Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Ranger míří na Dakar, s průměrnou „písečnou“ spotřebou 90 l/100 km
31.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tým Ford Racing do lednového Dakaru nasazuje dva pick-upy Ranger poháněné osmiválcem o výkonu 349 koní a vybavené 500litrovou palivovou nádrží.
Zdá se, že rallye Dakar začíná zase získávat na vážnosti. Stále častěji totiž v extrémně náročném závodě napříč Jižní Amerikou startují tovární týmy, což přináší nejen lepší technické zázemí, ale také vyšší publicitu. Tiskovými zprávami od Toyoty či Mini se nám totiž e-mailová schránka začíná plnit již měsíce před samotným startem. A letošek, či spíše nový ročník, nebude výjimkou. Svůj vstup do Dakaru totiž ohlásil tým Ford Racing.
Modrý ovál bude od 5. do 18. ledna 2014 soupeřit s dvěma exempláři Fordu Ranger, které jsou založené na produkčním modelu DoubleCab 4x4. Pro závodní potřeby však doznaly značných úprav nejen v továrně automobilky, ale také v jihoafrické společnosti Neil Woolridge Motorsport. Zde jejich standardní karoserii nahradily kompozitovým kabátem, pod kterým se ukrývá pětilitrový motor V8 o výkonu 354 koní a točivém momentu 560 Nm.
Veškerá síla osmiválce je vysílána skrze šestistupňovou sekvenci Sadev na všechna čtyři 16palcová kola, přičemž na každé nápravě asistuje samosvorný diferenciál. Uprostřed je pak uložena 500litrová palivová nádrž, jejíž velikost má logické opodstatnění - při jízdě v písečných dunách se totiž spotřeba Fordu Ranger pohybuje okolo 90 l/100 km, aby následně na asfaltovém úseku klesla na „pouhých“ 28 l/100 km.
Kvůli častým změnám povrchu, kterých se letos dočkáme více než v předchozích šesti ročnících, neboť rallye se rozšiřuje i do Bolivíe, asi nepřekvapí nezávislé zavěšení v každém rohu. Vpředu pak Ranger používá vzduchem chlazené brzdy Brembo, zatímco vzadu pracují kotouče téže firmy s chlazením vodním. Zastavit přitom musí 1 975 kg „živé váhy“, která se rozjede maximálně na 170 km/h.
Zahájení testů má Ford v plánu již v srpnu. Operovat však prozatím bude moci pouze s jedním kusem, neboť druhý má být hotov až v říjnu. Logistiku celé záležitosti pak šéfuje oddělení South Racing GmbH se sídlem v německém Frankfurtu, přičemž za volant se posadí Argentinec Lucio Alvarez a Jihoafričan Chris Visser. Jsme zvědaví, jaké budou jejich šance na vítězství v závodě dlouhém přes 8 500 km.




Ford oficiálně vstupuje do rallye Dakar se dvěma exempláři modelu Ranger
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis