Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus HyBoost: Focus opravdu dostal tříválec a ne úplně obyčejný
8.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V případě Fordu Focus s litrovým tříválcem jsme se šeredně zmýlili. Bohužel ne v tom, že by snad neměl existovat, ale v termínu jeho prezentace.
Už včera jsme vám přinesli zprávu o tom, že Ford hodlá využít k pohonu Focusu tříválcový přeplňovaný motor o objemu 1,0 l a že očekáváme premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. Stalo se tak ale ještě dříve na akci s příznačným názvem Cenex Low Carbon Vehicle 2011 v Rockinghamu ve Velké Británii.
Tento vůz je ale v něčem jiný než se předpokládalo a zatím jej musíme považovat za prototyp, který vznikl ne zcela v režii Fordu. Projekt začal jako Focus s atmosférickým dvoulitrem, jemuž byl jeho agregát odňat a nahrazen právě tříválcovým implantátem 1,0 EcoBoost, poprvé odhaleným v prototypu B-Max.
Tato jednotka byla v rámci spolupráce se společnostmi Ricardo, Valeo a některých britských státních institucí a univerzit dále přestavěna. Výzkum si kladl za cíl „poskytnout nulovou degradaci ovladatelnosti, výkonů a akcelerace“, při současném zmenšení původního objemu na polovinu.
Tisková zpráva nicméně značně zmateně vysvětluje (nebo spíše nevysvětluje), jak toho bylo dosaženo. Momentálně víme, že pohonná jednotka byla doplněna o startér, který zároveň funguje jako generátor elektrického proudu při brzdění a ukládající energii do tzv. superkondenzátorů a olověných akumulátorů, které jsou oproti lithium-iontovým bateriím levnější.
Nechybí stop-start a pak systém, který není úplně jednoznačně popsán, a tak se můžeme do značné míry jen domnívat, o co vlastně jde. Sdělení tvrdí, že uložená elektrická energie je využívána na „supercharging“, což je slovo běžně užívané pro přeplňování mechanicky poháněným kompresorem. O něm se ale ve zprávě nic nepíše, i když podle jedné věty lze dovodit, že by tam mohl být: „elektrické přeplňování bude mít za úkol kompenzovat turboefekt, protože při downsizingu to může představovat praktické limity“. Naopak, v jiné pasáži je zase zmiňováno, že elektrická energie je získávána též turbodmychadlem. Jak nebo o jakou hodnotu jde, opět zapomněli informovat.
Je tedy možné, že HyBoost má dvojité přeplňování pomocí turba a elektrického kompresoru podobně jako motor 1,4 TSI ve Škodě Fabia RS (ta má kompresor mechanický), nebo má pouze jednoduché přeplňování, které pro nás zatím neznámým způsobem pracuje s mechanickým nebo elektrickým pohonem. Potíž je možná v tom, že zpráva pochází od společnosti Ricardo a evidentně bude rozumnější počkat si na oficiální prohlášení Fordu. Jakmile se jej dopídíme, určitě vám přineseme přesnější informace.


Ford Focus Hyboost zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
včeraSkutečný Turek na dálnici napodobil českého Turka. Ministr se natočil při víc jak 220 km/h na dálnici, i on pro to má legrační vysvětlení
30.8.2025Špatný den v práci? Tady se někomu „podařilo” možná totálně zničit hypersport za 74 milionů ještě před dodáním zákazníkovi
29.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Alberto Surra nazpět v Grand Prix včera 16:48
- V Magny Cours Garcia místo Lecuony včera 10:00
- Pojede Pol Espargaro BMW Superbike? 28.8.2025
- Moto2 pro rok 2026: 3 místa jsou stále volná 27.8.2025
- Test Superbike Aragon - 2. den 26.8.2025
Nejnovější články
Vrchol ironie: V nizozemské „zelené pevnosti” musí instalovat obří generátory na fosilní paliva, aby udrželi v chodu síť schvácenou elektromobily
před hodinouTragédie Fordu nekončí. Do servisů musí dalších 1,2 milionu aut 6 modelů, letos je už na 108 svolávačkách
před 2 hodinamiMcLaren zničil dva vzácné prototypy legendárního F1, tento ale s enormním úsilím znovu ožil, aby dokreslil prázdné místo na mapě
včeraPorsche modernizovalo nechtěný elektrický Macan, z jeho klíčových problémů ale nevyřešilo vůbec nic
včeraZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.31. 23:39 - bojler
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.31. 23:34 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.31. 18:28 - Předseda
- Onboard videa 08.31. 17:24 - brnenska.odchytova
- S větrem ve vlasech.... 08.31. 14:12 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.30. 17:36 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 08.29. 20:44 - abgx1
- BMW Divize 08.29. 15:49 - pavproch