Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fotbalisté Realu si převzali nová BMW zdarma. Volně si vybrat už nemohli, z modelů přesto nevyhrál elektromobil
11.10.2023 | Petr Prokopec
Mnichovská automobilka nahradila v roli sponzora slavného klubu konkurenční Audi teprve loni, podobně jako v případě podobných spoluprací čtyř kruhů ale už hráči nemohou volit čistě spalovací auta. Přesto nejvíc z nich zvolilo vůz, který se spalovacím motorem stojí i padá.
V loňském roce se fotbalisté Realu Madrid museli po takřka dvou dekádách rozloučit s vozy značky Audi. Německá automobilka se totiž nedomluvila s vedením klubu na pokračování sponzorství mimo jiné proto, že pro ni začal být důležitějším partnerem Bayern Mnichov. Hráči jako Luka Modric či trenér Carlo Ancelotti ale pochopitelně v té chvíli nemuseli na tréninky docházet pěšky. Místo čtyř kruhů totiž velmi rychle zaujalo BMW, které si přidalo další fotbalový zářez na pažbu - kromě Realu Madrid totiž sponzoruje také AC Milán.
My se dnes budeme soustředit na španělský klub, který si nová auta s modrobílým logem mohl poprvé vybrat již loni v listopadu. Tehdy však byly hráčům a manažerům po domluvě nabídnuty pouze ryze elektrické modely i4 a iX. Letos byla nabídka alespoň o něco štědřejší, neboť do portfolia spadlo rovněž plug-in hybridní SUV XM a vrcholná elektrická limuzína i7. Po té ale nakonec sáhl pouze jediný hráč, a sice Nacho Fernández. Mimo něj ji pak zvolil ještě prezident klubu Florentino Perez.
Zmíněný Modric stejně jako loni zvolil BMW iX, přičemž kromě něj se pro tento vůz rozhodlo šest dalších hráčů. Stejný počet je spojen se sedanem i4, který si opětovně užívá také Ancelotti, vůbec největší zájem byl nicméně o XM. Tedy o druhý nejdražší vůz, jaký automobilka aktuálně nabízí, na plug-in hybridní SUV si totiž musíte připravit minimálně 4 405 700 Kč. Za to dostáváte 4,4litrový osmiválec doplněný elektrickým ústrojím. Celá soustava produkuje 653 koní, s nimiž je možné pokořit stovku za 4,1 sekundy.
Stejně rychlé je BMW iX, které má přitom na kontě „pouze“ 523 koní. S těmi nicméně nelze počítat věčně, výkon elektrického ústrojí vždy závisí na napětí v celém systému. To nicméně s ubývající kapacitou baterií klesá. Stejně jsou na tom modely i4 a i7, kdy v prvním případě klub dostal k dispozici provedení M50 (536 koní, stovka za 3,3 sekundy), zatímco v tom druhém šlo o variantu xDrive60 (544 koní, stovka za 4,5 sekundy). Ceny pak startují na 1 908 400 Kč, respektive na 3 552 900 Kč.
Abychom pak výčet dat a cen uzavřeli, musíme zmínit ještě částku 2 705 300 Kč, za kterou je k mání iX xDrive50. SUV má k dispozici baterie o největší kapacitě (111,5 kWh), zatímco i7 si musí vystačit se 101,7 kWh a i4 pouze s 83,9 kWh. Dle automobilky pak dojezd činí 630, 625 a 510 km, to je však ryzí teorie. V reálném světě mohou hráči a manažeři počítat s nižšími čísly, cestu na trénink ale zvládnou bez problémů. A protože zázemí klubu je již osazeno dobíječkami, dostanou se i zpět domů.
Seznam hráčů Realu Madrid a jejich BMW pro sezónu 2023/2024
Thibaut Coutois - BMW XM
Kepa Arrizabalaga - BMW XM
Dani Carvajal - BMW XM
Jude Bellingham - BMW XM
Dani Ceballos - BMW XM
Arda Güler - BMW XM
Rodrygo - BMX XM
Joselu - BMW XM
Andriy Lunin - BMW iX xDrive50
David Alaba - BMW iX xDrive50
Antonio Rüdiger - BMW iX xDrive50
Toni Kroos - BMW iX xDrive50
Fede Valverde - BMW iX xDrive50
Brahim Díaz - BMW iX xDrive50
Luka Modric - BMW iX M60
Eder Militao - BMW i4 M50
Lucas Vázquez - BMW i4 M50
Fren García - BMW i4 M50
Ferland Mendy - BMW i4 M50
Eduardo Camavinga - BMW i4 M50
Vinicius - BMW i4 M50
Carlo Ancelotti - BMW i4 M50
Aurelien Tchouameni - BMW i4 eDrive35
Nacho Fernández - BMW i7 xDrive60
Florentino Perez - BMW i7 xDrive60
























Fotbalisté a manažeři klubu Real Madrid se pochlubili novými služebními vozy, se kterými musí jezdit nejen na tréninky, ale na veškeré oficiální akce. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Luca Marini zůstává v nemocnici, kdo pojede místo něho? včera 15:15
- Toprak pojede MotoGP s Pramac Yamahou 30.5.2025
- Salač si vyzkoušel nový povrch Masarykova okruhu 30.5.2025
- Co nového v Supersportech? 29.5.2025
- Změny u Yamahy ve WorldSBK a WorldSSP 29.5.2025
Nejnovější články
Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
před 22 minutamiPeugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
včeraToyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
včeraUnikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
včeraFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
včera
Živá témata na fóru
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.31. 14:17 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.31. 14:17 - pavproch
- VZKAZY 05.31. 14:09 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.30. 20:29 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.30. 20:22 - řidičBOB
- Rychlodotazy 05.30. 13:57 - delphin
- Politický koutek 05.29. 13:49 - jerry
- BMW Divize 05.29. 13:32 - pavproch