Golf 8 dojíždí na uspěchaný vývoj, VW musí bojovat o přízeň otrávených majitelů

Slunce nad hlavou v poslední době nesvítí Volkswagenu. Obě jeho klíčové kompaktní novinky nejméně měsíce trápí velmi podobné problémy s elektronikou, které snad až teď zkusí velkoryse vyřešit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Golf 8 dojíždí na uspěchaný vývoj, VW musí bojovat o přízeň otrávených majitelů

19.2.2021 | Petr Prokopec

Golf 8 dojíždí na uspěchaný vývoj, VW musí bojovat o přízeň otrávených majitelů

/

Foto: Jaroslav Vavera, Autoforum.cz

Slunce nad hlavou v poslední době nesvítí Volkswagenu. Obě jeho klíčové kompaktní novinky nejméně měsíce trápí velmi podobné problémy s elektronikou, které snad až teď zkusí velkoryse vyřešit.


Volkswagen ID.3 není jediným vozem německé automobilky stíhaným problémy. Velmi podobné chyby znají ještě déle majitelé Golfu osmé generace, jehož příchod na trh byl sice kvůli problematickému vývoji software opakovaně odložen, přesto jej lez označit za uspěchaný. Pro značku to pochopitelně není dobrá zpráva, neboť kritika prší jak na její bestseller, tak na elektrickou naději. Šéf značky Ralf Brandstätter již uvedl, že náprava je k dispozici a začíná se tak blýskat na lepší zítřky, napravení pošramocené pověsti ale nebude jednoduché.

S tímto cílem nyní Němci rozjíždí dobrovolnou svolávací akci, v jejímž případě se nicméně dá očekávat zájem všech postižených majitelů. Osmá generace evropského bestselleru jim totiž soustavně píše na obrazovku hlášky o chybách, kterým nerozumí. Mimo to dochází na zamrzání či úplným kolapsům multimediálního systému, stejně jako se nespolehlivými jeví funkce jako třeba zpětná kamera či parkovací senzory. Problémů je tedy více než dost a není divu, že majitelé život s autem někdy označují za doslova otravný.

S cílem získat zpět důvěru zákazníků tedy VW svolává zpět do servisů veškeré exempláře Golfu vyrobené od léta 2019 do devětadvacátého týdne loňského roku. Celkem jde o 56 tisíc aut, z nichž zhruba 26 tisíc bylo zaregistrováno v Německu, část jich ale lze čekat také u nás. Majitelé ovšem tentokrát čeká ze strany Volkswagenu velmi vstřícné jednání, neboť po dobu, kdy jejich vůz bude v servisu, dostanou náhradní auto. A kromě toho mohou počítat s kompenzací v podobě voucheru na budoucí servis zdarma.

Je jasné, proč je automobilka tak velkorysá. Loni prodala o 33,4 procenta méně Golfů než o rok dříve, za což primárně jistě může koronavirová pandemie. Ony softwarové potíže však rovněž mohly sehrát svou roli, neboť o problémech se ví a problematická auta lidé s nadšením nekupují. Koneckonců si stačí jen vzpomenout, že právě kvůli nim vůz přišel pozdě na trh. A ani zpoždění mu k vyšší kvalitě nepomohlo, loni byl kvůli softwaru prodej na čas pozastaven.

Nyní tu tedy máme další nepříjemnost, která může budoucnost tohoto modelu dále zkomplikovat. Kvůli výrazným investicím do elektromobility totiž Němci při vývoji přistoupili k mnoha obětem, načež osmá generace postrádá třeba plynovou vzpěru kapoty motoru, jíž ovšem předchůdce disponoval. Zatímco dosud byl Golf brán jako nastavená kvalitativní laťka pro konkurenci, nyní jsou to jiné kompaktní modely, které jdou příkladem. Nepochybujeme ale o tom, že Němci se budou snažit udělat vše proto, aby tento stav zvrátili.


Golf 8 dojíždí na uspěchaný vývoj, VW musí bojovat o přízeň otrávených majitelů - 1 - VW Golf VIII 2019 vlastni zive foto 01Golf 8 dojíždí na uspěchaný vývoj, VW musí bojovat o přízeň otrávených majitelů - 2 - VW Golf VIII 2019 vlastni zive foto 02Golf 8 dojíždí na uspěchaný vývoj, VW musí bojovat o přízeň otrávených majitelů - 3 - VW Golf VIII 2019 vlastni zive foto 06Golf 8 dojíždí na uspěchaný vývoj, VW musí bojovat o přízeň otrávených majitelů - 4 - VW Golf VIII 2019 vlastni zive foto 08Golf 8 dojíždí na uspěchaný vývoj, VW musí bojovat o přízeň otrávených majitelů - 5 - VW Golf VIII 2019 vlastni zive foto 28Golf 8 dojíždí na uspěchaný vývoj, VW musí bojovat o přízeň otrávených majitelů - 6 - VW Golf VIII 2019 vlastni zive foto 30
VW přišel o pozici světového lídra a ani nový Golf mu nepomohl - dosud jej stíhá příliš mnoho problémů na to, aby oslovil veškeré potenciální zákazníky. Foto: Jaroslav Vavera, Autoforum.cz

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.