Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 | Petr Prokopec
Co měla být revoluční technologie vedoucí ke snížení spotřeby a emisí, to se pro modrý ovál stává stále větší zátěží. Teď se ceká kauza bude projednávat u soudu.
V roce 2012 Ford spustil prodej litrového tříválce EcoBoost. Automobilka s modrým oválem ve znaku tak učinila ve snaze vyhovět celosvětové honbě za snížením spotřeby a emisí. Bohužel si tím ovšem zadělala na nemalé problémy, neboť pohonnou jednotku trápí řada problémů vedoucích ke stížnostem, či dokonce soudním sporům. Nyní se však ukazuje, že potíže nejsou jen s tříválcem, ale rovnou s celou rodinou EcoBoost, tedy i čtyřválcovými agregáty. Také kvůli nim Ford bude muset k soudu.
Nová hromadná žaloba cílí zejména na prosakování chladicí kapaliny do válců motoru kvůli problémům s hned několika klíčovými díly. Tím je nejen způsobována koroze, ale zároveň dochází ke kontaminaci motorového oleje. Majitelé jsou tak konfrontováni s opravdu drahými opravami. Důvodem je podle celkově špatné řešení jednotek EcoBoost a bloky i hlavy válců. Vše pak umocňují problémová těsnění pod hlavou válců - to se nejvíce projevilo u Fordu Focus RS, jehož mnozí majitelé nezřídka dojezdili po pár tisících km.
Žaloba mimo to zmiňuje, že i když se Ford do jisté míry snažil, žádné jeho řešení nevyústilo v nápravu problému. Naopak mnohé kroky lze považovat za směšné, zejména instalaci senzorů hlídajících hladinu chladicí kapaliny. Ty vás totiž sice mohou informovat o jejím úniku, ovšem zabránit mu pochopitelně nedokážou. Celou záležitost navíc ještě nafoukly servisy, které hlavně zpočátku neměly od automobilky jasné instrukce či odpovídající díly. Místo řešení tak přišly ještě větší škody.
Žalobu jako první inicioval majitel Fordu Edge, který měl zaplatit 10 tisíc dolarů (cca 217 tisíc Kč) za novou jednotku, která se ovšem pochopitelně neporouchala jeho vinou. Když přitom technikovi sdělil, že vozu se tak jako tak hodlá zbavit, byla částka snížena na 7 718 USD (asi 167 tisíc Kč). Ovšem Ford odmítl proplatit jediný haléř. Právě tím si na sebe ovšem automobilka ušila bič, kterým zjevně bude u soudu sešvihána až na kolena.
Proč, ptáte se? Zejména proto, že Ford o problému s únikem kapaliny do válců již dávno ví. Nicméně k nápravě učinil jen velmi chabé kroky, které pomalu spočívají pouze v instruování techniků, aby kontrolovali těsnění, stejně jako blok a hlavu motoru. A právě proto se k původnímu žalobci přidali další lidé, načež bude u soudu probírána poruchovost 1,5litrových, 1,6litrových a dvoulitrových motorů u řady modelů.
Čtyřiasedmdesátistráková žaloba míří k soudu jako případ zvaný „Reed, et al., v. Ford Motor Company“, přičemž žalující stranu zastupuje právnická firma Berger Montague and Capstone Law APC. Modrý ovál se k případu zatím nevyjádřil a vlastně nic podobného ani nečekáme. V podobných případech totiž výrobci prakticky nikdy nekomentují probíhající spor.
Ford má problémy nejen s tříválci, ale také s čtyřválci EcoBoost. Na automobilku tak míří nová hromadná žaloba. Foto: Ford
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 8 hodinami