Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford leckde prodává už jen jediné klasické osobní auto, teď řekl, co s ním bude dál
4.1.2021 | Petr Prokopec
Časy květnatého portfolia Fordu zasahujícího skoro všechny myslitelné segmenty od supermini až po vyšší střední třídu dávno jsou pryč. Přesto může zaskočit, že z klasických osobáků dnes zůstává někde v prodeji jen Mustang. A zůstane dál.
Před dvěma lety Ford oznámil vskutku razantní čistku v nabídce svých modelů. Evropy se zatím dotkla jen částečně, v USA i jinde ve světě ale mělo z nabídky vypadnout vše, co není SUV, pick-up či Mustang. A jakkoli to mohlo znít absurdně, modrý ovál to skutečně udělal.
Aby toho nebylo málo, onen Mustang byl představen verzi Mach-E, což není sportovní kupé ani kabriolet, ale elektrický crossover. Všechny tak rázem začalo zajímat, zda čistka nakonec nepostihne klasický Mustang, čímž by dílo bylo dokonáno a z nabídky Fordu by leckde vypadlo poslední auto, které se může pasovat mezi klasické osobáky. To se ale nakonec nestane.
Jim Owens, šéf programu legendárního muscle caru, říká, že Mustang jako klasické kupé i kabriolet se spalovacími motory přežije i nadále. Stojí za tím mimo jiné i výrazná redukce nákladů, které se automobilce povedlo dosáhnout. Sedmá generace s interním označením S650 bude totiž stát na nové platformě, jíž Mustang bude sdílet s Fordem Explorer a Lincolnem Navigator. Kromě toho značka počítá s osmiletým životním cyklem namísto současného šestiletého.
S novou architekturou přitom budou svázané i nové možnosti, neboť Mustang by vůbec poprvé měl dorazit i v hybridním provedení. Zatím se zdá, že půjde o verzi osazenou osmiválcem, který bude roztáčet zadní kola. Kromě toho ovšem vůz dostane také dva elektromotory, které si vezmou do péče nápravu přední. Ford přitom doufá, že hybridní provedení bude nejlépe ovladatelným Mustangem všech dob, proto se usilovně pracuje hlavně na vektorování točivého momentu.
Stejně tak bude plug-in hybridní Mustang i tou nejúspornější variantou v historii, tedy minimálně po stránce papírové. Sofistikovaná technika totiž umožní vypnutí benzinového agregátu a jízdu pouze na elektrickou energii. V té chvíli tu tak rázem budeme mít předokolku, ovšem s nulovými lokálními emisemi. Jaký bude ovšem dojezd čistě na alternativní pohon, Owens již neprozradil. Stejně jako ostatně ani nezmínil, kdy tato verze či nový Mustang vůbec dorazí.
Hovoří se ale o roku 2022, přičemž po stránce vzhledové bude důraz opět kladen na retrostylizaci, zatímco uvnitř zavládne moderna ve stylu elektrického Mustangu Mach-E. Dorazit by pak měl i systém semi-autonomního řízení, který zvládne hlavně jízdu bez zapojení řidiče na dálnici. Což je ostatně i pochopitelné, neboť na okreskách se díky schopnějšímu podvozku jednoduše budete chtít ujmout volantu a pedálů vy, nikoliv umělá inteligence.
S těmito vlastnostmi by Mustang měl znovu prorazit mezi konkurenty, ostatně Owens má v něj nemalou důvěru. „Segment se sportovními vozy stále ukrajuje 1,2 procenta z celkového koláče a my v něm chceme být opětovně lídry, a to s nejlépe prodávaným sportovním vozem nejen v Americe, ale i na celém světě.“ Dá se přitom předpokládat, že jeho slova budou splněna do puntíku, a možná i proto Ford dává Mustangu soustavně zelenou. Mondeo, Focus nebo Fiesta v USA neměly to štěstí a dá se předpokládat, že minimálně část z těchto modelů jej nebude mít ani v Evropě. Nové Mondeo už jsme mohli vidět a dosavadního modelu zjevně zůstane jen jméno.
Mustang je na některých místech posledním klasickým osobákem Fordu, tedy jediným modelem, který není SUV či pick-up. A konec jej nečeká ani teď, nová generace by měla dorazit opět s osmiválci či retrostylem, jako současný Mach 1 na snímcích. Foto: Ford
Zdroj: Ford Authority
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva