Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford leckde prodává už jen jediné klasické osobní auto, teď řekl, co s ním bude dál
4.1.2021 | Petr Prokopec
Časy květnatého portfolia Fordu zasahujícího skoro všechny myslitelné segmenty od supermini až po vyšší střední třídu dávno jsou pryč. Přesto může zaskočit, že z klasických osobáků dnes zůstává někde v prodeji jen Mustang. A zůstane dál.
Před dvěma lety Ford oznámil vskutku razantní čistku v nabídce svých modelů. Evropy se zatím dotkla jen částečně, v USA i jinde ve světě ale mělo z nabídky vypadnout vše, co není SUV, pick-up či Mustang. A jakkoli to mohlo znít absurdně, modrý ovál to skutečně udělal.
Aby toho nebylo málo, onen Mustang byl představen verzi Mach-E, což není sportovní kupé ani kabriolet, ale elektrický crossover. Všechny tak rázem začalo zajímat, zda čistka nakonec nepostihne klasický Mustang, čímž by dílo bylo dokonáno a z nabídky Fordu by leckde vypadlo poslední auto, které se může pasovat mezi klasické osobáky. To se ale nakonec nestane.
Jim Owens, šéf programu legendárního muscle caru, říká, že Mustang jako klasické kupé i kabriolet se spalovacími motory přežije i nadále. Stojí za tím mimo jiné i výrazná redukce nákladů, které se automobilce povedlo dosáhnout. Sedmá generace s interním označením S650 bude totiž stát na nové platformě, jíž Mustang bude sdílet s Fordem Explorer a Lincolnem Navigator. Kromě toho značka počítá s osmiletým životním cyklem namísto současného šestiletého.
S novou architekturou přitom budou svázané i nové možnosti, neboť Mustang by vůbec poprvé měl dorazit i v hybridním provedení. Zatím se zdá, že půjde o verzi osazenou osmiválcem, který bude roztáčet zadní kola. Kromě toho ovšem vůz dostane také dva elektromotory, které si vezmou do péče nápravu přední. Ford přitom doufá, že hybridní provedení bude nejlépe ovladatelným Mustangem všech dob, proto se usilovně pracuje hlavně na vektorování točivého momentu.
Stejně tak bude plug-in hybridní Mustang i tou nejúspornější variantou v historii, tedy minimálně po stránce papírové. Sofistikovaná technika totiž umožní vypnutí benzinového agregátu a jízdu pouze na elektrickou energii. V té chvíli tu tak rázem budeme mít předokolku, ovšem s nulovými lokálními emisemi. Jaký bude ovšem dojezd čistě na alternativní pohon, Owens již neprozradil. Stejně jako ostatně ani nezmínil, kdy tato verze či nový Mustang vůbec dorazí.
Hovoří se ale o roku 2022, přičemž po stránce vzhledové bude důraz opět kladen na retrostylizaci, zatímco uvnitř zavládne moderna ve stylu elektrického Mustangu Mach-E. Dorazit by pak měl i systém semi-autonomního řízení, který zvládne hlavně jízdu bez zapojení řidiče na dálnici. Což je ostatně i pochopitelné, neboť na okreskách se díky schopnějšímu podvozku jednoduše budete chtít ujmout volantu a pedálů vy, nikoliv umělá inteligence.
S těmito vlastnostmi by Mustang měl znovu prorazit mezi konkurenty, ostatně Owens má v něj nemalou důvěru. „Segment se sportovními vozy stále ukrajuje 1,2 procenta z celkového koláče a my v něm chceme být opětovně lídry, a to s nejlépe prodávaným sportovním vozem nejen v Americe, ale i na celém světě.“ Dá se přitom předpokládat, že jeho slova budou splněna do puntíku, a možná i proto Ford dává Mustangu soustavně zelenou. Mondeo, Focus nebo Fiesta v USA neměly to štěstí a dá se předpokládat, že minimálně část z těchto modelů jej nebude mít ani v Evropě. Nové Mondeo už jsme mohli vidět a dosavadního modelu zjevně zůstane jen jméno.






Mustang je na některých místech posledním klasickým osobákem Fordu, tedy jediným modelem, který není SUV či pick-up. A konec jej nečeká ani teď, nová generace by měla dorazit opět s osmiválci či retrostylem, jako současný Mach 1 na snímcích. Foto: Ford
Zdroj: Ford Authority
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 7 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 6 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 7 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 9 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 10 hodinami
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
