Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V 2012 plně odhalena: nový styl, stará technika
17.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Není pochyb o tom, že design karoserie i interiéru jsou nové. Pod tímto kabátem se ale ukrývá technika výběhového modelu.
Světovou premiéru čtvrté generace Hondy CR-V na autosalonu v Los Angeles doprovází spíše zájem o techniku pod kapotou, než jak tato novinka vypadá. Její design není tajemstvím od doby, co se na internet dostaly obrázky finální podoby sériového vozu a proběhlo oficiální odhalení téměř stejně vypadající koncepční studie na výstavě Orange County Auto Show v Kalifornii.
Protože jde o americkou specifikaci, asi nepřekvapí, že vůz dostal zážehový čtyřválec i-VTEC o objemu 2,4 litru, který měla již předchozí generace. Honda se ve zprávě nezmiňuje, co u tohoto motoru konstruktéři změnili, ale výkon mírně posílil o 5 koní na celkových 188 hřebců. Točivý moment byl rovněž zvýšen, ale nijak významně - z 218 na 220 newtonmetrů. Také jen pětistupňová automatická převodovka přenášející výkon na přední nebo všechna čtyři kola zůstala stejná, takže to spíše vypadá na technický facelift než zcela nové auto. Tomu by odpovídal identický rozvor odcházející a nové generace CR-V 2 630 mm.
Kromě vnějšího designu vypadá jinak i pětimístná kabina, ale stylistická revoluce se nekoná. Srovnání interiérů dokládá pouze to, že palubní deska byla zjednodušena a obsahuje výrazně méně tlačítek. K novým technologiím patří například multimediální rozhraní i-MID, které je schopné číst textové zprávy z mobilu, pokud je vůz zároveň vybaven navigačním systémem. Ve standardu je zase zjednodušené sklápění druhé řady sedadel dělených v poměru 60:40 s názvem „Easy Fold-Down“.
Spotřeba evropské verze se bude od té americké lišit nejen z důvodu jiné metodiky, ale hlavně proto, že dosud tady byla možnost pořídit si Hondu CR-V pouze s dieselem a zážehovým dvoulitrem. Ale pokud vás to zajímá, s motorem 2,4 l a pohonem předních kol by mělo toto SUV (nebo spíše asi crossover) jezdit za rovných devět litrů, pro čtyřkolku pak automobilka udává hodnotu 9,4 l/100 km.
Je zatím samozřejmě otázkou, jak budou vypadat specifikace evropské verze, ale vypadá to, že CR-V bude následovat osud nového Civicu. Automobilka o něm sice říká, že je o dvě generace napřed, faktem ale je, že realisticky smýšlející příznivci značky se přou spíše o to, zda provedené změny nazývat ztělesněním nové generace, nebo se jedná jen o velký facelift. Také CR-V se alespoň v americkém provedení liší hlavně vizuálně, jestli je to dobře, nebo špatně ale necháváme na vašem zvážení.
Ceny novinky Honda nezveřejnila, ale očekává se, že tak učiní v nejbližších týdnech, prodej by pak měl být zahájen po novém roce. V Evropě to potrvá poněkud déle, tady by se nová CR-V měla objevit až na podzim 2012.





































































Nová, čtvrtá generace Hondy CR-V spoléhá na původní techniku. Prozatím to ale můžeme tvrdit pouze o americké specifikaci.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
před 2 hodinamiBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejčtenější články
Garáž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
7.7.2025Hasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
8.7.2025„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
8.7.2025V této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
8.7.2025Porsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
8.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva