Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus 2015: facelift má konečně své ceny, základ nepodražil ani trochu
11.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za motor 1,6 Ti-VCT v kombinaci s novou čelní maskou dáte v Německu opět 452 500 Kč. I u nás tak lze očekávat zachování dosavadních cen.
Modrý ovál se nám konečně snaží dokázat, že mu evropské trhy nejsou tak zcela ukradené, když před pár dny konečně zveřejnul první ceny ne až tak nového Mondea. Ty jsou ovšem patřičně sebevědomé, což u pár let staré techniky vzbuzuje rozpaky. V případě faceliftovaného Fordu Focus se automobilka s rychlostí uvedení na trh také nepřetrhla, s cenami se ale drží u země, přestože technika vozu je částečně nová.
Než se ovšem dostaneme právě k té, začneme s představením základní verze osazené atmosférickou jedna-šestkou Ti-VCT. Za jejích 85 koní, výbavu Ambiente a pětistupňový manuál dáte na německém trhu 16 450 Eur (cca 452 500 Kč), tedy naprosto stejně jako před faceliftem. U nás se dnes dosavadní Focus prodává s výbavami Trend a Titanium a jako Trend v kombinaci se stejným motorem startuje na sumě 309 990 Kč. Pokud by český Ford s faceliftem nezdražil ani přesto, že dnes údajně jen doprodává skladové vozy, pak lze u faceliftovaného základu počítat s touto cifrou. Ale zpátky do Německa.
S výbavou Ambiente je tam možné sáhnout také po litrovém tříválci EcoBoost, přičemž verze naladěná na 100 koní stojí 17 660 Eur (486 000 Kč), tedy o 110 EUR (3 tisíce Kč) více než dříve. O poznání větší rozdíl však již panuje u základní dieselové jedna-šestky produkující 95 koní. Ta byla dříve k mání od 19 350 Eur (532 500 Kč), nově však platíte 20 800 Eur (572 000 Kč), tedy o čtyřicet tisíc více. Pokud bychom přitom chtěli odvodit pravděpodobnou českou cenu, pak budeme hovořit zhruba o částce 428 900 Kč, za které je nyní k mání kombi.
Jde přitom o nejvýraznější rozdíl, ten nejmenší naopak hledejme u výbavy Trend, kde litrový EcoBoost podražil o pouhých 40 EUR (1 100 Kč). Řeč přitom není jen o verzi s výkonem 100 koní, ale také o silnějším 125koňovém provedení.
Abychom ovšem nezůstali jen u starších pohonných jednotek, podívejme se také na ty nové. Jak u benzinů, tak u dieselů jde vždy o 1,5litrové provedení, které nahrazuje předchozí jedna-šestky. EcoBoost přitom nabízí 150 koní minimálně za 23 110 EUR (636 000 Kč), což opětovně představuje navýšení jen o 1 100 Kč. Jde však o výbavu Business, která na českém trhu chybí.
Pro naši lepší orientaci tak poslouží úroveň Titanium, která je v Německu v případě Focusu 1,5 EcoBoost k dispozici za 25 210 Eur (693 500 Kč). Nárůst je tak přibližně třicetitisícový, přičemž česká cena by mohla odstartovat lehce pod půl milionem korun. Nová dieselová jedna-pětka však bude levnější, v Německu totiž podražila o 12 tisíc Kč. V ČR tak za 95 koní zřejmě dáte 400 000 korun.
Blíže se na německé ceny můžete podívat v následujícím přehledu, ty české budou startovat zhruba o 150 000 Kč níže než oficiální přepočet. Za kombík byste pak měli připlácet i nadále 20 tisíc korun, sedan by s ohledem na malý zájem tuzemských kupujících nemusel dorazit vůbec. Odlišných názvů se pak dočkáme i u některých stupňů výbavy.
Ceny Fordu Focus 2015 na německém trhu
1.6 Ti-CVT, 85 koní, Ambiente - 16 450 Eur
1.0 Ecoboost, 100 koní, Ambiente - 17 660 Eur
1.0 Ecoboost, 100 koní, Trend - 19 910 Eur
1.0 Ecoboost, 125 koní, Trend - 20 560 Eur
1.5 Ecoboost, 150 koní, Business - 23 110 Eur
1.5 Ecoboost, 150 koní, Business Aut. - 24 860 Eur
1.5 Ecoboost, 182 koní, Titanium - 25 210 Eur
1.5 Ecoboost, 182 koní, Titanium Aut. - 26 960 Eur
1.6 Ti-CVT Flexifuel, 117 koní, Trend - 22 810 Eur
1.6 TDCi, 95 koní, Ambiente - 20 800 Eur
1.5 TDCi, 95 koní, Trend - 21 560 Eur
1.5 TDCi, 105 koní, Trend Econetic - 22 560 Eur
1.6 TDCi, 115 koní, Trend - 22 450 Eur
1.5 TDCi, 120 koní, Trend - 22 810 Eur
1.5 TDCi, 120 koní, Trend Powershift - 24 560 Eur
2.0 TDCi, 150 koní, Business - 25 710 Eur
2.0 TDCi, 150 koní, Business Powershift - 27 460 Eur































































Faceliftovaný Ford Focus se na německém trhu začne prodávat v září, na tom českém snad nebude mít velké zpoždění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
20.5.2025Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
21.5.2025
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch