Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021

Miniaturní displej palubního počítače, analogové „budíky” a ukazatel zařazené rychlosti jako z čínských digitálek z 90. let, to by možná šlo chápat v autě za 200 tisíc. Ale ne v novince za 3 miliony.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021

14.9.2021 | Petr Prokopec

Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021

/

Foto: Nissan

Miniaturní displej palubního počítače, analogové „budíky” a ukazatel zařazené rychlosti jako z čínských digitálek z 90. let, to by možná šlo chápat v autě za 200 tisíc. Ale ne v novince za 3 miliony.

Před několika málo týdny Nissan představil nové Zetko. To se posunulo od atmosférického motoru k přeplňovanému, v důsledku čehož přišlo o číselné označení v názvu. Zároveň se však také dočkalo vyššího výkonu, přičemž 406 koní může kromě automatu i nadále přenášet manuál, a to pochopitelně na zadní kola. Japonská automobilka si přitom má za základní provedení účtovat jen 870 tisíc korun, načež tu máme sportovní novinku roku. Kvůli Bruselu o ní ovšem můžeme jen snít, s ohledem na tlak EU na minimalizaci spotřeby se Zetko již do Evropy dovážet nebude.

Starokontinentální sportovní nabídka značky se tím scvrkla na jeden jediný model, a to kupé GT-R. Zájem o tento vůz nicméně klesá ještě rychleji než celý segment sportovních vozů, což není až tak překvapivé. Jakkoliv zde totiž máme na jedné straně 570 koní (respektive 600 u verze Nismo) a maximálku 315 km/h, na druhé straně je třeba počítat s tím, že GT-R šesté generace bylo představeno již v roce 2007 a jde tedy o 14 let starý vůz. Od té doby jej Nissan sice soustavně vylepšuje, ovšem stáří vozu již nedokáže zakrýt ani zvenčí, ani zevnitř. Vlastně se o to ani nepokouší.

Japonská automobilka na dnešek avizovala „nové odhalení” spojené právě s modelem GT-R a už podle zvolených slov bylo patrné, že nepůjde o novou generaci. Doufali jsme ale aspoň ve větší modernizaci ve stylu Zetka - GT-R navzdory svému stáří není nekonkurenceschopné, spíše staře vypadá. Dostat nový design a řádně inovovaný interiér, mohlo být znovu ve hře. Nissan ale odhalil něco, nad čím lze jen kroutit hlavou.

Jde o provedení GT-R T-Spec určené primárně pro japonský trh a Spojené státy. Pro Japonce bude toto provedení k dispozici ve 100 kusech a oproti standardnímu kupé nabídne karbon-keramické brzdy, karbonový zadní spoiler, specifický kryt motoru, nová loga a dvě nové barvy Midnight Purple a Millenium Jade. Mimo to nechybí ni kovaná kola Rays v bronzovém odstínu či specifické nastavení podvozku.

Vedle základního GT-R T-Spec budou moci zákazníci sáhnout také po variantě T-Spec Track Edition, za níž stojí divize Nismo. Ta ovšem motorový prostor nechala netknutý a vozu dodala mimo pár drobností především karbonovou střechu a karbonové víko zavazadelníku. Tím však úpravy končí a podstatně se nedotkly ani interiéru - některé části, třeba opravdu archaická přístrojová deska, působí jako byste se dnes probudili do roku 2010, tehdy by něco takového možná ještě prošlo.

Jít o výhodou nabídku, neřekneme popel, oproti základnímu GT-R se ale cena nejvýše postaveného provedení T-Spec na japonském trhu vyšplhala pomalu na dvojnásobek. Je tedy otázkou, zda se oněch 100 kusů vůbec prodá. Stejně jako můžeme pochybovat o úspěchu limitované edice také ve Státech. Kolik kousků přesně do zámoří zamíří, Nissan zatím neuvedl, změny jsou nicméně stejné jako u japonské verze, jen s tím rozdílem, že Američané budou moci u karoserie, interiéru či doplňků vybírat z vícero barevných odstínů. To však zvýšení ceny na 138 490 USD (cca 2,98 milionu Kč) asi jen stěží ospravedlní.

Dočká se tedy GT-R podobné modernizace, jakou prošlo Zetko? Doufat ještě můžeme, jen to by asi auto zachránilo před úplným koncem. Při pohledu na prodeje je vidět masivní ústup ze slávy, i na obřím americkém trhu si jej loni pořídilo pouze 331 lidí, v Evropě naposledy víme o 389 autech prodaných v roce 2019. To už je skutečně agónie a příchod nové generace, o které se ještě před pár lety mluvilo jako o hotové věci, se též zdá být v nedohlednu. Nissan má teď jiné potíže a takové nebo makové GT-R je stěží vyřeší.


Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 1 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 01Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 2 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 02Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 3 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 03Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 4 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 04Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 5 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 05Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 6 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 06Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 7 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 07Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 8 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 08Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 9 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 09Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 10 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 10Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 11 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 11Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 12 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 12Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 13 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 13Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 14 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 14Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 15 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 15Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 16 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 16Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 17 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 17Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 18 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 18Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 19 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 19Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 20 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 20Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 21 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 21Neprobudili jste se v roce 2010, díváte se do vrcholné novinky Nissanu roku 2021 - 22 - Nissan GT-R T-Spec 2021 prvni sada 22
Toto je skutečně žhavá novinka, Nissan GT-R T-Spec jako z roku 2010 jen vypadá. Foto: Nissan

Zdroj: Nissan

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše