Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford prodává řešení, s nímž auto utáhne až 5 440 kilogramů bez „koule”
16.9.2020 | Mirek Mazal
Pracanti od Fordu už prosluli svými extrémními schopnostmi, pokud jde o manipulaci nákladu, ale utáhnout skoro 5,5 tuny nákladu bez tažné koule? To umí chytrý a nenápadný naviják.
Zejména mimoevropské automobilové trhy hýří doplňkovým příslušenstvím určeným do extrémních podmínek. Evropané mají mnohem větší výběr barev, čalounění, obložení, ale chybí pestrá paleta užitečných příplatků zásobujících například americké kovboje sedlající místo živých koní drsné Fordy.
Divize Ford Performance nabízí opravdu širokou paletu sportovního příslušenství. Lidé jsou ochotni utrácet peníze za kompresory, klapky, svody, hadice, řídicí jednotky, brzdové kity, ale kromě budování ještě drsnějšího off-roadu řady F může dojít i na zvýšení tažné kapacity už tak schopného pick-upu.
Ve spolupráci s firmou Warn letos Ford odhalil tažné zařízení určené pro typ F Tremor. Tremor značí nejtěžší kategorii Super Duty mající blízko ke kamionovým tahačům. Mnohatunové monstrum může být na přání osazena dálkově ovládaným navijákem schopným tahat břemena vážící až 5 440 kilogramů. Extra výkonný mechanismus je úhledně zabudován do předního nárazníku, proto prý nepředstavuje nebezpečí během nehody a nenarušuje vzhled nebo průchod vzduchu. A dokonce nevyžaduje ani spuštěný motor, je nepojený přímo na akumulátor vozu.
Provedení Tremor tak nepotřebuje trčící „kouli”, aby si pohrálo třeba s trojicí běžných SUV zároveň. Toto zařízení je nyní konečně k dispozici přímo od Fordu, a to za 3 tisíce dolarů (asi 67 700 Kč) i s montáží během výroby. A kdyby po něm někdo zatoužil dodatečně, bez montáže jej lze koupit asi o tisíc dolarů levněji. Pozdější integrace ale jistě rozdíl v ceně nejméně vyrovná.







Bezdrátově ovládaný naviják Fordu pohne s více jak 5,4 tunami hmotnosti, i když vůz není osazen tažnou koulí. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
před 11 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva