Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR

Možná jste zapomněli, že vůbec existuje a popravdě řečeno bychom se vám ani nedivili. Svého času musel mít takové auto v nabídce každý, dnes už kompaktní sedany neprodává skoro nikdo. Renault ano, faceliftovaný Mégane dorazil i k nám.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR

9.2.2021 | Petr Miler

Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR

/

Foto: Renault

Možná jste zapomněli, že vůbec existuje a popravdě řečeno bychom se vám ani nedivili. Svého času musel mít takové auto v nabídce každý, dnes už kompaktní sedany neprodává skoro nikdo. Renault ano, faceliftovaný Mégane dorazil i k nám.

Přízeň zákazníků je vrtkavá a některá auta o ni přijdou dříve, než stihnou říci: „Kam se všichni poděli?” Své by o tom mohla vyprávět MPV, třídvéřové hatchbacky nebo levnější kupé, nejsou to ale jediné automobilové segmenty, které v poslední dekádě či dvou zachází v Evropě na úbytě. Jednou z nich jsou také kompaktní sedany.

Zatímco o třídu, dvě i tři výše jde o vyhledávané karosářské verze, v té nižší střední o ně nezavadí skoro nikdo. Přitom ještě docela nedávno šlo o samozřejmou součást nabídky prakticky každého většího výrobce. Když se podíváme na nejprodávanější kompaktní auta v Evropě v loňskem roce, pak můžeme směle říci, že sedany nabízel vedle Golfu Volkswagen (Jetta, Bora), Ford (Escort a Focus sedan), Peugeot (306 sedan), Seat (Toledo), Opel (Astra sedan), Kia, Toyota, Fiat, Hyundai, Honda... No zkrátka téměř všichni, dnes už jde jen o pár posledních mohykánů populárních obvykle jen ve východnějších cípech Evropy.

Z nejprodávanějších typů jsme vynechali pouze Škodu a Renault - protože Octavia si jako liftback na sedan vždy tak trochu hrála a Renault na rozdíl od většiny ostatních myšlenku kompaktního sedanu nikdy neopustil. Prodává jej dokonce i u nás pod názvem GrandCoupé a i po loňském faceliftu s tím bude pokračovat - dnes odhalil jeho české ceny.

Než se k nim dostaneme, připomeňme to hlavní. Jednak je třeba říci, že pokud vám dnešní příchod jakéhokoli faceliftovaného Méganu na trh přijde zvláštní, je to tím, že zbylé karosářské verze se i s některými nemilými novinkami modernizace dočkaly už dříve. Sedan zůstával v nabídce v původní podobě, nebylo to ale tím, že by s ním dále nepočítal, jen kvůli jeho výrobě v Turecku osvěžení nabídky odložil. Co je tedy nového?

V případě venkovních změn je to hledání pěti rozdílů, auto má vepředu jen přepracovaná světla s LED technikou, nový přední nárazník a masku chladiče s jinak řešeným chromováním. Zboku vidíme nové designy litých kol, zezadu pak opět upravený nárazník s falešnými výfuky a modifikovaná koncová světla.

Více změn je v interiéru, který už standardně počítá s 10,2" digitální přístrojovkou s možností integrace map navigace, v závislosti na výbavovém stupni pak přibyl i nový, 9,3" výstup multimediálního systému ve tvaru tabletu, jak je dnes populární. Nový je i samotný infotainment (přepracovaný Renault Easy Link) podporující Android Auto a Apple CarPlay. Nové jsou také zbývající fyzické ovladače s poněkud intuitivnějším ovládáním, ovladač Multi-Sense, ambientní osvětlení, falešný zvuk R-Sound nebo elektrické ovládání sedadla řidiče.

Technika auta se zásadně nezměnila, pouze pod kapotou základní verze TCE 115 už není čtyřválec 1,3 turbo, ale tříválec 1,0 znovu se 115 koňmi. Z toho asi nelze skákat dva metry do vzduchu, tato verze se ale v Česku vůbec prodávat nebude. Zajímavější motor 1,3 turbo se 140 koňmi už ale ano, a to s manuálem a automatem, k dispozici je také diesel 1,5 Blue dCi se 115 koňmi opět se dvěma volbami mezi převodovkami.

Základní cena se s faceliftem posunula poměrně značně nahoru, přibližně o 15 %, takže nyní vůz pořídíte nejlevněji s motorem TCE 140 s manuálem a výbavou Zen za 460 tisíc Kč. Tato cena si říká „akční”, ale je to pravděpodobně věčná akce, neboť za vyšší sumu by šlo o docela drahý špás. Se základní výbavou, která mimochodem není úplně chudá a čítá mimo jiné LED světlomety, automatickou klimatizaci nebo zadní parkovací senzory, lze dále spojit 115koňový diesel za 486 tisíc.

S vyšší úrovní výbavy Intens (Zen+) - takto ji označuje sám Renault -, je paleta možností o něco bohatší, navíc v základu dostanete třeba i navigaci a hliníková kola (celý výčet najdete v galerii níže). S benzinem pak vůz stojí 505 tisíc, s dieselem 531 tisíc, za automat se připlácí 52 tisíc Kč. Pokud byste měli zájem, auto je k dispozici k objednání ihned a pokud Renaultu nedojdou čipy i v Turecku, svého auta byste se mohli dočkat v řádu týdnů.


Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 1 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift dalsi 02Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 2 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift dalsi 03
Renault i v Česku začal prodávat faceliftovaný Mégane sedan alias GranCoupe, ceny s modernizací zamířily vzhůru. Grafika: Renault

Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 3 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift 01Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 4 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift 02Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 5 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift 03Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 6 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift 04Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 7 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift 05Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 8 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift 06Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 9 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift 07Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 10 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift 08Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 11 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift 09Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 12 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift 10Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 13 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift dalsi 01Francouzi křísí vymírající třídu aut inovací jednoho z posledních mohykánů, dorazil i do ČR - 14 - Renault Megane sedan GrandCoupe 2021 facelift 11
Faceliftovaný Mégane GranCoupe do detailu obrazem. Foto: Renault

Zdroj: Renault

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše