Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V 2017: nová generace bude větší, pro sedm možná už v základu
8.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské SUV bude větší a zároveň luxusnější. K mání bude nejspíše jen se systémem 4x4, dorazit by mohlo i s přeplňovaným dvoulitrem z CTR.
Nový šéf Hondy Takahira Hachiga před pár dny na své vůbec první tiskové konferenci oznámil, že japonská automobilka se již nechce hnát za prodejními čísly. Místo toho hodlá upevnit loajalitu svých zákazníků tím, že jim začne nabízet zajímavé modely. První takovou vlaštovkou je nový Civic Type-R, posléze by ovšem ona působivost neměla být spojena pouze s vrcholnými deriváty, ale rovněž s mnohem běžnějšími verzemi.
Není to ovšem jediná novinkou, se kterou Hachiga přichází. Zároveň se totiž dočkáme také lepšího využití vývojových a výrobních center, jichž nemá značka po celém světě zrovna málo. Kanadská pobočka tak kupříkladu dostane na starosti novou Hondu CR-V, čímž se dostáváme k jádru našeho dnešního článku. Tedy k již páté generaci, která by vůči stávajícímu provedení měla jaksepatří narůst. Zároveň také bude luxusnější.
Důvod prvního kroku je více než prostý. Zvětšením svých proporcí totiž nové CR-V udělá dostatek prostoru pro Hondu HR-V. Zároveň se tak dočkáme i většího místra uvnitř, čehož podle šéfa britského zastoupení Leona Brannana automobilka využije k tomu, aby již ve standardu nabídla sedm sedadel. Kromě toho máme očekávat v základní výbavě i systém pohonu všech kol, za čímž rovněž stojí menší model.
„CR-V je pro nás masivním pilířem. Nejsem si totiž jist, zda se HR-V vůbec na britském trhu bude nabízet s pohonem všech kol. Lidé nakupující v tomto segmentu totiž nemají peníze na rozhazování a spíše volí předokolky. Pokud tedy počítáme s tím, že HR-V bude nabízeno jen s jednou poháněnou nápravou, pak s pravým opakem musíme přijít v rámci příští Hondy CR-V.“
Tím sice Brannan hovoří jen za jeden trh, nicméně zrovna britské ostrovy jsou pro Hondu velmi důležité. Dá se tedy předpokládat, že tamní nabídku bude kopírovat i ta určená pro kontinentální Evropu. Kromě oněch sedmi sedadel a systému 4x4 přitom máme očekávat luxusnější interiér, jehož součástí bude kupříkladu dotykový multimediální systém.
Vyjma toho se nové CR-V nechá inspirovat menším bratříčkem v případě rozvržení palubní desky, ze stejných skladů pak budou pocházet i základní motory. Očekávat tedy můžeme 1,6litrový diesel o výkonu 120 koní nebo 1,5litrový benzinový agregát, který bude produkovat koní 130. Na vrchol se pak nejspíše postaví přeplňovaný dvoulitr z CTR.
Nic bližšího momentálně nemůžeme dodat, snad kromě faktu, že novinku máme očekávat v roce 2017. Nejspíše v příštím roce by tedy Honda mohla přijít s konceptem, který bude předznamenávat designový směr modelu. I v tomto ohledu přitom doufáme, že se CR-V inspiruje spíše svým menším příbuzným než několikráte zmíněným Civicem.

































Stávající generace Hondy CR-V se nedávno dočkala faceliftu. Ten má udržet model svěží až do příchodu nové generace v roce 2017
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 3 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
Číňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před hodinouMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 3 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 4 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 6 hodinamiK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včera
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 10:32 - denis
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas