Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Godzilla se vrátí a znovu chce vytřít zrak všem, její pohon jí ale může u EU zlomit vaz
8.11.2021 | Petr Prokopec
Už to není jen spekulace, šéf automobilky i šéf designu potvrdili, že vůz vzniká již třetím rokem a chce být znovu tak převratný, jako byl svého času ten stávající. Paradoxně právě proto ale může Evropu minout.
Životní cyklus většiny moderních aut se pohybuje okolo šesti až sedmi let. Po čtyřech letech navíc obvykle přichází facelift, který má vozu pojistit zájem publika pro zbývající roky. Najdou se však i anomálie a jedna z těch aktuálních se paradoxně rekrutuje z velmi konkurenčního sportovního segmentu. Jde o Nissan GT-R R35, který dorazil na trh již v roce 2007 a nikdo zasvěcený mu neřekne jinak než Godzilla. Od té doby se přitom podstatně nezměnil, jakkoliv jej japonská automobilka opakovaně inovovala. Zatímco tedy zpočátku disponoval 487 koňmi, dnes jich ve verzi Nismo nabízí rovných 600.
Jakkoliv ani druhý zmíněný údaj nepůsobí stávající optikou závratně, GT-R se díky špičkové technice stále řadí na vrchol potravního řetězce. Zrychlit na stovku dokáže za 2,6 sekundy, čímž dokáže bez problémů konkurovat jak Bugatti Chiron, tak elektrickému Porsche Taycan Turbo S. Pokud tedy Japonci chvíli odpočívali na výsluní, nikdo by se jim vlastně ani nemůže divit. Jejich model byl totiž tak napřed, že i po 14 letech zvládá držet krok i s tou nejmodernější konkurencí.
Během té doby se o nové generaci mluvilo nesčetněkrát, v poslední době jsme ale slýchali také spekulace o tom, že už nikdy nepřijde. Realitou se nicméně stane první možnost, Nissan na GT-R s interním označením R36 pracuje již třetím rokem. Za dveřmi ale stále není - Japonci ani z ní nehodlají udělat krátkodobou záležitost, a proto počítají se zcela novou platformou. Ta pak sice má umožnit integraci elektrifikovaného ústrojí, značka se ale dle svého šéfa Makoto Uchidy může obejít i bez něj. Její vývoj totiž neovlivňuje pochybná papírová ekologie, nýbrž snaha zůstat na vrcholu sportovního segmentu.
Ještě dále než Uchida ovšem zachází designový šéf značky Alfonso Albaisa. Ten dodal, že „je otázkou, zda vůz budeme elektrifikovat hodně nebo vůbec. Stoprocentně ale budeme mít novou platformu a náš cíl je jasný: GT-R musí být nejrychlejší vůz svého druhu. Musí dominovat závodním okruhům. A musí také hrát pokročilou technologickou hru. Ale to neznamená, že musí být elektrický.“
Daná slova jsou přitom v dnešní době přímo rajskou hudbou, neboť nové GT-R může být i nadále zastáncem staré školy. A to nikoliv jen po stránce motorické, Albaisa se nechává inspirovat minulostí i v případě designu. Novinka tak má připomínat hlavně hranatou generaci R32, která přišla v roce 1989. „Jednoduše se nestará o to, co dělají ostatní supersporty. Pouze křičí do celého světa: 'Já jsem GT-R, já jsem cihla, chyť mě!',“ říká dále Albaisa. S tím má ale konkurence soustavně problém.
Tohle pro nás ale ve výsledku nemusí být až tak dobré zprávy. Je totiž třeba připomenout stále přísnější emisní předpisy, kvůli nimž se do Evropy nepodívá znovuzrozený Nissan Z. Do vínku sice dostal zmenšený motor, než jakým disponoval model 370Z, stále však jde o třílitrový šestiválec. Tedy jednotku, z níž má Brusel nemalé osypky. Pokud by tímto směrem šlo i nové GT-R, je velmi nepravděpodobné, že by jej Nissan v Evropě nabídl.
Nové GT-R tak může vsadit na konvenční techniku a starému kontinentu se raději vyhnout. Jisté je tedy pouze to, že nové GT-R dorazí. Kam a v jaké formě, to je však i tři roky po odstartování vývoje neznámou.
Stávající Nissan GT-R Nismo disponuje 600 koňmi, s nimiž stovku zvládá za 2,5 sekundy. Kromě toho se rozjede až na 330 km/h, oslnit tak dokáže i 14 let po debutu generace R35. Japonci nicméně i tak již pracují na nástupci. Jakým směrem se s ním však vydají, je záhadou. Foto: Nissan
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Číňané po dlouhá léta od VW „opisovali“, nově mu mají pomoci znovu vyrábět lidové vozy
před 3 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 4 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 6 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 7 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva