Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Giugiaro GEA: luxusní koncept Audi budoucnosti nabíízí autopilot a posilovnu
2.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Není to překlep, novinka Italdesignu, dívající se daleko do budoucna, nabídne na palubě i cvičební zařízení. O pohon se ale stará 775 elektrických koní, nikoliv pasažéři.
Doplněno 3. 3.: Dostala se k nám pořádná fotosada Giugiara GEA, takže se o ni můžeme s vámi podělit. Joystick místo volantu je očividně stále spíš volantem než joystickem, i tak ale v praktičnosti na klasický kulatý volant zdaleka nedosáhne. A vyrobit postel ze sklopeného předního sedadla nejspíš bude náročnější a výsledek méně pohodlný, než se to podle původních informací zdálo.
Zatímco se Volkswagen Sport Coupé GTE Concept dívá tak nanejvýš do konce příštího roku, tmavomodrý stroj s názvem Giugiaro GEA, které představilo studio Italdesign, také vlastněné Volkswagenem, hledí do budoucnosti mnohem, mnohem dál. Je to luxusní elektromobil s možností autonomního řízení, s délkou 5 370 mm je o více než 23 cm delší než Audi A8 a právě do řad čtyř kruhů by se v budoucnosti mohla jeho produkční verze zařadit. Tedy, pokud by něco jako sériová výroba bylo v plánu.
Tento koncept je totiž sérii tak vzdálený, že se o výrobě uvažovat moc nedá, alespoň rozhodně ne v tomto desetiletí. Důvodem je zejména autopilot, který ještě má pořádně co zlepšovat, a to u všech, kdo ho vyvíjejí. Nejen samočinně však může GEA jezdit - vezmete-li do ruky joystick, který tu je místo volantu, můžete vůz ovládat i sami.
Na povel budete mít 774 elektrických koní, které zvládnou vůz rozjet až na 250 km/h a pramení z celkem čtyř elektromotorů - dva jsou na přední a dva na zadní nápravě. Nevíme, jakou technologii využívají baterie, jakou mají kapacitu ani jaký je odhadovaný dojezd, ale vzhledem k tomu, že GEA je koncept a že schopnosti elektromobilů s bateriemi jsou dobře známé, není to úplně podstatné. Zajímavější je hmotnost tohoto stroje, která se díky širokému použití karbonu, hořčíku a hliníku dostala na zhruba 2 000 kilogramů.
Zvenčí tento „stylový sedan se sportovním podtextem”, jak o něm hovoří Italdesign, zaujme mimo jiné i koly. Ta mají průměr 26 palců a paprsků je na každém z nich šedesát. A údajně jsou vyfrézována z jednoho kusu hliníkové slitiny, nejsou odlita, jak je to u kol běžné dnes. Tenká světla vpředu využívají technologii LEDek a laserů a pokud řídí člověk, svítí bíle. Když předáte otěže autopilotu, změní se jejich barva na modrou.
Giugiaro GEA nemá konvenční B-sloupek, do kabiny se nastupuje proti sobě otvíranými dveřmi. Tento stroj myslí zejména na pasažéry zadních sedadel; rozvor je 333 cm, takže tu bude místa jistě spousta. Interiér je podle dostupných informací plný luxusních a zároveň přírodních materiálů, čekejme tedy nepříliš lakované dřevo, vlněnou tkaninu a kožené potahy všeho myslitelného. Integrovaný smartphone na zadních místech umožňuje ovládat většinu funkcí vozu a také zvolit ze třech různých módů interiéru - Business, Wellness a Dream.
V režimu Business se z GEA stane pojízdná kancelář; zadním pasažérům se ze stropu vyklopí dva průhledné monitory pro práci. Sedadlo předního spolujezdce je možno otočit, aby spolu mohli cestující snáze hovořit, anebo je možno sedadlo sklopit a vytvořit tak pracovní desku. Počítejte také s připojením k internetu, bez kterého si dnes většinu kancelářské práce představit nedovedeme.
Mód Wellness není ani tak lázněmi, jako spíš posilovnou. Vzadu se vyklopí hliníková držadla, která mohou být použita pro cvičení horní půlky těla, z podlahy se vysunou plošky k posilování nohou. Mezi zadními sedadly také najdete ledničku na uložení chlazených nápojů, takže tam kromě koňaku můžete dát i vodu, která se při cvičení hodí víc. A na oněch výklopných obrazovkách si můžete pustit instruktážní video. Zda cvičením můžete nabíjet baterie, známo není.
Poslední režim Dream má být pro pasažéry co nejvíce uvolňující. Ambientní osvětlení interiéru se rozsvítí modrou barvou a zadní sedačky je možné různě sklápět. Pravé zadní místo lze dokonce ve spolupráci s pravou přední sedačkou složit do roviny a vytvořit tak postel. Asi tedy nebude pohodlná jako lůžko ve vaší ložnici doma, ale proč ne.
Je tedy nasnadě, že řidič v Giugiaru GEA není tak podstatný jako pasažéři. Bude mít ale k dispozici kromě výše zmíněného joysticku místo volantu také 12palcovu obrazovku jako přístrojový štít a na onom joysticku budou tři tlačítka, která budou automobil ovládat a přepínat mezi autonomním a manuálním řízením. Pro účely tohoto režimu také očekávejme dvojici pedálů.
Jak to bude s výrobou, jsme naznačili už začátkem článku - nepočítejme s tím, že by se v dohledné době tento stroj do produkce dostal. Některé z prvků bychom však v jiných sériových autech budoucnosti vidět mohli, jako například právě autopilot či třeba i vlněné tkaniny v interiéru. Nepočítejme ale s palubní posilovnou ani s koly frézovanými z jediného bloku kovu, i když...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.

















Giugiaro GEA je koncept luxusního auta budoucnosti s 26" koly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 11 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Jindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před hodinouLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 2 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 5 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 7 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.18. 17:25 - Snowman000
- BMW Divize 09.18. 16:19 - pavproch
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan