Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp”
1.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) CR-V po faceliftu dorazí do Evropy s novou dieselovou 1,6 o 160 koních. Motor musí sladit s devítistupňovým automatem.
Americká varianta Hondy CR-V dostala facelift a již dnes si ji mohou zájemci v Severní Americe objednat. V Evropě tak rychle tento vůz Honda nabízet nebude, ukáže ho ale na pařížském autosalonu. Podle automobilky uvidíme prototyp, když ale srovnáte jeho vzhled s americkou variantou, všimnete si pouze kosmetických úprav v osvětlení a předním nárazníku, který má o něco méně chromu v dolní části a standardně montovaný rámeček pro přední registrační značku. Takže to ve skutečnosti je auto připravené pro sériovou výrobu, jen to Honda zatím nechce otevřeně říci.
Také kola jsou odlišná, tato by se mohla objevit na nějaké vrcholné výbavové variantě. Jinak je všechno úplně stejné - „brýle” v přední masce, LEDková světla denního svícení, světlomety spojené chromovanou linkou či drobné úpravy zadní části. Lze dokonce říci, že pokud by se vám líbil „americký” formát českých registračních značek, na páté dveře by se bez problémů vešel.
Kde se však bude evropská verze od té americké výrazně lišit, je motorový prostor. Ve Spojených státech a Kanadě bude CR-V k mání jen s vylepšeným 2,4litrovým čtyřválcem, který spaluje benzín a nabídne 185 koní a 245 Nm. Ty pošle na přední nebo všechna kola přes převodovku CVT. Do evropské varianty si najde cestu nový diesel 1,6 i-DTEC s technologií Earth Dreams, který z objemu 1,6 litru pošle na kola 160 koní a 350 Nm.
Tento motor nahradí starší 2,2 i-DTEC, který nabízel 150 koní a 350 Nm. Kromě deseti koní navíc také nový motor bude mít papírově nižší spotřebu a emise, s manuálním šestikvaltem teoreticky vypustí „méně než 130 g CO2/km”, což znamená asi 4,8 litru nafty na 100 km. Automatický devítikvalt by měl vzduch „znečistit” nanejvýš 135 gramy CO2 na kilometr, což odpovídá 5,1 litrům nafty na 100 km. Nová šestnáctistovka bude moci pohánět přední nebo všechna kola.
Zbylé dva motory v evropské nabídce, tedy starší diesel 1,6 i-DTEC o 120 koních, 300 Nm a spotřebě 4,5 litru na 100 km a benzínový dvoulitr o 153 koních, 192 Nm a spotřebě 7,4 l/100 km, v nabídce zůstanou. Slabší diesel bude k mání jen s pohonem předních kol, benzínový motor bude možno si objednat i se čtyřkolkou. Jaké převodovky bude Honda nabízet mezi tyto dva prvky pohonného ústrojí, zatím není jasné, ale odhadovali bychom na manuál k dieselu a nový devítikvalt jako příplatek k benzínovému motoru.
Prototyp ve stavu takto blízkém americké produkční verzi znamená, že Honda vypustí novou CR-V do prodeje již brzy. Upravit zevnějšek ale je to nejmenší, dost možná ještě zbývá doladit nový motor a devítistupňovou převodovku. Odhadujeme ale, že tento stroj uvidíme na evropských silnicích nejpozději za rok s ceníkem někde v místech současné CR-V, tedy od 565 tisíc korun, možná o pár tisícovek výš.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.






„Prototyp” CR-V naživo nedaleko Seiny






Produkční evropské CR-V se od tohoto „prototypu” vizuálně lišit nebude




























































Americká varianta se zvenčí liší jen drobnostmi, pod kapotou ale má větší a silnější benzínový motor, na který můžeme na starém kontinentu bohužel zapomenout
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nejčtenější články
Opuštěný luxusní hotel skrývá i 9 let po svém zavření flotilu zanedbaných luxusních aut, tady se zastavil čas
21.10.2025
Spalovací motory zdaleka neřekly poslední slovo, říká vývojový šéf Ferrari, dostane z nich prý ještě daleko víc
21.10.2025
Volbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
21.10.2025
Motor 1,8 bez turba, látkové gauče místo sedaček, „švihadla”. K mání je spása odpůrců moderny jako dodnes nejeté auto
21.10.2025
Šéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
21.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.19. 20:38 - M.Z.
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 11.19. 19:56 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
