Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Gonow GX6: další čínský Evoque vypadá lépe, pohání ho čtyřválec Mitsubishi
22.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Číňané si opravdu nelámou hlavu s návrhem nových modelů. Výtvory evropských designových center za chvíli budou kopírovat tak, že je bude problém rozeznat od originálu.
Není tomu dlouho, co jsme napsali, že o úspěchu Range Roveru Evoque by dnes nemohl pochybovat ani zapřísáhlý odpůrce stylových SUV. Tedy až na čínský trh, kde je kvůli importní dani natolik drahý, že vyjde v přepočtu na více než 1,7 milionu korun. Někteří to mohou vnímat jako zásadní nevýhodu, ale jiný v tom spatřují naopak obrovskou příležitost, přičemž do druhé skupiny patří tamní automobilky docela neznámých jmen.
První, kdo využil tohoto automobilu ke svému úspěchu, byla značka Landwind, která bez uzardění britské SUV zkopírovala a hodlá jej nabízet pod názvem X7. Teď se k ní přidává Gonow se svým plagiátem GX6, který jakoby Evoque z oka vypadl. Jestliže jste si zkrátka mysleli, že je X7 populárnímu crossoveru blízký, podívejte se sami na tuhle „novinku“. Skoro nás až přivádí na myšlenku, zda-li pod ní náhodou není podepsán sám Range Rover.
Jakmile si odečtete logo na přední masce, GX6 už jako kopie nemůže být originálu o moc bližší. Celý příběh „strýčka Xeroxu“ pokračuje i dvoubarevným provedením směrem k zádi, kde odhalíte méně oblé proporce a naroubovaný zavazadelník velkých crossoverů. Při pohledu na záď je to zase v některých detailech Evoque, na který Číňané poukázali i tvarem výfuků. Pokud si ale automaticky říkáte, že uvnitř to zase bude, stejně jako u Landwindu něco naprosto jiného, tentokrát se mýlíte.
V interiéru tohoto 4,64 metru dlouhého Asiata si na britskou parádu vzpomenete znovu a je zcela jedno, zda se podíváte na středový tunel, dotykový displej, či celkový tvar palubní desky. Jen nám tu trochu nesedí ten lacinější volant, evidentně fordí řadicí páka manuální převodovky a trošku nehodící se barva A-sloupků a střechy podkreslená plasty horší kvality. Byť se to na počátku zdálo být reáné, výběr motoru ukazuje, že britská automobilka s projektem GX6 nemá nic společného. Pod kapotou je 2,4litrový čtyřválec Mitsubishi nebo alternativní dvoulitrový turbodiesel bůh ví odkud. Tamní zákazníky bude jistě lákat cena, která dosud nebyla zveřejněna.













Zatím nejvěrnější kopie Range Roveru Evoque opět pochází z Číny. Proč přeci vymýšlet něco nového když je originál tak úspěšný
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 8 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 9 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 11 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
dnes
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
