Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Edge 2015 v detailech: na cestu do Evropy se vydal jen s diesely
4.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Edge přijde do Evropy již příští rok, v USA ale bohužel nechá benzínové motory. U nás budou k mání dvě verze 2,0 TDCi s automatem.
Už při oficiálním představení Fordu Edge před několika měsíci se o tom vědělo, nyní to modrý ovál znovu potvrdil na pařížském autosalonu - toto SUV ve své druhé generaci zamíří i na evropské trhy. Do prodeje vstoupí začátkem příštího roku a bude v nabídce evropského Fordu stát na vrcholu rodiny SUV, tedy nad EcoBoostem i Kugou.
Ve Spojených státech bude moci Edge být poháněn dvěma benzínovými šestiválci a jedním čtyřválcem, výkonově od 245 koní nahoru. Evropa ale podle nových informací dostane pouze naftové motory, a to dvě varianty dvoulitrového turbodieselu Duratorq TDCi. Slabší nabídne 180 koní a 400 Nm, silnější pošle na kola 210 koní a 450 Nm.
Oba turbodiesely budou spojeny se šestistupňovým automatem s možností řadit pádly pod volantem a čtyřkolka bude nejspíš za příplatek. Pravděpodobně se tedy nedočkáme ani ve Španělsku vyráběného dvoulitrového EcoBoostu, který v USA nabídne zmíněných 245 koňských sil.
Ford uvádí, že nejen motory byly "přizpůsobeny preferencím evropských zákazníků" - údajně také šasi doznalo drobných úprav a bude "podávat výkony a požitek z jízdy, který zcela naplní očekávání zákazníků v Evropě". Co si pod tím Ford představuje, neupřesnil, ale odhadovali bychom to na o něco tvrdší podvozek nejen ve variantě Sport, ale také ve zbylých dvou výbavových verzích.
Připomeňme, že Ford Edge se v Evropě bude prodávat ve variantách Trend, Sport a Titanium. Jak je dnes u nových aut běžné, bude možno si objednat plejádu různých asistentů - automatické parkování, řízení s variabilním převodem, monitoring slepých úhlů, pomocníka jízdy v pruzích, adaptivní tempomat nebo automatické brzdění. Uvnitř bude armáda airbagů včetně kolenního ve dvířkách přihrádky před spolujezdcem nebo nafukovací pásy vzadu. Všechny tyto věci očekávejme u nejvyšší verze Titanium ve standardu.
K dalším prvkům výbavy patří automatické páté dveře, couvací kamera, dvě kamery vpředu pro 180° rozhled, aktivní rušení hluku v interiéru, klapky v masce chladiče, dvacetipalcová kola, pokročilý stabilizační systém nebo infotainmentový systém MyFord Touch s dotykovým displejem a možností připojení smartphonu. Má být k dispozici také vyhřívání nejen předních, ale i zadních sedaček a volantu, LEDky i pro přední světlomety nebo prosklená střecha.
Ford Edge má být konkurencí pro vozy typu BMW X3 nebo Volvo XC60. Jak si proti nim bez benzínových motorů povede, ukáže čas. Britský ceník by měl startovat v přepočtu na zhruba milionu korun, v ČR očekávejme základ o něco níže.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.















Ford Edge v evropské specifikaci se poprvé naživo ukázal v Paříži
Druhá generace Fordu Edge se dostane i do Evropy. Modrý ovál již před několika měsíci zveřejnil obrázky verze Sport ve žluté barvě s černým vnitřkem a vrcholové varianty Titanium v červené se světlým čalouněním
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan