Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Type-R 2,0 Turbo: hon na Mégane RS začal, CTR chce být rychlejší
13.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zapomeňte na 1,6 turbo, šéf vývoje Hondy potvrdil pro nový CTR dvoulitrové turbo, samosvorný diferenciál a možná i systém natáčení zadních kol.
„Věrohodné“ zdroje blízké značce Honda střídají motor pod přední kapotou budoucího modelu Civic Type-R jako na houpačce. Už několikrát byla připuštěna možnost, že ostrý japonský hatchback zůstane věrný tradici vysokootáčkových motorů VTEC a nakonec dostane atmosféricky plněnou jednotku, pak ale začal převládat názor, že Honda pracuje na civilní verzi přeplňované šestnáctistovky, která se již objevila nad přední nápravou závodního varianty pro šampionát WTCC. Teď je zase v kurzu jiná, přímo člověkem z Hondy deklarovaná verze.
Podle internetových stránek britského týdeníku Auto Express bude příští Honda Civic Type-R poháněná přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,0 litru, produkujícím až 300 koní. Kolegové dokonce uvádějí i jméno člověka, který jim to prozradil - jde o Yasuhisa Araia, šéfa výzkumného a vývojového oddělení automobilky.
Arai Auto Expressu potvrdil, že dvoulitr byl pro Hondu nutností, aby mohl nový Type-R nabídnout vyšší výkon, než Mégane RS s 265 koňmi. Jméno francouzského stroje sportovního oddělení z Dieppe přitom nezmínil jen náhodou. Pro Japonce se stal měřítkem, které hodlají v roce 2015 překonat na místě, kterému Renault momentálně dominuje: „Máme jistou představu o produktech vyvíjených naší konkurencí, ale bez ohledu na to, co vyrábí, se náš vůz stane na Nürburgringu nejrychlejším automobilem s pohonem předních kol. A uděláme cokoli, co bude zapotřebí, abychom to dokázali,“ řekl sebevědomě Yasuhisa Arai.
Sdílnost ředitele výzkumu Hondy tím ale nepolevila. Kromě jiného také naznačil, že nový motor bez ohledu na přeplňování nadále nabídne charakter a špičku vysokootáčkových agregátů VTEC a inženýři navíc pracují na zavěšení, které pomůže eliminovat přenos změny výkonového zatížení do řízení. A to není všechno. Ve hře je mechanický samosvorný diferenciál a systém řízení kol zadní nápravy, ačkoli by to znamenalo kompletní přepracování zavěšení s torzní příčkou. Tato technika přitom nemá být jen pasivním prvkem využívajícím změny geometrie v závislosti na poloze kola vůči karoserii. Honda právě tento týden představila v americké verzi nového Accordu technologii nazvanou Precision All Wheel Steer s elektronicky řízenými a vzájemně nezávislými aktuátory. Kromě pomoci se zatáčení umí tato technika třeba natočit obě kola mírně dovnitř při intenzivním zpomalení, aby eliminovala vlnění zádě.
Problematická má být údajně jen cena. Honda chce konkurenceschopný produkt s cenovkou kolem 800 tisíc, což by ale mohl být vzhledem k ambicím na Nordschleife docela problém.



Původně se mluvilo o tom, že nový CTR technicky vzejde ze závodního provedení Civic WTCC. Nakonec tomu bude jinak, dvoulitrové turbo míří výš
Zdroj: Auto Express, Poblete
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 4 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
před 3 hodinami
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 4 hodinami
Německý úpravce stvořil kýč roku. Autu přidal i externí reproduktor, aby ho nikdo nejen nepřehlédl, ale ani nepřeslechl
před 5 hodinami
Elektrické plány Fordu se dál hroutí. Baterky za 135 miliard nemá do čeho montovat, o skutečných záměrech roky lhal
před 6 hodinami
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
