejúspornější variantou je 1,6litrový diesel o výkonu 120 koní ve verzi Eco, kde lze počítat s 3,4litrovým průměrem, 9,8sekundovou (respektive 10,1sekundovou) akcelerací a nejvyšší rychlostí 200 km/h. Tento model přitom již ve standardu počítá kupříkladu se 16palcovými litými koly. Kromě těchto motorů jsou pak dále slabší benzinová jedna-čtyřka či dieselová jedna-trojka.
V rámci podvozku můžeme zmínit vzpěry McPherson vpředu a torzní příčku vzadu, do kabiny se pak již standardně nastěhoval multimediální systém UConnect s 3,5palcovým displejem, který u vyšších úrovní výbavy nahrazuje pětipalcový či dokonce sedmipalcový. Dále je pak součástí základu šest airbagů, manuální klimatizace či přední okna v elektrice (u kombíku i ta zadní).
Výše posazené varianty kromě toho dostaly LEDky pro denní svícení, zadní parkovací senzory, hlasové ovládání nebo kůží obšitý volant. Mimo to bude k dispozici příslušenství divize Mopar zahrnující okolo 70 položek, bližší fakta pak budou záviset vždy na specifikacích pro konkrétní trhy. Tu českou si snad budeme moci ozřejmit v řádu dnů či týdnů.



























Fiat Tipo ve verzích hatchback a kombi pomalu míří do prodeje, české ceny jsou ale prozatím neznámé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
včera
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nejnovější články
Do Německa vtrhl o statisíce levnější čínský soupeř Karoqu a Kodiaqu. S normálním motorem a nevídanou zárukou chce Škody pobít
před hodinou
Korejci zkouší zachránit kolabující prodeje svých elektromobilů po konci amerických dotací masivními slevami, ani ty nestačí
před 2 hodinami
Číňani nabídnou všechno, toto je jejich nová supersportovní motorka s čtyřválcem točícím přes 11 tisíc ot./min
před 4 hodinami
VW řadí zpátečku, ani Polu spalovací motor nevezme. „Budeme ho dělat, jak dlouho bude třeba,” říká najednou šéf
před 5 hodinami
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
