Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Firma napravila nepochopitelnou chybu korejských automobilek, chce za to jen 2 600 Kč
8.9.2021 | Petr Prokopec
Některé automobilky skutečně nepochopitelně nevyužívají výhod koncepcí určitých vozů, které pak neskýtají tolik praktičnosti, kolik by mohly. Kia s Hyundai patří mezi ně, firma Frunk to zkouší napravit.
Jednou z výhod elektromobilů jsou jejich velkorysé vnitřní dimenze. Za nimi stojí absence prostorově náročného spalovacího pohonu, mnohastupňových převodovek i dalších souvisejících komponentů. Někteří výrobci tak prostor pod přední kapotou jinak zabíraný motorem využívají k rozšíření zadního zavazadelníku o další místo k dobru. Většina automobilek ale tzv. frunk (pojem vzniklý spojením anglických slov front trunk, tedy přední kufr) kupodivu nenabízí, a to i když pohon vozu obstarává elektromotor. Pod přední kapotou nechávají tyto značky nechávají jen techniku, a to někdy i tak, že ani nedovolují přístup k ní.
Taková strategie je do značné míry nepochopitelná a jen ukazuje, s jakou laxností automobilky ke konstrukci svých elektrických modelů přistupují. Principy elektrického pohonu jsou jen jedny a co nachází uplatnění někde, může jej najít i jinde - stačí chtít. Že se na něco takového vykašle výrobce ale ještě neznamená, že je to zcela neřešitelné.
Na tento problém chytře zareagovala rakouská firma pojmenovaná prostě Frunk. Ta přišla s plastovými boxy, které můžete instalovat pod přední kapotu namísto originálních krytů techniky či jiných komponentů. Získáte tak extra úložný prostor, i když jej automobilka jinak nenabízí, a vůz tak dokáže pojmout navíc 35 nebo 53 litrů nákladu. To vypadá jako relativně velké číslo, tyto schránky ale poberou jen pár drobností - třeba dobíjecí kabel a další příslušenství. I to je ale lepší než nic.
Objektivně vzato je to dobrý nápad - Rakušané objevili nevyužitý prostor, čím navýšili praktičnost elektrických aut. Ovšem je třeba mít na paměti, že ona auta na něco takového nejsou stavěná a je otázkou, jak moc bezpečné je něco na takovém místě nechat. V bezprostřední blízkosti se může nacházet součásti chlazení či systémů vysokého napětí.
Firma Frunk dodává, že boxy mají tepelnou odolnost do 80 stupňů Celsia a až při dvoustovce se začnou roztékat. Teoreticky by tedy problém nastat neměl, nicméně elektromobilita je aktuálně velmi nevyzpytatelná a Rakušané jsou si toho evidentně vědomi. Připouští tedy, že jimi instalovaný box může ohrozit tovární záruku a radí při cestě do servisu svůj frunk odstranit. To je trochu nešikovné, cena samotných boxů ale leccos ospravedlní - k mání jsou od 102 Eur, tedy asi 2 600 Kč.






Rakouská firma Frunk nabízí plastové boxy, které mohou zaskočit za chybějící zavazadlový prostor pod přední kapotou, a navýšit tak praktičnost aut jako Kia Niro a Hyundai Kona. Nemusí to ale být úplně bez rizika. Foto: Frunk
Zdroj: Frunk
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 10 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 11 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva