Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford žaluje dalšího zákazníka za to, že prodal auto, které si od něj dříve koupil
2.3.2020 | Petr Prokopec
Jakkoli to zní bizarně, i toto je součást doby moderního automobilového sběratelství a aut od počátku vyvíjených s tím, že se stanou předmětem zájmu právě takových lidí.
Před měsícem došlo na několik dražeb Fordů GT. Šlo o více než dva roky staré exempláře, u nichž vypršelo časové omezení na prodej dalšímu majiteli. Tato část prodejní smlouvy vešla ve známost hlavně díky Johnu Cenovi, americkému wrestlerovi a herci, který svůj kousek prodal jen pár dnů po převzetí, což vyústilo v litý a nakonec smírný souboj právníků. Na čem přesně se obě strany domluvily, nevíme, americká celebrita ale mimo jiné náhle začala apelovat na ostatní majitele, aby smlouvu rozhodně neporušovali.
Těmito slovy se ale evidentně neřídil každý. Přišly totiž další žaloby a mezi nimi i ta týkající se vozu vyrobeného v roce 2008. Ten původně zamířil do Kanady, kde si jej měl objednat Steven Hudson, někdejší šéf společnosti Element Financial, a to skrze dealerství Downtown Ford v Torontu. Vůz měl být napsán na firmu, nicméně ta prý nebyla Hudsonem ovládána. Místo toho držel kormidlo společnosti v rukou jeho společník Bradley Nullmeyer.
Právě Nullmeyer měl dle aktuálního Hudsonova tvrzení zneužít jméno svého bývalého obchodního partnera. Důvod má být jednoduchý - pouhých dvacet dnů po uskutečnění původní koupě Nullmeyer prodal firmu, na kterou byl Ford GT zapsán. Tím se omezení převodu vlastnictví celkem elegantně vyhnul - auto majitele nezměnilo, patřilo stále stejné firmě. Tu ale nově začala ovládat společnost Silver Arrows Cars, která se specializuje na exotické vozy. A ta firmu i s autem prodala dál.
Není známo, za jakou sumu společnost změnila majitele poprvé, ceny zbylých transakcí ale ano. Původní cena vozu činila 690 800 kanadských dolarů (cca 12,1 milionu Kč), když jej převzala společnost SR Auto Group jakožto třetí majitel v pořadí, zaplatila již cenu 1 734 480 CAD (30,4 mil. Kč). Kupé následně zamířilo na měsíc do skladiště firmy Engineered Automotive, přičemž bylo nabídnuto k dalšímu odprodeji. A právě v té chvíli se o všem dozvěděl Ford.
Automobilka nicméně dalšímu transferu nedokázala zabránit, a to i proto, že vůz měl být k nabízen v Evropě, jakkoliv fyzicky byl i nadále v Kanadě. Zde jej měl i s firmou za ním stojící odkoupit kdosi z Hongkongu, jenž nejspíše zůstává aktuálním majitelem. Jestli tomu tak ale doopravdy je, nelze v tuto chvíli říct. Stejně jako bude třeba opravdu pečlivého soudce, neboť zatím není jisté, kdo onu dvouletou klauzuli porušil.
Tak či onak Ford touží po krvi, Hudson se ale tváří, že za nic nemůže. Podle něj bylo jen zneužito jeho jméno a on sám neměl vůbec nic společného ani s původní koupí, ani s následnými transfery. Nullmeyer pak veškerá obvinění odmítá, zatímco Timothy Quocksister, šéf společnost Silver Arrows Cars, uvádí, že o existenci oné klauzule neměl ani ponětí. To však vyvrací Jeffrey Siegel, který měl prodej zprostředkovat. Za to nedostal jen oficiální provizi, ale i „všimné“ od Nullmeyera.
Ford i proto žaluje všechny zúčastněné, včetně svého vlastního zákazníka, který od něj vůz za plnou cenu koupil. Požaduje 1 milion kanadských dolarů (17,51 mil. Kč) jako odškodné, zároveň má dojít k uhrazení veškerých soudních výloh, stejně jako automobilka požaduje zrušení původní smlouvy a blokaci veškerých dalších transferů. A v neposlední řadě by se do jejího majetku měl navrátit i samotný vůz, což ale půjde asi těžko, neboť aktuálně ani nikdo neví, kde se GT nachází.
Šaráda tedy zjevně bude ještě chvíli pokračovat, přičemž se sluší dodat, že v podstatě započala již v roce 2016, kdy Ford spustil výběr zájemců. Automobilka chtěla, aby se z auta stal sběratelský kousek, po kterém budou prahnout lidé, kterým ho nedopřeje. Toho skutečně docílila, někteří se ale zjevně rozhodli, že jejím záměrům učiní přítrž a udělají z něj obchodovatelný předmět „jinak”. Kdyby auto normálně prodávala v počtech, po kterých trh prahne, podobné nesmysly by nemusela řešit.








Zdroj: Auto News
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včeraFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včeraStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva