Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911
5.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(videa) Novinka chce uspět v celém světě, proto dostala lepší kabinu, čtyřválec i nezávislé zavěšení.
Jedna z velkých premiér konce letošního roku je za námi. Modrý ovál totiž podle očekávání odhalil šestou generaci kultovního modelu Mustang, která je pro značku důležitější než kterýkoliv předchůdce. A to z jednoho prostého důvodu - podle globální marketingové strategie „One Ford“ se totiž tohoto pony caru dočkají po celém světě, tedy i v zemích, kde je stále využíváno pravostranné řízení. S většími možnostmi ale přichází velká odpovědnost, a tak byl k tomuto kroku potřeba náročnější vývoj, než kdy dříve. A asi nepřekvapí, že jedním z hlavních motivů jsou nároky evropských zákazníků, které jsou o laťku výše než na Novém kontinentu.
I z tohoto důvodu (a také kvůli plánovanému soupeření s BMW M3 a dokonce Porsche 911) se nový Mustang vůbec poprvé v historii dočkal nezávislého zadního zavěšení, které střídá tuhou zadní nápravu. Toto řešení prakticky všechny automobilky u podobně laděných aut dávno opustily, Ford na ní však u tohtoo modelu trval, zřejmě i kvůli snížení nákladů. Šetření na nesprávných místech je však u konce, přičemž přepracováno bylo i zavěšení přední, kde nyní najdeme nové vzpěry MacPherson.
Jen samotným zavěšením ale snahy o lepší kvalitu jízdy nekončí. Nový (a především lehčí) je tak pomocný přední rám, zatímco dozadu se nastěhoval samosvorný diferenciál. Nechybí pak ani vektorování točivého momentu a zvětšeny byly také brzdy (u modelů V8 jsou standardem 15palcové kotouče svírané šestipístkovými třmeny). Široká pak bude nabídka litých kol, přičemž na Starém kontinentu můžeme v základu počítat s 19palcovými ráfky.
Při zmínce o osmiválcovém agregátu se můžeme přesunout do motorového prostoru, kde budou od počátku k dispozici tři pohonné jednotky. Ne všechny se ale dostanou na všechny kontinenty. Pouze v Americe by totiž měl být k mání 3,7litrový šestiválec naladěný na 309 koní, zbývající dva motory bychom však dostat měli. Přičemž se očekává, že většinu prodejů bude tvořit 2,3litrový čtyřválec EcoBoost produkující stejný výkon.
Rozdíly mezi oběma pohonnými jednotkami samozřejmě budou v ceně i spotřebě, v rámci vrcholného osmiválcového pětilitru však již Ford žádné rozdíly dělat nechce. Výkonu 426 koní bychom se tedy měli dočkat po celém světě, přičemž v pozdější fázi životního cyklu by automobilka měla výkon navýšit na 500 koní. Údaje o dynamice (i zmiňované žíznivosti) ovšem prozatím nejsou k dispozici ani pro jednu variantu.
Dá se tedy předpokládat, že do oficiálního zahájení prodeje (naplánováno je na 17. duben 2014, kdy Mustang slaví padesátiny) se dočkáme ještě obsáhlejší tiskové zprávy. Do té doby ale nebudeme spekulovat a spíše nahlédneme do interiéru, který má díky novému zavěšení i trochu pozměněným rozměrům (rozvor zůstává stejný, výška se snížila o 38 mm, šířka však narostla o 40 mm) nabízet o poznání více místa pro cestující.
Kromě toho narostl také zavazadlový prostor, jehož objem činí 383 litrů u kupé a 324 l u kabrioletu. A vylepšena byla i standardní výbava, která počítá s osmipalcovým dotykovým displejem zasazeným do středu palubní desky, startovacím tlačítkem, adaptivním tempomatem, audio systémem Shaker Pro nebo monitoringem slepých úhlů a přednárazovými bezpečnostními systémy.
Vyjma toho bude mít řidič k mání speciální aplikace, jež mu umožní lépe dokumentovat časy ve sprintech, zatímco stabilizační program dostane několik úrovní, jež bude možné zvolit skrze rozhrání Selectable Drive Mode. Standardem se pak stane šestistupňový manuál, za příplatek ovšem Mustang nabídne přepracovaný šestistupňový automat. Ceny by přitom v Evropě měly startovat na úrovni jednoho milionu korun, které dáte za čtyřválcový model.





































































Nový Ford Mustang bude k dispozici celosvětově. Do Evropy by přitom měl dorazit s přeplňovaným čtyřválcem a pětilitrovým osmiválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB