Honda představuje tři nové motory, naftová 1,6 se 160 koňmi nahradí dvoulitr

Nová řada motorů sestává z naftového motoru 1,6 i-DTEC nahrazující jednotku 2,2 i-DTEC, dále pak zážehovou třináctistovku a patnáctistovku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Honda představuje tři nové motory, naftová 1,6 se 160 koňmi nahradí dvoulitr

1.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Honda představuje tři nové motory, naftová 1,6 se 160 koňmi nahradí dvoulitr

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová řada motorů sestává z naftového motoru 1,6 i-DTEC nahrazující jednotku 2,2 i-DTEC, dále pak zážehovou třináctistovku a patnáctistovku.

Japonská automobilka přiveze na letošní autosalon v Paříži faceliftované CR-V, kompaktní SUV HR-V odvozené od amerického Vezelu a nakonec také novou generaci modelu Jazz v předprodukční podobě. O těchto novinkách se v případě zájmu můžete dozvědět více v samostatných článcích, které už vyšly nebo ještě vyjdou na našich stránkaách. Společným jmenovatelem všech hondích novinek se ovšem stává nová řada motorů Earth Dreams Technology.

Té bude bez debat vládnout turbodieselová jednotka 1,6 i-DTEC pro CR-V s výkonem 160 koní a maximálním točivým momentem 350 Nm, která v nabídce nahradí předchozí 2,2litrový vžnetovou variantu i-DTEC. Pohonná jednotka nové generace se podle automobilky vyznačuje jedinečným výkonem, nízkými emisemi CO2 a zároveň jedním z nejlepších poměrů výkonu a účinnosti na trhu, přičemž v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou vyprodukuje 130 g CO2 na kilometr. To odpovídá nejnižší hodnotě ve třídě a o 11 procent nižší hodnotě než v případě předchozího motoru.

Ještě rapidnější bude pokles spotřeby, respektive emisí u verzí s pohonem pouze přední nápravy, kde emise oxidu uhličitého klesly na 117 g/km (spotřeba 4,4 litru nafty na 100 km). Aby toho nebylo málo, naftovou šestnáctistovku bude možné kombinovat také s novou devítistupňovou převodovkou, se kterou se emise sníží pod 135 g CO2/km (spotřeba 5,1 l/100 km), což je o pětinu lepší výsledek než u předchozího modelu.

Nápis Earth Dreams Technology bude k přečtení také pod kapotou v prototypu nedávnou představeného kompaktního crossoveru HR-V, tam však představenou turbodieselovou šestnáctistovku doplní nový žážehový motor 1,5 i-VTEC, který bude posléze dodáván se šestistupňovým manuálem a alternativně i s převodovkou CVT.

Zastánce spořivého stylu jízdy bude asi nejvíce zajímat nová zážehová třináctistovka pro Jazz, u níž bude možnost volby převodovek naprosto shodná s objemnějším motorem téhož druhu, dostane tedy namísto předchozího pětikvaltu o stupeň bohatší skříň.

O podrobnostech vás budeme informovat, jakmile se dozvíme více, otázkou ale je, kdy se tak stane - je možné, že více Honda prozradí až ve chvíli, kdy si tyto modely najdou cestu na trh. A to může trvat třeba i rok...

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


Honda představuje tři nové motory, naftová 1,6 se 160 koňmi nahradí dvoulitr - 1 - Honda motory Earth Dreams 2014 01Honda představuje tři nové motory, naftová 1,6 se 160 koňmi nahradí dvoulitr - 2 - Honda motory Earth Dreams 2014 02
Nová řada motorů Earth Dreams Technology přichází, aby srazila průměrné emise automobilky Honda. Technické údaje jsou zatím známé jen pro silnější vydání vznětového 1,6 i-DTEC

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.