Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Golf 8 dojíždí na uspěchaný vývoj, VW musí bojovat o přízeň otrávených majitelů
19.2.2021 | Petr Prokopec
Slunce nad hlavou v poslední době nesvítí Volkswagenu. Obě jeho klíčové kompaktní novinky nejméně měsíce trápí velmi podobné problémy s elektronikou, které snad až teď zkusí velkoryse vyřešit.
Volkswagen ID.3 není jediným vozem německé automobilky stíhaným problémy. Velmi podobné chyby znají ještě déle majitelé Golfu osmé generace, jehož příchod na trh byl sice kvůli problematickému vývoji software opakovaně odložen, přesto jej lez označit za uspěchaný. Pro značku to pochopitelně není dobrá zpráva, neboť kritika prší jak na její bestseller, tak na elektrickou naději. Šéf značky Ralf Brandstätter již uvedl, že náprava je k dispozici a začíná se tak blýskat na lepší zítřky, napravení pošramocené pověsti ale nebude jednoduché.
S tímto cílem nyní Němci rozjíždí dobrovolnou svolávací akci, v jejímž případě se nicméně dá očekávat zájem všech postižených majitelů. Osmá generace evropského bestselleru jim totiž soustavně píše na obrazovku hlášky o chybách, kterým nerozumí. Mimo to dochází na zamrzání či úplným kolapsům multimediálního systému, stejně jako se nespolehlivými jeví funkce jako třeba zpětná kamera či parkovací senzory. Problémů je tedy více než dost a není divu, že majitelé život s autem někdy označují za doslova otravný.
S cílem získat zpět důvěru zákazníků tedy VW svolává zpět do servisů veškeré exempláře Golfu vyrobené od léta 2019 do devětadvacátého týdne loňského roku. Celkem jde o 56 tisíc aut, z nichž zhruba 26 tisíc bylo zaregistrováno v Německu, část jich ale lze čekat také u nás. Majitelé ovšem tentokrát čeká ze strany Volkswagenu velmi vstřícné jednání, neboť po dobu, kdy jejich vůz bude v servisu, dostanou náhradní auto. A kromě toho mohou počítat s kompenzací v podobě voucheru na budoucí servis zdarma.
Je jasné, proč je automobilka tak velkorysá. Loni prodala o 33,4 procenta méně Golfů než o rok dříve, za což primárně jistě může koronavirová pandemie. Ony softwarové potíže však rovněž mohly sehrát svou roli, neboť o problémech se ví a problematická auta lidé s nadšením nekupují. Koneckonců si stačí jen vzpomenout, že právě kvůli nim vůz přišel pozdě na trh. A ani zpoždění mu k vyšší kvalitě nepomohlo, loni byl kvůli softwaru prodej na čas pozastaven.
Nyní tu tedy máme další nepříjemnost, která může budoucnost tohoto modelu dále zkomplikovat. Kvůli výrazným investicím do elektromobility totiž Němci při vývoji přistoupili k mnoha obětem, načež osmá generace postrádá třeba plynovou vzpěru kapoty motoru, jíž ovšem předchůdce disponoval. Zatímco dosud byl Golf brán jako nastavená kvalitativní laťka pro konkurenci, nyní jsou to jiné kompaktní modely, které jdou příkladem. Nepochybujeme ale o tom, že Němci se budou snažit udělat vše proto, aby tento stav zvrátili.






VW přišel o pozici světového lídra a ani nový Golf mu nepomohl - dosud jej stíhá příliš mnoho problémů na to, aby oslovil veškeré potenciální zákazníky. Foto: Jaroslav Vavera, Autoforum.cz
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera