Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 | Petr Prokopec
Co měla být revoluční technologie vedoucí ke snížení spotřeby a emisí, to se pro modrý ovál stává stále větší zátěží. Teď se ceká kauza bude projednávat u soudu.
V roce 2012 Ford spustil prodej litrového tříválce EcoBoost. Automobilka s modrým oválem ve znaku tak učinila ve snaze vyhovět celosvětové honbě za snížením spotřeby a emisí. Bohužel si tím ovšem zadělala na nemalé problémy, neboť pohonnou jednotku trápí řada problémů vedoucích ke stížnostem, či dokonce soudním sporům. Nyní se však ukazuje, že potíže nejsou jen s tříválcem, ale rovnou s celou rodinou EcoBoost, tedy i čtyřválcovými agregáty. Také kvůli nim Ford bude muset k soudu.
Nová hromadná žaloba cílí zejména na prosakování chladicí kapaliny do válců motoru kvůli problémům s hned několika klíčovými díly. Tím je nejen způsobována koroze, ale zároveň dochází ke kontaminaci motorového oleje. Majitelé jsou tak konfrontováni s opravdu drahými opravami. Důvodem je podle celkově špatné řešení jednotek EcoBoost a bloky i hlavy válců. Vše pak umocňují problémová těsnění pod hlavou válců - to se nejvíce projevilo u Fordu Focus RS, jehož mnozí majitelé nezřídka dojezdili po pár tisících km.
Žaloba mimo to zmiňuje, že i když se Ford do jisté míry snažil, žádné jeho řešení nevyústilo v nápravu problému. Naopak mnohé kroky lze považovat za směšné, zejména instalaci senzorů hlídajících hladinu chladicí kapaliny. Ty vás totiž sice mohou informovat o jejím úniku, ovšem zabránit mu pochopitelně nedokážou. Celou záležitost navíc ještě nafoukly servisy, které hlavně zpočátku neměly od automobilky jasné instrukce či odpovídající díly. Místo řešení tak přišly ještě větší škody.
Žalobu jako první inicioval majitel Fordu Edge, který měl zaplatit 10 tisíc dolarů (cca 217 tisíc Kč) za novou jednotku, která se ovšem pochopitelně neporouchala jeho vinou. Když přitom technikovi sdělil, že vozu se tak jako tak hodlá zbavit, byla částka snížena na 7 718 USD (asi 167 tisíc Kč). Ovšem Ford odmítl proplatit jediný haléř. Právě tím si na sebe ovšem automobilka ušila bič, kterým zjevně bude u soudu sešvihána až na kolena.
Proč, ptáte se? Zejména proto, že Ford o problému s únikem kapaliny do válců již dávno ví. Nicméně k nápravě učinil jen velmi chabé kroky, které pomalu spočívají pouze v instruování techniků, aby kontrolovali těsnění, stejně jako blok a hlavu motoru. A právě proto se k původnímu žalobci přidali další lidé, načež bude u soudu probírána poruchovost 1,5litrových, 1,6litrových a dvoulitrových motorů u řady modelů.
Čtyřiasedmdesátistráková žaloba míří k soudu jako případ zvaný „Reed, et al., v. Ford Motor Company“, přičemž žalující stranu zastupuje právnická firma Berger Montague and Capstone Law APC. Modrý ovál se k případu zatím nevyjádřil a vlastně nic podobného ani nečekáme. V podobných případech totiž výrobci prakticky nikdy nekomentují probíhající spor.




Ford má problémy nejen s tříválci, ale také s čtyřválci EcoBoost. Na automobilku tak míří nová hromadná žaloba. Foto: Ford
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
