Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2015 pro Evropu odhalil specifikace, stovku pod 6 s dá v základu
28.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model GT s osmiválcem je nejrychlejším velkosériovým Fordem kdy nabízeným v Evropě. Verze EcoBoost chce pro změnu jezdit za 8 l/100 km.
České ceny evropského provedení Fordu Mustang byly oznámeny již v lednu letošního roku. Ve srovnání s těmi zaoceánskými logicky patřičně nabobtnaly, přesto je Mustang nejlevnějších auto s motorem V8 v Evropě. Nevěděli jsme tedy málo, modrý ovál ale kupodivu nezmínil, co všechno za své peníze dostanete - o výbavě jsme věděli dost, v rámci technických parametrů však byla publikována pouze data o nejvyšší rychlosti a spotřebě. V rámci akcelerace z klidu na stovku jsme ale mohli vycházet pouze ze specifikací americké verze, která je navíc v případě osmiválcového modelu GT poněkud výkonnější.
Nyní vzal Ford konečně novou generaci legendárního pony caru do svého testovacího areálu v Belgii, kde došlo k měření. Onen model osazený pětilitrem V8 o výkonu 421 koní a točivém momentu 500 Nm tedy zvládne akceleraci 0-100 km/h za 4,8 sekundy, což z něj dělá nejrychlejší velkosériový model značky, jaký kdy byl na Starém kontinentu nabízen. Teoreticky přitom není pomalejší vůči americké verzi naladěné na 441 koní, neboť ta se rozjede na 96 km/h za 4,5 sekundy.
Kromě vrcholného provedení byl oznámen také sprint modelu osazeného 2,3litrovým čtyřválcem EcoBoost, který na zadní nápravu posílá 317 koní a 432 Nm. Tato varianta potřebuje k dané disciplíně 5,8 sekundy, přičemž stejně jako osmiválcový Mustang používá šestistupňovou manuální převodovku. S ní přitom dosahuje průměrné spotřeby 8 l/100 km, zatímco výkonnější model si již řekne o 13,5 litru na sto kilometrů.
V případě kabrioletu bohužel již data o sprintu na stovku oznámena nebyla, ve srovnání s kupé se ale nejspíše příliš lišit nebudou. Koneckonců, taková spotřeba narostla v případě čtyřválcového modelu o dvě desetiny litru, v případě osmiválcového pak o desetinu. Je však otázkou, nakolik daným hodnotám můžeme věřit. Jak je totiž patrné z níže přiložené tabulky, rozdíl mezi spotřebou obou verzí V8 s automatem je již razantní.
Tuto skutečnost reflektuje i oficiální ceník, pročež ji zřejmě musíme považovat za právoplatnou. Dodat tak můžeme pouze tolik, že první vozy mají dorazit k dealerům v červenci. Modrý ovál však již eviduje více než 2 200 objednávek. Pokud tedy sepíšete smlouvu nyní, nejspíše si na svůj exemplář chvíli počkáte.



 
 Evropská verze Fordu Mustang zvládá v osmiválcovém provedení zrychlit z klidu na stovku za 4,8 sekundy. Průměrně si přitom má říci o 12 l/100 km v případě automatické převodovky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 11 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 3 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 4 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 6 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 7 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter