Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odložil i začátek výroby nového Golfu, řeší pořád stejný problém
5.5.2019 | Petr Prokopec
Němci chtěli být s novým Golfem světoví, nedomysleli ale, co všechno to bude znamenat. Problémy mají s hlavně s vyhověním emisním předpisům a bezpečností, i výroba tak musí počkat.
Osmá generace Volkswagenu Golf nabrala nemalé zpoždění. Dle původních plánů se v červenci počítalo se zahájením výroby, přičemž tou dobou měl proběhnout i virtuální debut. Živá premiéra se pak měla odehrát v září ve Frankfurtu. Do hesenské metropole ale nakonec dorazí Volkswagen ID, tedy vůbec první sériový elektromobil značky postavený na nové modulární platformě MEB, po němž se s bateriovými vozy koncernu doslova roztrhne pytel. Nový Golf nebude ani tam.
Osmá generace evropské ikony nižší střední třídy má výrazně vyčnívat nad veškerou konkurenci. Z toho důvodu z něj Němci dělají nastavenou laťku především v rámci konektivity. Vůz tedy bude třeba možné otevřít skrze mobilní telefon, který nahradí funkci tradičního klíčku. Realizace takového úkolu ale není vůbec jednoduchá, neboť dle inženýrů je tato pouhá funkce navázána na více než deset dalších podsystémů. A právě jejich vzájemné sladění dělá Volkswagenu nemalé problémy.
„Navigační a informační systém sám o sobě má mezi 10 a 20 miliony řádek kódů, což je více, než měl celý vůz před deseti lety,“ uvedl ke komplexnosti novinky jeden z techniků. Zároveň dodal, že Golf s pořadovým číslem osm dostane již standardně monitoring jízdních pruhů, LEDkové čelní světlomety či plně digitální kokpit, jehož součástí bude i centrální obrazovka s minimálně 8,25palcovým displejem.
Co se týče samotného otevírání vozu, pak zde je složitost celého systému víceméně daná tím, že zákazníci si budou moci vytvořit vlastní profil. Jakmile tedy vůz otevřou pomocí mobilu, dojde okamžitě k nastavení sloupku řízení, sedadel, klimatizace či audio systému dle preferencí uživatele. Těch bude moci být více, jediné stisknutí dotykového displeje tak odstartuje divadlo připomínající filmovou sérii Transformers.
Nyní je třeba si uvědomit, že výše zmíněné složitosti jsou spojené pouze s jednoduchou činností, ke které ještě před dvaceti lety stačil pouhý klíček. Nový Golf však bude konstantně připojen na internet, aby mohlo docházet k modernizaci online. Kvůli tomu se vůz nakonec dočkal hned 12 řídicích jednotek, u kterých není jednoduché sladit vzájemnou kooperaci. „Jeden problém vyřešíte, další dva se objeví,“ dodávají technici. A problémy mají i s tím, že vzdálené aktualizace budou umět změnit i chování motoru, což může ovlivnit emise motoru a tedy i proces homologace. Na to pro změnu nejsou připraveny evropské předpisy.
Lidé z VW naznačují, že se kvůli potížím stali už teď mistry světa v integraci všemožných softwarových procesů. Příchod vozu se tak odkládá a nedošlo jen na premiéru, ale i samotnou výrobu. Ta by dle současných informací měla odstartovat na konci třetího čtvrtletí, tedy na přelomu září a října. Virtuální i živý debut jsou pak v plánu v říjnu, prodej odstartuje až v únoru 2020 v Německu. Do Česka tak Golf VIII dorazí až někdy za rok.
Tyto potíže mají vliv také na premiéru čtvrté generace Škody Octavia. Ta se s největší pravděpodobností ukáže rovněž letos, už jen proto, že daný model slaví 60. výročí. Ovšem prodej odstartuje s několikaměsíčním zpožděním vůči Golfu, i proto, že český bestseller se má posunout o trochu výše. Pro Němce půjde o sourozence i velkého soupeře, a tak jim zkrátka musí dát alespoň nějaký prostor k životu.





















Po stránce designové je nový VW Golf již zcela hotov. Němci ovšem mají problém s komplexností jeho elektronických systémů, které jsou navíc navzájem propojené
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 5 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru včera 10:49
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
- První brazilské vítězství v Moto2; Salač out 29.6.2025
Nejnovější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 4 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 5 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 6 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 7 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva