Giugiaro Clipper: elektrické MPV na platformě MQB má ujet na nabití 540 km

Giugiaro překvapil elektrickým MPV, které je schopno odvézt až šest lidí a nálož zavazadel. Dojet má přes 500 km daleko, ne však maximálkou 204 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Giugiaro Clipper: elektrické MPV na platformě MQB má ujet na nabití 540 km

3.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Giugiaro Clipper: elektrické MPV na platformě MQB má ujet na nabití 540 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Giugiaro překvapil elektrickým MPV, které je schopno odvézt až šest lidí a nálož zavazadel. Dojet má přes 500 km daleko, ne však maximálkou 204 km/h.

Studio Italdesign Giugiaro bylo v roce 2010 pohlceno koncernem Volkswagen. Není tedy až tolik překvapivé, že letos na autosalon v Ženevě přivezl Giugiaro koncept MPV budoucnosti, které stojí na modulární platformě MQB. Designový dům nám na konceptu Clipper ukazuje svojí představu o inovativním šestimístném rodinném voze.

Clipper se podle zveřejněných zpráv vyznačuje platformou MQB a do ní implantovanou dvojicí elektromotorů, které dokážou s pomocí objemných (přesné specifikace ale chybějí) akumulátorů pohánět vůz prý až 540 kilometrů na jediné nabití. Každá z elektrických pohonných jednotek disponuje silou 150 koní, celkový výkon tedy dosahuje hodnoty rovné dvojnásobku. Proto se také tahle elektrická „věc“ dokáže rozjet až na 204 kilometry v hodině.

Akumulátory jsou údajně implantovány do podlahy vozu, čímž spoří prostor pro posádku v největší možné míře a současně je tak dosaženo nízkého těžiště. Na prostornosti kabiny má také samozřejmě velkou zásluhu absence klasického spalovacího motoru. K dispozici tak mohou být tři řady po dvou sedadlech, přičemž po sklopení té zadní vznikne rovná ložná plocha a objem 900 litrů.

Italdesign známý zejména exotickými koncepty jako byl například krasavec Brivido nebo kříženec Parcour, který havaroval loni v Goodwoodu a ze kterého se stal SUVersport Audi Nanuk, prozradil také rozměry. Clipper je údajně 4 534 milimetrů dlouhý a své jméno zdědil po plachetnici. Ke konceptům se ale v podstatě hlásí jen předními motýlími a zadními racčími dveřmi.

Skutečně, všechny dveře se otevírají vzhůru a B-sloupky chybějí, respektive jsou integrovány do zadního páru. Díky tomu je zaručen bezproblémový přístup do interiéru a všech šest pasažérů tak může nastupovat klidně současně. Interiér je jednoduše high-tech a založen je na vizuální lehkosti. Tradiční ovládání palubní desky je přesunuto do plovoucího tabletu na centrální konzoli, přičemž ten si mohou jednotlivé řady doslova posílat po uprostřed usazených ližinách. K tomuto kroku se tvůrci uchýlili, jelikož nebyli limitováni objemným tunelem převodovky.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Giugiaro Clipper: elektrické MPV na platformě MQB má ujet na nabití 540 km - 1 - Giugiaro Clipper 2014 zeneva 01Giugiaro Clipper: elektrické MPV na platformě MQB má ujet na nabití 540 km - 2 - Giugiaro Clipper 2014 zeneva 02Giugiaro Clipper: elektrické MPV na platformě MQB má ujet na nabití 540 km - 3 - Giugiaro Clipper 2014 zeneva 03Giugiaro Clipper: elektrické MPV na platformě MQB má ujet na nabití 540 km - 4 - Giugiaro Clipper 2014 zeneva 04Giugiaro Clipper: elektrické MPV na platformě MQB má ujet na nabití 540 km - 5 - Giugiaro Clipper 2014 zeneva 05
Elektrické vozy nás většinou nechávají chladnými, ale Giugiaro Clipper není zcela bez nápadu. S využitím MQB není ani zcela mimo hru

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.