Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Ranger míří na Dakar, s průměrnou „písečnou“ spotřebou 90 l/100 km
31.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tým Ford Racing do lednového Dakaru nasazuje dva pick-upy Ranger poháněné osmiválcem o výkonu 349 koní a vybavené 500litrovou palivovou nádrží.
Zdá se, že rallye Dakar začíná zase získávat na vážnosti. Stále častěji totiž v extrémně náročném závodě napříč Jižní Amerikou startují tovární týmy, což přináší nejen lepší technické zázemí, ale také vyšší publicitu. Tiskovými zprávami od Toyoty či Mini se nám totiž e-mailová schránka začíná plnit již měsíce před samotným startem. A letošek, či spíše nový ročník, nebude výjimkou. Svůj vstup do Dakaru totiž ohlásil tým Ford Racing.
Modrý ovál bude od 5. do 18. ledna 2014 soupeřit s dvěma exempláři Fordu Ranger, které jsou založené na produkčním modelu DoubleCab 4x4. Pro závodní potřeby však doznaly značných úprav nejen v továrně automobilky, ale také v jihoafrické společnosti Neil Woolridge Motorsport. Zde jejich standardní karoserii nahradily kompozitovým kabátem, pod kterým se ukrývá pětilitrový motor V8 o výkonu 354 koní a točivém momentu 560 Nm.
Veškerá síla osmiválce je vysílána skrze šestistupňovou sekvenci Sadev na všechna čtyři 16palcová kola, přičemž na každé nápravě asistuje samosvorný diferenciál. Uprostřed je pak uložena 500litrová palivová nádrž, jejíž velikost má logické opodstatnění - při jízdě v písečných dunách se totiž spotřeba Fordu Ranger pohybuje okolo 90 l/100 km, aby následně na asfaltovém úseku klesla na „pouhých“ 28 l/100 km.
Kvůli častým změnám povrchu, kterých se letos dočkáme více než v předchozích šesti ročnících, neboť rallye se rozšiřuje i do Bolivíe, asi nepřekvapí nezávislé zavěšení v každém rohu. Vpředu pak Ranger používá vzduchem chlazené brzdy Brembo, zatímco vzadu pracují kotouče téže firmy s chlazením vodním. Zastavit přitom musí 1 975 kg „živé váhy“, která se rozjede maximálně na 170 km/h.
Zahájení testů má Ford v plánu již v srpnu. Operovat však prozatím bude moci pouze s jedním kusem, neboť druhý má být hotov až v říjnu. Logistiku celé záležitosti pak šéfuje oddělení South Racing GmbH se sídlem v německém Frankfurtu, přičemž za volant se posadí Argentinec Lucio Alvarez a Jihoafričan Chris Visser. Jsme zvědaví, jaké budou jejich šance na vítězství v závodě dlouhém přes 8 500 km.




Ford oficiálně vstupuje do rallye Dakar se dvěma exempláři modelu Ranger
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 včera 08:00
- Aktuálně ze Sepangu 26.10.2025
Nejnovější články
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
před 2 hodinami
Kouzelný malý přívěs ve tvaru slzy nabídne jako jediný útočiště pro celou rodinu díky neobvyklému triku
před 4 hodinami
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
před 5 hodinami
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
včera
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
včera
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
