Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
GM opět propouští, padáka dostane přes 1 000 lidí. „Když budujeme budoucnost, musíme dělat odvážná rozhodnutí,” říká
22.8.2024 | Petr Prokopec
Na jednu stranu je to standardní opatření vedoucí ke zvýšení efektivity, na tu druhou je třeba se ptát, jakou budoucnost - a pro koho vlastně - GM těmito opatřeními buduje? Odpovědi moc pozitivně nevyznívají.
Vždy jsme měli pocit, že automobilky ve vrcholném managementu zaměstnávají pouze ty nejschopnější z nejschopnějších. Přece jen jde o extrémně konkurenční obor, který za obrovských nákladů a minimálních marží pracuje s pokročilou technikou a širokými masami potenciálních zákazníků. Jenže v poslední době se zdá, že pozice manažerů místo obchodníků zaujali úředníci, jejichž rozhodnutí lze přirovnávat snad jen k dalšímu hřebíku, který je zatloukán do rakve jimi řízené firmy, popř. celé branže.
Nově nám obočí tancuje po čele při pohledu na krok koncernu General Motors. Ten se totiž podle zdrojů CNBC chystá propustit víc než tisícovku zaměstnanců.
Jde o spoustu lidí, jedná se dnes o 1,3 procenta všech lidí, kteří pro tuto automobilku po celém světě pracují. Nejvíc výpovědí se bude rozdávat ve Warrenu v americkém Michiganu, kde o práci přijde 600 zaměstnanců. „Když budujeme budoucnost GM, musíme učinit odvážná rozhodnutí a upřednostni investice, které budou mít největší dopad,“ uvedl k věci mluvčí GM.
Něco takového jistě pochopit lze, problémem ale je, že GM vidí svou budoucnost v neefektivní elektromobilitě, které pokládá na oltář prakticky všechno ostatní. Automobilka tak podle mluvčího „redukuje některé týmy v oddělení, jenž zajišťují software a služby“. Tedy jinými slovy, v době, kdy je na miliony a miliony řádků počítačových kódů kladen stále větší důraz a kdy třeba multimédia jsou zákazníky kritizovány nejvíce, americký koncern snižuje stavy tam, kde by spíše měl nabírat. Zvláště když se rozhodl, že nebude spoléhat na Android Auto a Apple CarPlay, nýbrž upřednostní vlastní software.
Informace naznačují, že tento krok je vyústěním odchodu Mika Abbotta, viceprezidenta právě pro software. Ten musel automobilku opustit na počátku roku kvůli zdravotním potížím, vhodného nástupce ale nejspíše GM nesehnalo. A protože nemá v ruce kapitána, posílá evidentně ke dnu i část svého vlastního loďstva. Něco takového nám hlava opravdu nebere, zvláště když to ani s onou inklinací k elektromobilitě dohromady nejde.
Kromě toho je třeba vzpomenout, že i GM neskutečně věří programům předplatného, ze kterých si automobilky do budoucna chtějí udělat obrovskou dojnou krávu. Jenže i něco takového vyžaduje dokonalý software, jinak zkrátka za aplikace a další služby nikdo platit nebude. GM ke všemu bude muset překonat Apple i Android, což nebude jednoduché, neboť jde o technologické společnosti, které se věnují jen jedinému oboru a nemusí dělit svou pozornost mezi další úkony.
Kroky GM nám tak nedávají smysl, ale není to poprvé. Ostatně už dřívější problematická rozhodnutí firmy z tohoto ranku byla pod tíhou pozdější přehodnocena. A máme pocit, že tohle se mezi ně přidá.
Elektromobily jako třeba Blazer EV SS se bez skvělého softwaru neobejdou. Zrovna na palubní elektroniku si pak majitelé nových aut stěžují nejvíce, a to napříč celou branží. Že tedy GM propouští právě lidi, kteří se na jeho vývoji a fungování podílí, nám hlava nebere. Foto: Chevrolet
Zdroj: CNBC
Bleskovky
- Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
5.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- David Alonso je 13. mistrem světa Moto3 včera 22:28
- Suverénním vítězem se stal Bagnaia, Martin teď vede o pouhých 10 bodů včera 10:11
- Premiérové vítězství Gonzalese, třetí byl odmávnut Salač včera 09:33
- Alonso mistrem světa Moto3 včera 08:53
- Bagnaia vítězem SprintRace v Japonsku 5.10.2024
Nejnovější články
- Zlatan Ibrahimovič říká, že Volvo je čínská, ne švédská automobilka, i když si ho dekádu platila jako ambasadora
před 48 minutami - Maserati ukázalo unikátní supersport určený pro potomky jeho zakladatelů. To je ten marketing, který zachrání prodeje?
včera - Poslední nové auto s továrním CD přehrávačem zmizelo z nabídky, pro kdysi převratný nosič je to konec jeho éry
včera - Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
včera - Vysoká cla Číňany nezastaví, říká prodejní šéf Škody, od EU chce ale místo regulací jen peníze
včera
Živá témata na fóru
- Dovolená (obecné vlákno - destinace, zážitky) 10.07. 04:51 - Jaggie
- Kdo má přednost? 10.07. 00:41 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.07. 00:35 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 10.07. 00:31 - Předseda
- Pneu koutek 10.06. 21:47 - M.Z.
- BMW Divize 10.06. 14:20 - pavproch
- Cyklistické vlákno 10.06. 14:06 - pavproch
- Rychlodotazy 10.06. 08:27 - honziss