Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat ukázal své největší, nejtěžší a nejdrsnější auto. Titano má ale s Itálií společné jen italsky znějící jméno
9.12.2023 | Petr Prokopec
Něco takového bychom od značky vyžívající se v přátelsky působcích prccích typu 500 nebo Panda nečekali, Titano ale vlastně není moc Fiat. Je to jednovaječné dvojče Peugeotu Landtrek, který je ale sám o sobě hlavně dílem Changanu.
O sexu na rozloučenou jste možná už slyšeli, někteří jej i poznali a finální tečkou za vztahem si zadělali na celoživotní štěstí. Či trápení, záleží jen na tom, jak vnímáte narození dítěte v takové situaci. Až dosud jsem nicméně měl pocit, že taková „akce” je i se svými potenciálními následky záležitostí ryze lidského pokolení. Jak se ovšem nyní ukazuje, na něco takového může dojít v automobilové branži.
Abychom vše vysvětlili, nemůžeme se v prvé řadě věnovat aktuálně odhalenému pick-upu Fiat Titano, musíme se vrátit zpátky do roku 2019. Tehdy měl premiéru vůz zvaný Kaicene F70, což je 5 330 (verze Single Cab) či 5 390 milimetrů (verze Double Cab) dlouhý pick-up spadající pod čínskou automobilku Changan. Ta jej vyvinula ve spolupráci s francouzským koncernem PSA. Obě strany si plácly již v roce 2010 a následně se věnovaly hlavně výrobě modelů značky DS.
V lednu 2020 nicméně spolupráce Francouzů a Číňanů skončila, přičemž pozůstatky společné firmy převzala společnost Baoneng Group. O pouhý měsíc později pak Peugeot představil svou vlastní verzi Kaicene F70 nazvanou Landtrek. Ta se zpočátku vyráběla v Číně, následně ovšem vůz začal sjíždět z montážních linech francouzské značky také v Tunisu, Nigérii a Uruguay. Souběžně s tím došlo také na rozšíření seznamu prodejních míst o Malajsii, Afriku a Latinskou Ameriku.
Když se podíváme na spíše stovkové prodeje (řeč je o kusech za rok, tedy o opravdové mizérii) tohoto auta, vůbec by nás nepřekvapilo, kdyby Peugeot tento model odpískal. Jenže ve skutečnosti došlo na pravý opak, z onoho vztahu ukončeného před třemi lety totiž vzešlo další dítko, a sice onen Fiat Titano. Ten je největším, nejtěžším a nejdrsnějším autem značky. A pokud vám takové pojetí k Italům nesedí, pak dodejme, že je jednovaječným dvojčetem Landtreku. Vzhledově se oba vozy liší pouze čelní maskou s jiným logem, odlišným designem litých kol a jiným nápisem na korbě.
Tak jako jeho příbuzní bude i Titano nabízen s jednou či dvěma řadami sedadel, délka vozu se tedy nemění. A na svém místě pochopitelně zůstává také žebřinový rám, přičemž verze pro Alžír dostane i 1,9litrový turbodiesel od společnosti Weichai Power, který používá K70 i Landtrek. Jednotka bude produkovat stejných 150 koní, spárovat ji však bude možné pouze s šestistupňovým manuálem. Zákazníci však budou moci volit mezi pohonem zadních a všech kol.
Nový pick-up Fiatu by nicméně měl zamířit také do Brazílie, kde ovšem již bude k dostání s jiným agregátem. Nic podrobného zmíněno nebylo, Landtrek je ovšem možné objednávat také s benzinovou dva-čtyřkou či 2,2litrovým turbodieselem. Pokaždé je u toho 210 koní, což je u první zmíněné jednotky dodávané automobilkou Mitsubishi trochu sešup proti verzi od Kaicene. K70 je totiž možné osadit 2,4litrovým čtyřválcem naladěným na 214 či 221 koní.
Aktuálně tak už jen dodáme, že v alžírských dealerstvích Titano startuje na 3 489 000 DZD, tedy v přepočtu na 587 tisících korun. Druhé povztahové dítko PSA a Changanu by tak mohlo dosáhnout většího úspěchu než to první, neboť Landtrek je v Africe k mání od 614 tisíc randů, tedy od 736 tisíc Kč v přepočtu. Stejně jako novinka Fiatu přitom v té chvíli zvládá pobrat na svou 1,63 či 2,43 metru dlouhou korbu až 1 210 kilogramů nákladu.





Titano je jednovaječným dvojčetem Peugeotu Landtrek. Oba pick-upy vycházejí ze spolupráce PSA a Changanu, na svět ovšem přišly až poté, co se Francouzi a Číňané rozhodli kráčet vlastní cestou. Foto: Fiat
Zdroj: Fiat
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 9 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 2 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 4 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 5 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 7 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva