Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První BMW M3 kombi odhalil únik ze všech stran i zevnitř, k bizarní přídi dostalo zcela novou záď
16.6.2022 | Petr Prokopec
Oficiálně se ukáže až za týden Goodwoodu, na uvolnění prvních fotek samotnou automobilkou ale už čekat nemusíme. První menší ostrý kombík z Mnichova míří do výroby v jediné motorizaci, která jistě nevyjde levně.
Již příští týden se v britském Goodwoodu koná tradiční Festival rychlosti. A stejně jako v předchozích letech bude i tentokrát spojen s debutem zajímavých novinek. Mezi nimi tam bude představeno i BMW M3 Touring, tedy první produkční M3 kombi v historii. Fanoušci mnichovské značky však nakonec nemusí čekat až tak dlouho, neboť ven se dostaly první oficiální fotky. Na nich vidíme černočerné monstrum, díky jehož barvě nejsou až tak patrné jak vertikální čelní ledvinky, tak poněkud pouťové „výdechy“ (je to jen přilepený plast, víc nic) na předních blatnících.
Sázkou na černou se BMW tak trochu vyhnulo kontroverzi spojené s bizarním vzhledem přídě. U ostrého kombíku se tedy můžeme snáze soustředit na jeho pozitiva, tedy zejména na hnací ústrojí. Na rozdíl od sedanu by přitom zákazníci měli mít k dispozici pouze jednu variantu, a to M3 Touring Competition xDrive. Znamená to tedy, že přeplňovaný třílitrový šestiválec bude naladěn na 510 koní a 650 Nm, jenž si vezme na starosti osmistupňový automat. Ten pak bude spojen s pohonem všech kol.
Puristé tedy sice možná zapláčou nad absencí manuálu či zadokolky, ovšem ruku na srdce, takové verze by skutečně oslovily jen malou skupinku zákazníků. Dokládá to i pohled ke konkurenci, neboť jak Mercedes-AMG C63, tak Audi RS4 Avant jsou rovněž k mání jen jako čtyřkolky se dvěma pedály. A pokud se BMW časem rozhodne nabídku rozšířit, pak spíše jen směrem nahoru. Dorazit by tedy mohla maximálně výkonnější varianta, nikoliv však manuální.
Ještě než se přesuneme do interiéru, je třeba zmínit jednu věc spojenou právě s danou motorizací. M3 Competition xDrive ve verzi sedan totiž váží nemalých 1 780 kilogramů, což znamená, že kombík jistě přesáhne 1,8 tuny. Budeme tu tedy mít vůbec nejtěžší M3 historie. Neznamená to však, že bude na silnici působit jako pojízdná šikana. Stovku by mohlo mít na tachometru za zhruba 3,7 sekundy, tedy o dvě desetiny později než sedan, maximálka pak bude činit 250 km/h, pokud si tedy nepřiplatíte za posun omezovače na 290 km/h.
Techniku tak již necháme být a zaměříme se na kabinu, jenž bude profitovat z poslední verze multimediálního systému iDrive 8. Znamená to tedy, že za volant se nastěhuje 12,3palcový digitální přístrojový štít, kterému společnost bude dělat centrální 14,9palcová obrazovka. Tutéž kombinaci pak dostane i sedan, jak ostatně automobilka již stvrdila oficiálním snímkem. Z něj je patrné, že přepracována byla také středová konzole, ze které zmizela tlačítka určená pro ovládání klimatizace.
Více si řekneme nejpozději za týden, jakkoliv aktuálně začíná být jasné, že BMW nás již opravdu nemá čím překvapit. Platí to ostatně i o ceně, která se bude pohybovat okolo 2,7 milionu korun v základu. O nízkou sumu přitom rozhodně nejde, pročež se dá očekávat, že ostrý mnichovský kombík budeme na silnicích vídat jen sporadicky. Pokud ovšem jeho majitelům ani tato výjimečnost nebude stačit, pak budou moci ještě sáhnout po zcela nové šedé metalické barvě Frozen Pure Gray.



BMW M3 bylo dosud k mání jen jako sedan, níže jej můžete vidět ze všech stran i jako kombík před jeho oficiální premiérou. Bude to vůbec první taková em-trojka v historii, dorazí rovnou i přepracovanou kabinou (na posledním snímku), kterou zatím dostal jen sedan. Foto: BMW
Zdroj: Cochespias@Instagram, BMW
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro bosse, nebo jde o vrak?
před hodinouČistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
před 2 hodinamiStellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
před 4 hodinamiNejnovější Maybach od Mercedesu vypadá jako svá vlastní karikatura, jako falešná kabelka z tržnice, je to jeden velký laciný kýč
před 5 hodinamiI takhle může vypadat vlajková loď automobilky, v případě Suzuki jde o docela malé auto
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.25. 12:08 - jerry
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.25. 10:31 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 09.23. 15:23 - Předseda
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.23. 15:11 - pavproch