Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911
5.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(videa) Novinka chce uspět v celém světě, proto dostala lepší kabinu, čtyřválec i nezávislé zavěšení.
Jedna z velkých premiér konce letošního roku je za námi. Modrý ovál totiž podle očekávání odhalil šestou generaci kultovního modelu Mustang, která je pro značku důležitější než kterýkoliv předchůdce. A to z jednoho prostého důvodu - podle globální marketingové strategie „One Ford“ se totiž tohoto pony caru dočkají po celém světě, tedy i v zemích, kde je stále využíváno pravostranné řízení. S většími možnostmi ale přichází velká odpovědnost, a tak byl k tomuto kroku potřeba náročnější vývoj, než kdy dříve. A asi nepřekvapí, že jedním z hlavních motivů jsou nároky evropských zákazníků, které jsou o laťku výše než na Novém kontinentu.
I z tohoto důvodu (a také kvůli plánovanému soupeření s BMW M3 a dokonce Porsche 911) se nový Mustang vůbec poprvé v historii dočkal nezávislého zadního zavěšení, které střídá tuhou zadní nápravu. Toto řešení prakticky všechny automobilky u podobně laděných aut dávno opustily, Ford na ní však u tohtoo modelu trval, zřejmě i kvůli snížení nákladů. Šetření na nesprávných místech je však u konce, přičemž přepracováno bylo i zavěšení přední, kde nyní najdeme nové vzpěry MacPherson.
Jen samotným zavěšením ale snahy o lepší kvalitu jízdy nekončí. Nový (a především lehčí) je tak pomocný přední rám, zatímco dozadu se nastěhoval samosvorný diferenciál. Nechybí pak ani vektorování točivého momentu a zvětšeny byly také brzdy (u modelů V8 jsou standardem 15palcové kotouče svírané šestipístkovými třmeny). Široká pak bude nabídka litých kol, přičemž na Starém kontinentu můžeme v základu počítat s 19palcovými ráfky.
Při zmínce o osmiválcovém agregátu se můžeme přesunout do motorového prostoru, kde budou od počátku k dispozici tři pohonné jednotky. Ne všechny se ale dostanou na všechny kontinenty. Pouze v Americe by totiž měl být k mání 3,7litrový šestiválec naladěný na 309 koní, zbývající dva motory bychom však dostat měli. Přičemž se očekává, že většinu prodejů bude tvořit 2,3litrový čtyřválec EcoBoost produkující stejný výkon.
Rozdíly mezi oběma pohonnými jednotkami samozřejmě budou v ceně i spotřebě, v rámci vrcholného osmiválcového pětilitru však již Ford žádné rozdíly dělat nechce. Výkonu 426 koní bychom se tedy měli dočkat po celém světě, přičemž v pozdější fázi životního cyklu by automobilka měla výkon navýšit na 500 koní. Údaje o dynamice (i zmiňované žíznivosti) ovšem prozatím nejsou k dispozici ani pro jednu variantu.
Dá se tedy předpokládat, že do oficiálního zahájení prodeje (naplánováno je na 17. duben 2014, kdy Mustang slaví padesátiny) se dočkáme ještě obsáhlejší tiskové zprávy. Do té doby ale nebudeme spekulovat a spíše nahlédneme do interiéru, který má díky novému zavěšení i trochu pozměněným rozměrům (rozvor zůstává stejný, výška se snížila o 38 mm, šířka však narostla o 40 mm) nabízet o poznání více místa pro cestující.
Kromě toho narostl také zavazadlový prostor, jehož objem činí 383 litrů u kupé a 324 l u kabrioletu. A vylepšena byla i standardní výbava, která počítá s osmipalcovým dotykovým displejem zasazeným do středu palubní desky, startovacím tlačítkem, adaptivním tempomatem, audio systémem Shaker Pro nebo monitoringem slepých úhlů a přednárazovými bezpečnostními systémy.
Vyjma toho bude mít řidič k mání speciální aplikace, jež mu umožní lépe dokumentovat časy ve sprintech, zatímco stabilizační program dostane několik úrovní, jež bude možné zvolit skrze rozhrání Selectable Drive Mode. Standardem se pak stane šestistupňový manuál, za příplatek ovšem Mustang nabídne přepracovaný šestistupňový automat. Ceny by přitom v Evropě měly startovat na úrovni jednoho milionu korun, které dáte za čtyřválcový model.




































































 
 Nový Ford Mustang bude k dispozici celosvětově. Do Evropy by přitom měl dorazit s přeplňovaným čtyřválcem a pětilitrovým osmiválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 9 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 2 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 4 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 5 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 7 hodinami
 Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc
 před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter