Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2014: nová generace zamává tuhé zadní nápravě
9.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jeden z nejznámějších amerických sporťáků pro masy čekají dramatické změny. Objeví se čtyřválec, ale také nezávislé zavěšení zadních kol.
Americký internetový magazín Inside Line tvrdí, že příští Mustang se dramaticky změní a kromě jiného se z něj stane další globální produkt koncernu Ford. Na ilustracích můžete vidět, jak by mohl budoucí pony car vypadat, a i když je zřejmé, že si autor návrhu vypůjčil příď nového sedanu Fusion (alias následující generace modelu Mondeo), zdroj Inside Line přímo z automobilky jej popsal jako „velmi blízký“.
Vůz bude odhalen za dva roky na autosalonu v New Yorku jako model 2014, kdy Mustang slaví padesáté výročí od svého prvního představení. Podle zákulisních drbů bude konečně exportován také na trhy mimo Spojených států, a co je rovněž důležité, Ford významně rozšíří paletu nabízených motorizací i výkonů.
Mustang roku 2014 ale bude také menší, štíhlejší a sníží se i jeho hmotnost právě proto, aby oslovil klientelu po celém světě. Jeho tvary budou uhlazenější a design jsme vlastně již tak trochu měli možnost vidět. Nenápadným náznakem byl loňský koncept Evos. Linie střechy a detaily, včetně siluety, dělených zadních světel a charakteristického malého okna za dveřmi se objeví i zde, ale hrubý základ údajně sedí.
Velkým překvapením má být také zavěšení. Aby se Ford zalíbil evropské klientele, Mustang konečně zahodí tuhou zadní nápravu a vymění ji za plně nezávislé zavěšení. Americký stroj by si tak měl mnohem lépe poradit nejen se zatáčkami, ale především s horší kvalitou asfaltu.
Méně drastické změny proběhnou pod přední kapotou, něco se ale změní. Současný pětilitrový osmiválec zůstane na místě a tvrdé jádro sportovní divize SVT bude určitě trvat také na kompresorové V8 z verze Shelby 500GT. Základem se ale stane přeplňovaný čtyřválec Ecoboost, což sice nezní tak důstojně jako (alespoň) V6, ale také není neobvyklé. Bývaly doby, kdy pod kapotou Mustangu čtyřválec již vrčel.


Design sériového Mustangu by podle zdroje z Fordu neměl být od těchto návrhů příliš odlišný, základem se stane styl prezentovaný studií Evos
Zdroj: Inside Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
včeraPři hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025Muž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025
Nejnovější články
Zaříznutý bestseller Fordu už dnes koupíte jen jako ojetinu, i pár let starý najednou stojí pakatel
před 8 hodinamiBohatý kupec supersportu pro vyvolené se asi zděsil toho, co sám stvořil, prodal ho po prvním dni na okruhu a 106 ujetých km
před 10 hodinamiJak reálně fungují levná auta slavných značek, která se mimo EU prodávají hluboko pod 200 tisíc Kč? Tento Nissan stojí 150
před 11 hodinamiMercedes musí spolknout další fiasko, jeho nový vrcholný supersport je o sekundu na kolo pomalejší než předchůdce
včeraMajitelé Tesel doplácí na změnu vnímání automobilky, tohle sotva jeté auto ztratilo přes polovinu ceny za rok a půl
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.14. 00:56 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 08.13. 23:08 - M.Z.
- Hlavní silnice v zahraničí 08.13. 20:50 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.13. 14:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.11. 23:04 - delphin
- Pneu koutek 08.11. 21:13 - M.Z.
- Toyota obecně 08.10. 10:06 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.10. 01:06 - Truck Daškam