Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Accord Coupé 2012: zapomeňte i podeváté
11.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Japonská značka odhalila podrobnosti a podobu nové generace severoamerického Accordu, o mnoho více toho ale neřekla.
Honda odhalila svou hlavní hvězdu detroitského autosalonu - koncept Acury NS-X - mezi prvními, takže v jejím stínu tak trochu zůstala další studie, která má k produkční podobě mnohem blíže. Jedná se o Accord Coupé, předzvěst nové deváté generace, avizované Japonci už před pár měsíci. Jak můžete vidět na fotografiích, k prvkům charakterizujícím každý správný koncept patří také zde velká kola, konkrétně dvacítky, spoustu klasického nebo matného chromu a výrazné nárazníky s opakujícím se motivem pětiúhelníku, přičemž tyto otvory vpředu obsahují LED a vzadu ukrývají koncovky výfuku.
Jen pro ilustraci nabízíme také snímky výběhového modelu, který je (především z profilu) novince náramně podobný, ačkoli Honda ubezpečuje, že se nejedná o žádný facelift, ale plnohodnotný nový model. Protože dosud nemáme detailnější informace o konstrukci podvozku nebo délku rozvoru, budeme Hondě prozatím věřit.
Coupé v Detroitě ale nezastupuje pouze sebe, ale více než naznačuje, jak by měl vypadat rovněž sedan. Podle Hondy budou vnější rozměry čtyřdveřové verze poněkud menší, nemělo by to mít ale negativní dopad na prostor pro posádku, a kromě toho se podle tvrzení automobilky znatelně sníží hmotnost, což se prý příjemně projeví na ovladatelnosti.
K rozjetí kupé i sedanu budou složit tři nové motory patřící do rodiny Earth Dreams. V prvním případě jde o zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru s přímým vstřikování a trochu nejasnými výkony. Honda uvádí výkon "vyšší než 184 koní" a točivý moment 240 newtonmetrů. S pohonnou jednotkou bude spojen buď šestistupňový manuál anebo no převodovka s plynule měnitelným převodem CVT.
Nejsilnějším agregátem v nabídce bude zážehový šestiválec 3,5 i-VTEC, o němž ale Honda prozradila ještě méně. Víme pouze to, že má mít oproti dosavadní jednotce stejného objemu "vyšší výkon i točivý moment" a k mání bude s novým šestistupňovým automatem nebo manuálem o stejném počtu kvaltů. Odcházející Accord Coupé měl 275 koní, a z tiskové zprávy o motorech Earth Dreams víme, že nová V6 bude někde na hranici 315 koní.
Pozoruhodný, ale opět neúplný obrázek si můžeme udělat také o zcela novém plug-in hybridním pohonu. Základem je zážehový čtyřválec 2,0 i-VTEC pracující v Atkinsonově cyklu ve spojení s bezestupňovou převodovkou E-CVT. Jeho výkon Honda neuvádí, nicméně říká, že jen doplňkový elektromotor má 163 koní, a to vůbec není málo (otázkou ale je, jestli se nejedná o omyl, minule Honda napsala tuto hodnotu ke spalovacímu motoru, takže nyní dost dobře netušíme, jak se věci mají).
Naopak kapacita akumulátorů je na plug-in hybrid relativně nízká, jen 6 kWh. Automobilka uvádí, že to bude podle způsobu jízdy stačit na 16 až 24 km a čistě v elektrickém režimu bude moci Accord jezdit nejvyšší rychlostí 100 km/h. Dobíjení potrvá z běžné zásuvky s napětím 240 V asi hodinu a půl, což tentokrát (docela překvapivě) není vysněná bajka.
Nový Accord se v obou karosářských verzích objeví v sériové podobě letos na podzim, ale Evropy se to naneštěstí asi netýká. Asi jste si stačili všimnout, že Accord Coupe se už pěkných pár let do Evropy nedováží a i v případě jeho deváté generace na něj zkrátka můžeme zapomenout. Náš Accord má stejné kořeny s Acurou TSX a nepředpokládáme, že by se na tom mělo něco změnit.



















Honda ujišťuje, že devátá generace Accordu je zcela nová...
...proč to ale vypadá, že radikální invenci nepředvedl jen fotograf?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Nový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 2 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 3 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 5 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva