Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR
9.2.2021 | Petr Miler
Možná jste zapomněli, že vůbec existuje a popravdě řečeno bychom se vám ani nedivili. Svého času musel mít takové auto v nabídce každý, dnes už kompaktní sedany neprodává skoro nikdo. Renault ano, faceliftovaný Mégane dorazil i k nám.
Přízeň zákazníků je vrtkavá a některá auta o ni přijdou dříve, než stihnou říci: „Kam se všichni poděli?” Své by o tom mohla vyprávět MPV, třídvéřové hatchbacky nebo levnější kupé, nejsou to ale jediné automobilové segmenty, které v poslední dekádě či dvou zachází v Evropě na úbytě. Jednou z nich jsou také kompaktní sedany.
Zatímco o třídu, dvě i tři výše jde o vyhledávané karosářské verze, v té nižší střední o ně nezavadí skoro nikdo. Přitom ještě docela nedávno šlo o samozřejmou součást nabídky prakticky každého většího výrobce. Když se podíváme na nejprodávanější kompaktní auta v Evropě v loňskem roce, pak můžeme směle říci, že sedany nabízel vedle Golfu Volkswagen (Jetta, Bora), Ford (Escort a Focus sedan), Peugeot (306 sedan), Seat (Toledo), Opel (Astra sedan), Kia, Toyota, Fiat, Hyundai, Honda... No zkrátka téměř všichni, dnes už jde jen o pár posledních mohykánů populárních obvykle jen ve východnějších cípech Evropy.
Z nejprodávanějších typů jsme vynechali pouze Škodu a Renault - protože Octavia si jako liftback na sedan vždy tak trochu hrála a Renault na rozdíl od většiny ostatních myšlenku kompaktního sedanu nikdy neopustil. Prodává jej dokonce i u nás pod názvem GrandCoupé a i po loňském faceliftu s tím bude pokračovat - dnes odhalil jeho české ceny.
Než se k nim dostaneme, připomeňme to hlavní. Jednak je třeba říci, že pokud vám dnešní příchod jakéhokoli faceliftovaného Méganu na trh přijde zvláštní, je to tím, že zbylé karosářské verze se i s některými nemilými novinkami modernizace dočkaly už dříve. Sedan zůstával v nabídce v původní podobě, nebylo to ale tím, že by s ním dále nepočítal, jen kvůli jeho výrobě v Turecku osvěžení nabídky odložil. Co je tedy nového?
V případě venkovních změn je to hledání pěti rozdílů, auto má vepředu jen přepracovaná světla s LED technikou, nový přední nárazník a masku chladiče s jinak řešeným chromováním. Zboku vidíme nové designy litých kol, zezadu pak opět upravený nárazník s falešnými výfuky a modifikovaná koncová světla.
Více změn je v interiéru, který už standardně počítá s 10,2" digitální přístrojovkou s možností integrace map navigace, v závislosti na výbavovém stupni pak přibyl i nový, 9,3" výstup multimediálního systému ve tvaru tabletu, jak je dnes populární. Nový je i samotný infotainment (přepracovaný Renault Easy Link) podporující Android Auto a Apple CarPlay. Nové jsou také zbývající fyzické ovladače s poněkud intuitivnějším ovládáním, ovladač Multi-Sense, ambientní osvětlení, falešný zvuk R-Sound nebo elektrické ovládání sedadla řidiče.
Technika auta se zásadně nezměnila, pouze pod kapotou základní verze TCE 115 už není čtyřválec 1,3 turbo, ale tříválec 1,0 znovu se 115 koňmi. Z toho asi nelze skákat dva metry do vzduchu, tato verze se ale v Česku vůbec prodávat nebude. Zajímavější motor 1,3 turbo se 140 koňmi už ale ano, a to s manuálem a automatem, k dispozici je také diesel 1,5 Blue dCi se 115 koňmi opět se dvěma volbami mezi převodovkami.
Základní cena se s faceliftem posunula poměrně značně nahoru, přibližně o 15 %, takže nyní vůz pořídíte nejlevněji s motorem TCE 140 s manuálem a výbavou Zen za 460 tisíc Kč. Tato cena si říká „akční”, ale je to pravděpodobně věčná akce, neboť za vyšší sumu by šlo o docela drahý špás. Se základní výbavou, která mimochodem není úplně chudá a čítá mimo jiné LED světlomety, automatickou klimatizaci nebo zadní parkovací senzory, lze dále spojit 115koňový diesel za 486 tisíc.
S vyšší úrovní výbavy Intens (Zen+) - takto ji označuje sám Renault -, je paleta možností o něco bohatší, navíc v základu dostanete třeba i navigaci a hliníková kola (celý výčet najdete v galerii níže). S benzinem pak vůz stojí 505 tisíc, s dieselem 531 tisíc, za automat se připlácí 52 tisíc Kč. Pokud byste měli zájem, auto je k dispozici k objednání ihned a pokud Renaultu nedojdou čipy i v Turecku, svého auta byste se mohli dočkat v řádu týdnů.


Renault i v Česku začal prodávat faceliftovaný Mégane sedan alias GranCoupe, ceny s modernizací zamířily vzhůru. Grafika: Renault
Faceliftovaný Mégane GranCoupe do detailu obrazem. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 5 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Uniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
před 4 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 5 hodinamiPotopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 6 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral