Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus 2015: facelift má konečně své ceny, základ nepodražil ani trochu
11.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za motor 1,6 Ti-VCT v kombinaci s novou čelní maskou dáte v Německu opět 452 500 Kč. I u nás tak lze očekávat zachování dosavadních cen.
Modrý ovál se nám konečně snaží dokázat, že mu evropské trhy nejsou tak zcela ukradené, když před pár dny konečně zveřejnul první ceny ne až tak nového Mondea. Ty jsou ovšem patřičně sebevědomé, což u pár let staré techniky vzbuzuje rozpaky. V případě faceliftovaného Fordu Focus se automobilka s rychlostí uvedení na trh také nepřetrhla, s cenami se ale drží u země, přestože technika vozu je částečně nová.
Než se ovšem dostaneme právě k té, začneme s představením základní verze osazené atmosférickou jedna-šestkou Ti-VCT. Za jejích 85 koní, výbavu Ambiente a pětistupňový manuál dáte na německém trhu 16 450 Eur (cca 452 500 Kč), tedy naprosto stejně jako před faceliftem. U nás se dnes dosavadní Focus prodává s výbavami Trend a Titanium a jako Trend v kombinaci se stejným motorem startuje na sumě 309 990 Kč. Pokud by český Ford s faceliftem nezdražil ani přesto, že dnes údajně jen doprodává skladové vozy, pak lze u faceliftovaného základu počítat s touto cifrou. Ale zpátky do Německa.
S výbavou Ambiente je tam možné sáhnout také po litrovém tříválci EcoBoost, přičemž verze naladěná na 100 koní stojí 17 660 Eur (486 000 Kč), tedy o 110 EUR (3 tisíce Kč) více než dříve. O poznání větší rozdíl však již panuje u základní dieselové jedna-šestky produkující 95 koní. Ta byla dříve k mání od 19 350 Eur (532 500 Kč), nově však platíte 20 800 Eur (572 000 Kč), tedy o čtyřicet tisíc více. Pokud bychom přitom chtěli odvodit pravděpodobnou českou cenu, pak budeme hovořit zhruba o částce 428 900 Kč, za které je nyní k mání kombi.
Jde přitom o nejvýraznější rozdíl, ten nejmenší naopak hledejme u výbavy Trend, kde litrový EcoBoost podražil o pouhých 40 EUR (1 100 Kč). Řeč přitom není jen o verzi s výkonem 100 koní, ale také o silnějším 125koňovém provedení.
Abychom ovšem nezůstali jen u starších pohonných jednotek, podívejme se také na ty nové. Jak u benzinů, tak u dieselů jde vždy o 1,5litrové provedení, které nahrazuje předchozí jedna-šestky. EcoBoost přitom nabízí 150 koní minimálně za 23 110 EUR (636 000 Kč), což opětovně představuje navýšení jen o 1 100 Kč. Jde však o výbavu Business, která na českém trhu chybí.
Pro naši lepší orientaci tak poslouží úroveň Titanium, která je v Německu v případě Focusu 1,5 EcoBoost k dispozici za 25 210 Eur (693 500 Kč). Nárůst je tak přibližně třicetitisícový, přičemž česká cena by mohla odstartovat lehce pod půl milionem korun. Nová dieselová jedna-pětka však bude levnější, v Německu totiž podražila o 12 tisíc Kč. V ČR tak za 95 koní zřejmě dáte 400 000 korun.
Blíže se na německé ceny můžete podívat v následujícím přehledu, ty české budou startovat zhruba o 150 000 Kč níže než oficiální přepočet. Za kombík byste pak měli připlácet i nadále 20 tisíc korun, sedan by s ohledem na malý zájem tuzemských kupujících nemusel dorazit vůbec. Odlišných názvů se pak dočkáme i u některých stupňů výbavy.
Ceny Fordu Focus 2015 na německém trhu
1.6 Ti-CVT, 85 koní, Ambiente - 16 450 Eur
1.0 Ecoboost, 100 koní, Ambiente - 17 660 Eur
1.0 Ecoboost, 100 koní, Trend - 19 910 Eur
1.0 Ecoboost, 125 koní, Trend - 20 560 Eur
1.5 Ecoboost, 150 koní, Business - 23 110 Eur
1.5 Ecoboost, 150 koní, Business Aut. - 24 860 Eur
1.5 Ecoboost, 182 koní, Titanium - 25 210 Eur
1.5 Ecoboost, 182 koní, Titanium Aut. - 26 960 Eur
1.6 Ti-CVT Flexifuel, 117 koní, Trend - 22 810 Eur
1.6 TDCi, 95 koní, Ambiente - 20 800 Eur
1.5 TDCi, 95 koní, Trend - 21 560 Eur
1.5 TDCi, 105 koní, Trend Econetic - 22 560 Eur
1.6 TDCi, 115 koní, Trend - 22 450 Eur
1.5 TDCi, 120 koní, Trend - 22 810 Eur
1.5 TDCi, 120 koní, Trend Powershift - 24 560 Eur
2.0 TDCi, 150 koní, Business - 25 710 Eur
2.0 TDCi, 150 koní, Business Powershift - 27 460 Eur






























































Faceliftovaný Ford Focus se na německém trhu začne prodávat v září, na tom českém snad nebude mít velké zpoždění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 15:00
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
Nejčtenější články
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
17.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
17.11.2025
Ford Focus potichu skončil ve výrobě, továrnu zavřou. Firmě nestál ani za jednu ušmudlanou fotku
18.11.2025
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
18.11.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 12.16. 18:42 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 17:56 - Brus
- Škoda Auto obecně 12.16. 17:09 - abgx1
- BMW Divize 12.16. 15:47 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
